Forandring fryder.

Started by Jeagle, June 01, 2012, 17:06:25 PM

Previous topic - Next topic

Stanley

#15
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Stanley

#16
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Claw

Quote from: Autowin on June 01, 2012, 22:39:30 PM
Claw; Hva mente du med at man plutselig gir faen og SPREKKER?

Hehe, med "sprekker" mener jeg at man ikke klarer å holde seg til planen, og bare hiver innpå med godteri for å "ta igjen alt det tapte". Det er selvfølgelig veldig individuelt hvordan man takler å være "avholds" fra godteri.
Selv kjøper jeg så å si aldri godteri (kan ikke huske sist gang.. i jul en gang?), men spiser hvis jeg blir tilbudt det. Og spiser også matvarer med sukker i, som ketchup, sennep, mango chutney osv.

Stanley

#18
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Claw

Hehe ja, det er selvfølgelig bedre å få næringsstoffene fra fisken på kjøpet og fylle opp "sukkerkvoten" derfra.

Stanley

#20
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Claw

Da skjønner jeg ikke helt hva du mener. Du spiser jo fisken sammen med risen, hvordan kan den da være til pynt? :P

Poenget mitt var at det er bedre å få i seg sukker sammen med gode næringsstoffer enn kun sukker alene.

Stanley

#22
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Claw

Hvis vi kun diskuterer sukkeret har det ingenting å si om det kommer fra sushi eller en sukkerbit. 10 gram sukker er 10 gram sukker. Men det blir veldig kunstig å se på det på den måten.

Chuck Baz

Quote from: Claw on June 01, 2012, 21:49:41 PM
At man skal unngå frukt fordi fruksukker ikke er sunt er helt bak mål dessverre.
Snakket om Autowin sin diett med kun frukt og smoothies. Tar meg gjerne en god frukt nå og da, spesielt på jobb!

Dev

Quote from: Autowin on June 01, 2012, 22:44:36 PM
Quote from: Dev on June 01, 2012, 22:13:23 PM
Jeg synes ikke det er noen god løsning å droppe godteri og søtsaker i et år. Det blir bare tortur, og du blir ikke glad av å heletiden ha lyst på noe du ikke kan få. Man må kunne unne seg litt av og til, om man skal være et glad menneske :)

Derimot er jeg absolutt for at man bør kutte ned på inntaket om det er altfor høyt.

Hvem har sagt at det blir tortur, og at jeg har lyst på noe jeg ikke kan få?

Grunnen til at dietten min virket, var fordi jeg leste en motiverende bok, der i slankekuren, det ikke trengtes selvdisiplin, eller viljestyrke. Under hele dietten, og nå, så har jeg ALDRI hatt noe behov om å få i meg godteri eller Junkfood. Det er det som er så bra med motiverende bøker, du slipper å pine deg gjennom noe du ikke vil.

Jeg svarte på et generelt grunnlag, ikke spesifikt til deg.

Claw

#26
Quote from: Chuck Baz on June 02, 2012, 00:18:48 AM
Quote from: Claw on June 01, 2012, 21:49:41 PM
At man skal unngå frukt fordi fruksukker ikke er sunt er helt bak mål dessverre.
Snakket om Autowin sin diett med kun frukt og smoothies. Tar meg gjerne en god frukt nå og da, spesielt på jobb!

Okey. Diett med kun frukt er utrolig usunt, men ikke pga. fruktsukkeret. Hovedproblemet er mangel på proteiner og fett.

Og går man ned 15KG på 3 uker er veldig mye av det tarminnhold og vann, samt muskelmasse.
15KG på 3 uker er litt over 700 gram om dagen. Skal det være kun kroppfett må man teoretisk ha et kaloriunderskudd på litt over 5000kcal hver dag, noe som er umulig av flere årsaker.

Stanley

#27
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Claw

Da er det mer overkommelig ;)

0.5-1KG i uka er et greit tempo på vektnedgang om man har en del å ta av.

woop

Autowin:

Du har ikke vurdert å starte med matlaging? Problemet med å spise mye søtsaker og slik kan ofte ligge i at hovedmåltidene(middagen, lunchen og frokosten) ofte kan være ganske tamme. Vist ikke foreldrene dine lager noe som er variert smakfullt og sunt er den eneste gjenstående muligheten at du prøver å forville hode ditt ned i kjøkkengryta. Sjekk ut kokebøkene, sjekk matprat og prøv å bruk Google(viktig!) til å finne matretter. Sunn og god mat trenger ikke å ta langt tid, den trenger heller ikke å være dyr !

Prøv å lag ting fra hele verden, det er det som er hemmeligheten til å ikke gå lei. Thailandsk, Indonesisk, Kinesisk, Portugisisk, Italiensk, Spansk, Gresk, Afrikansk og Sør-Amerikansk mat, hva enn man finner interessant. Det høres kanskje kjedelig ut, men det er faktisk utrolig gøy når du ser resultatet. Man gleder seg rett og slett til hvert måltid og dermed har man ingen behov for å mette seg opp med søtsaker i mellomtiden. Og er du sulten tar du deg bare noen rester eller noe av det du har klargjort til frokosten neste dag :)

Vil du ha noen litt mer konkrete tips når det kommer til matlaging så er det bare å spørre !