I senga..

Started by bareAre, May 25, 2012, 16:53:57 PM

Previous topic - Next topic

bareAre

Hva som gjør at ei jente velger å bli med hjem, men ikke gjøre noe mer (hvis man ser bort i fra det helt åpenlyse, som f.eks. mensen)?

Eksempel: Man er på første date ute, har en god kjemi og hun sier hun må hjem etter mange timer og noen pils (uten at vi er synlig beruset) og kun litt leken berøring underveis. Jeg foreslår hjem til meg (siden jeg omtrent ikke hadde eskalert noe, ble jeg overrasket når hun sa tydelig ja) og hun blir med (selv om det er helt feil retning for henne og et godt stykke unna, noe hun vet godt). Litt kyssing. Men så skjer det ikke noe mer, sammen med "ikke på første date" når det bli mer fysisk.

Nå er jeg kjent med metodene for å "snakke seg til" sex (er ikke en big deal osv), last-minute resistance,  samt at jeg sikkert kunne vært enda mer bestemt fra første stund og tatt opp temaet på selve daten. Men finnes det faktisk de jentene som tenker i form av at "han her vil jeg treffe igjen" og som av den grunn kan la være å ha sex, selv om man har blitt med hjem? Eller kan hele lysten hennes ha forsvinnet på veien? For min del, så er mulighetene for et forhold (eller iallefall en flørt av en viss varighet) viktigere enn sex en enkelt kveld (selv om jeg prøver legge de vibbene på hylla..).

I dette konkrete eksempelet har vi allerede avtalt ny date, men har også vært borti lignende før som ikke har ført til ny date. Har også hørt tilsvarende fra andre gutter også...

Så vil gjerne ha litt teorier rundt dette fra jenter :)

Femininist

Enig med Kastanje.

I tillegg kan det og være hun ikke tenkte på sex da hun ble med deg hjem, kan hende hun ville "hjem" i form av bort fra cafeen, men syntes selskapet var koselig og derfor ble med hjem. Det har jeg gjort flere ganger, men ville ikke blitt med om sex hadde ligget i kortene...
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Gambleis

Takk for posten, og svaret jenter. Hjalp meg mye der :)
THIS IS SPARTA!

Dorian Gray

Quote from: Kaizer on May 26, 2012, 20:14:43 PM
5. Om det ikke fungerer kan du evnt. kjøre på med seksuell reframing à la TVA_Oslo

Eksempler?
Alle har noe å lære, og alle har noe å lære bort.

Stemning

Det med å ta hånden og føre den til kuken kan være en god måte å gi henne "lov" på, jeg har merket at det er en del jenter som ikke tør eller vil ta det steget selv, men er helt med (og sikkert egentlig ville) når du "lar henne". Vil hun ikke ha den der så går den fort bort uansett. :)

Toshi

Quote from: kastanje on May 27, 2012, 02:30:04 AM
Quote from: Kaizer on May 26, 2012, 20:14:43 PM
Fremstår man som lite seksuell og mer kompisaktig på første date, kan det hende at jenta blir litt "overrasket" når man faktisk vil ha sex med henne.

Fremgangsmåte for å få stemningen mer seksuell hjemme hos deg, med inspirasjon fra PYCO-prinsippet (Pull Your Cock Out):
1. Begynn å kose og kysse
2. Plasser hånden hennes på kuken din utenpå buksen
3. Masserer hun på den, ta den opp av buksa og plasser i hånden hennes
4. Kjør på videre med ønsket fremgangsmåte
5. Om det ikke fungerer kan du evnt. kjøre på med seksuell reframing à la TVA_Oslo

Dette hadde definitivt ikke funket på meg om scenarioet hadde vært som jeg og femininist beskrev. Om det var fordi jeg ikke turte å ta initiativ til å ha sex om jeg ønsket det, hadde jeg ikke blitt med i første omgang. Aner ikke om det funker på andre jenter, men tenkte det var greit å si fra uansett.
Sett at gutten ikke visste helt hvor han hadde deg, hva ville vært værst? Å ikke få noen invitasjon til sex om du var veldig klar for det, eller å måtte avslå en invitasjon til sex om du ikke var noe interessert akkurat der og da? Egentlig et retorisk spørsmål, men jentene må gjerne si hva de mener.

Stanley

#6
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Toshi

Quote from: Autowin on May 27, 2012, 21:56:33 PM
Hvordan er man ''ikke-kompis-aktig'' på første date på åpen gate? Uten å virke gal, da?
Hvis du lager en ny tråd isteden for å avspore en annen får du sikkert noen fornuftige svar.

Stanley

#8
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

VB

Jeg er overrasket over at ingen har foreslått naked man enda...

Så... Naked man! GOGO!

Lit mer seriøst, det kan være mange grunner. Hvis sex absolutt ikke lå i kortene under daten så kan det være en grunn, da kan det lønne seg å være bittelitt mer seksuell. Godt eksempel på dette er Wayne "Juggler" Elise sin historie om når han lærte seg hvordan man skulle få klining på dates.

Han slet lenge med at han ikke klarte å få til klining, når han prøvde så ble jentene skikkelig overrasket over det og var ikke med på det. Så en dag dro han med seg en chapstick (leppomade?) på date, dro den frem midt under daten og veldig tydelig puttet det på leppene. Så når dama så forfjamset ut så sa han "i tilfelle det blir klining senere", hver gang han gjorde det så ble det klining og dama ble ikke overrasket.

Nå sier ikke jeg at du skal ta med kondom og legge den på bordet, men det kan være lurt å vise at du finner henne attraktiv og sexy.

Ellers fungerer den linja her veldig, veldig bra. Vent til hun stopper deg når du prøver å eskalere, stop helt, trekk deg litt unna og se henne i øynene, så si noe ala "jeg vil at du skal vite at det er viktig for meg at du er komfortabel med alt som skjer. Så hvis du føler deg ukomfortabel på noe tidspunkt, uansett hva vi gjør så kan du si "stop" så stopper jeg med en gang". Dette vil skape mye tillit og i min erfaring sier jentene veldig sjelden stop etter at det er sagt. Hvis hun gjør det så må du selvfølgelig stoppe med en gang. Du kan også slenge inn noe om at hun er sexy og at du ble litt revet med pga at hun var så sexy hvis du vil det.

bareAre

#10
Kan jo oppdatere denne tråden her, siden "fasiten" foreligger ;)

Hadde en hyggelig 2nd date med hun jeg nevner i første posten. Dette var en dagdate (noe jeg ikke er så happy for), selv om den startet litt tregt med spising (eneste jeg angrer på i løpet av daten, jeg brukte litt tid på å komme i flørtemodus pga jeg var så sulten først, samt at jeg var litt merkelig utilpass i starten).. Visste at hun kom til å måtte dra noen timer senere og at det var uaktuelt å ta henne med hjem til meg denne dagen, dette var bare en pause rett etter jobb og lesingen hennes. Det som er nesten skummelt, er at dette er første gang jeg har vært på date med ei som "stjeler" ordene jeg skal si og omvendt. Hun tok det opp flere ganger også, "igjen!..". Ganske morsomt!

Under litt aktiviteter senere i daten kom hun borti meg med låret fordi jeg sto litt i veien og jeg beskyldte henne for å flørte med meg, deretter fortsatte vi dette mot hverandre en stund.. altså ganske tåplige greier som jeg syns er morsomt. Ble noen seksuelle temaer og brukte muligheten til å berøre og skape (prøve iallefall) spenning. Når vi skulle dra hvert til vårt 4 timer senere, så gikk jeg jo seff for kysset selv om jeg ikke hadde sett noen åpenbare tegn på at hun ville det..  Tenkte at jeg hadde lite å tape. Det ble en klem i stedet, hun unngikk det ganske så effektivt. Forsøket mitt var ganske åpenlyst, jeg sa noe sånt som "det sparer vi til senere" når situasjonen ble litt klein, tror hun ble litt satt ut ;) Uansett, på hver vårt transportmiddel 5 minutter senere ringer hun meg og sier hun skylder meg en forklaring.. At det er for tidlig for henne å date enda og at hun gjerne vil finne på ting med meg igjen, men ikke i en slik setting (date). Altså vennefella slik jeg leser det. Men hun presiserte at det er opp til meg om jeg har lyst til å treffe henne igjen. Satt på bussen med masse folk rundt meg, så svarte noe a la at det var greit at hun følte det sånn.

Kudos for at hun turte ringe meg og være så ærlig. Hun her er kanskje litt vel ung for meg (på papiret iallefall, selv om hun mentalt virket til å være på høyde med 10 år eldre jenter og vel så det), derfor var det ekstra overraskende (i positiv forstand, selv om budskapet var negativt). De fleste jeg har truffet (som ikke har ønsket å treffes igjen) har vært eldre enn hun her, men de har alltid sendt sms eller latt være å si noe eller svare på sms.

Tía

Selv om den tråden er ganske gammel nå følte jeg likevel for å svare. Jeg er jente og jeg har aldri sex med noen på første date uansett. Har aldri blitt med noen hjem fra byen så den problemstillingen kan jeg ikke svare på, men når det kommer til første date, så har jeg ikke sex selv om jeg "vil". Jeg liker å være sikker på gutten og vite at han ikke bare er der for sex.

Har heller ikke sex på andre eller tredje date for å si det slik, men tenkte det var greit å gi et annet perspektiv enn bare at gutten ikke lage god nok seksuell kjemi. Kjæresten min gjorde alt han kunne for å få meg til sengs da vi først datet, men jeg ventet likevel, det lå ikke på at jeg ikke hadde lyst, men rett og slett at jeg ikke vil ha sex med masse random gutter og derfor venter til jeg vet det er noe mer med personen. :) Kjæresten min har til og med sagt i ettertid at han ikke ville blitt sammen med meg om vi hadde hatt sex helt i starten, fordi han da hadde følt at jeg kunnet hatt sex med hvem som helst, at det like så godt kunne vært en annen enn han.

Lars GV

Quote from: Tía on September 20, 2012, 22:06:52 PM
Kjæresten min har til og med sagt i ettertid at han ikke ville blitt sammen med meg om vi hadde hatt sex helt i starten, fordi han da hadde følt at jeg kunnet hatt sex med hvem som helst, at det like så godt kunne vært en annen enn han.

Jeg tror mange gutter tenker eller føler likt, enten bevisst eller underbevisst.
Motstand skaper smerte. Aksept skaper frihet.

Oppdragelse slutter ikke når du flytter hjemmeifra, det er da den virkelig begynner.