Bank

Started by Tingles, June 01, 2012, 20:54:46 PM

Previous topic - Next topic

Tingles

Jeg tenker på å skifte bank til DNB pga reklamene der de viser at de har gode ungdomsvilkår. Har Nordea nå og har ikke merket noe særlig til ungdomsprioriteringer fra de (ungdom: 18-33).

Er det noen som har gode/dårlige erfaringer med DNB? evt. gode alternativer?
I have not failed. I've found 10,000 ways that won't work.

deepArne


lamasen

Trenger du boliglån kan du sjekke en lånemegler. De tar kun provisjon fra banken, og skaffer deg gode betingelser.
eiendomsfinans.no hjalp meg meg å fikse lån :)

Tingles

Hvorfor skandiabanken? DNB har gode sparemuligheter, markedets "beste" BSU. Har ikke sjekket godt nok om BLU er konkurranse dyktig enda, men tror det ligger på samme som de fleste andre banker.

Skandiabanken er vel en internett bank? Jeg tenker jeg vil ha en person å kunne forholde meg til og.
I have not failed. I've found 10,000 ways that won't work.

Jeagle

jeg hadde nordea, men byttet til dnb nord, pga ar de hadde bedre betingelser på så å si alt. + fikk en til og hjelpe meg med økonomien der, hvordan spare osv.
å være eller ikke være


deepArne

Quote from: Tingles on June 01, 2012, 21:09:19 PM
Skandiabanken er vel en internett bank? Jeg tenker jeg vil ha en person å kunne forholde meg til og.
Kva skal den personen du forholder deg til leve av? PENGANE DINE! Greit, eg har vore inne på sidene til dnb og dei har heilt ok vilkår for studentar. Dnb har tradisjonelt hatt rykte på seg for å vere gebyrbank nummer ein, og Skandiabanken har hatt bebyrfri bank sidan oppstarten. Dersom du skal ha boliglån stiller saken seg annleis...

Eh

Jeg har alltid vært kune hos dnb og kan ikke si meg annet enn fornøyd. Var nettopp nede og skulle låne penger til ny bil, fikk det inn på huslånet, fikk lånet over til BLU med 3,4% rente og fikk ny forsikring på bilen. Med det sparer jeg nesten 1500,- i måneden. Schwing!

Femininist

Bortsett fra bsu har ikke dnb noe å tilby meg, som ikke er bedre hos landkreditt, hovedsaklig en bondebank, men renten er god, også under hundre tusen og det er gratis å ta ut penger i hele verden.
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Stemning

Hvis du må ha et kontor å gå til er du temmelig hjelpesløs.

Jeg bruker skandiabanken som hovedbank rett og slett fordi de er best. Les hvor som helst og du vil finne det samme.

Jeg har boliglån hos DNB fordi de gav meg best betingelser på mitt boliglån pga. jeg er med i en fagforening som de liker, noe som var helt tullete men samma det. De gir best rente for meg men ikke for alle.

TL:DR; Skandiabanken > Alt. Men DNB er greie de.

Tingles

Nå har du ett lite fortrinn med tanke på studieretningen din da stemning :p

Jeg er totalt hjelpeløs i dette tilfellet og vil veldig gjerne ha en konsulent å snakke med som kjenner til regler og lignende..

Jeg hører dere sier skandiabanken er bra, men hvorfor? Hva er det som er bra med den? Har den spesielt god nettbank? God kundeservice? Gode renter? Enkle system? Fortell!

Når jeg først skal skifte bank vil jeg gjøre det på en bedre begrunnelse enn "bankkortet kan få et personlig bilde" :P
I have not failed. I've found 10,000 ways that won't work.

Jeagle

skal du ha best betingelser så lønner det seg og ringe litt rundt. de fleste vil meget gjærne ha deg som kunde og "byr ofte" over værandre
å være eller ikke være