-

Started by Ananas, June 02, 2012, 08:39:14 AM

Previous topic - Next topic

Stylish

Du betaler heller litt ekstra i mnd'en for å bo i sentrum hvis åsane er alternativet. Det ville i hvertfall jeg gjort  :)

Poseidon

Quote from: Stylish on June 23, 2012, 00:33:08 AM
Du betaler heller litt ekstra i mnd'en for å bo i sentrum hvis åsane er alternativet. Det ville i hvertfall jeg gjort  :)

Enig med den, men så har jeg bodd i åsane hele livet og så det kan vel ha noe med saken å gjøre;)
Den som vil leve alene, må enten være et dyr eller en gud.

Tingles

Man betaler MYE ekstra for å slippe å bo i åsane ;)
I have not failed. I've found 10,000 ways that won't work.

Poseidon

Quote from: Ananas on June 23, 2012, 07:21:23 AM
Hahaha. Hva er så ille med Åsane?

Ingenting galt med å bo i Åsane men når man kommer fra et annet sted i Bergen har man en tendens til å mislike de andre stedene. Slik som jeg kommer aldri til å flytte til fyllingsdalen eller Loddefjord..
Den som vil leve alene, må enten være et dyr eller en gud.

Jeagle

tja vil tro at for oss som ikke er fra bergen. ikke vil bo der pga distansen, er litt bærum oslo distanse. jeg trives veldig godt i chicago i bergen.
å være eller ikke være

Tingles

Jeg har ingenting imot de andre stedene i Bergen, men Åsane er ett hull. Det er litt som drammen før det ble pusset opp, et hull på e39 :P

Mitt eget ønske er å kaste ut Åsane og Arna fra Bergen kommune og ta inn Sotra kommunene og Askøy.. Da ville Bergen uten tvil vært Norges fineste by :D
I have not failed. I've found 10,000 ways that won't work.

Poseidon

Quote from: Tingles on June 23, 2012, 13:15:13 PM
Jeg har ingenting imot de andre stedene i Bergen, men Åsane er ett hull. Det er litt som drammen før det ble pusset opp, et hull på e39 :P

Mitt eget ønske er å kaste ut Åsane og Arna fra Bergen kommune og ta inn Sotra kommunene og Askøy.. Da ville Bergen uten tvil vært Norges fineste by :D

Haha, må være det dummeste jeg har hørt. Åsane er et koselig sted + vi har tidenes største ikea;)
Den som vil leve alene, må enten være et dyr eller en gud.

Poseidon

Quote from: kastanje on June 23, 2012, 23:34:26 PM
Har ikke noe i mot Åsane, men ville ikke flyttet dit som ny student i byen, uten tilknytning til stedet. Bo så sentrumsnært som du har råd til.

Høres greit ut det, skal flytte til sentrum selv nå om 1 måned så det blir bra. Ikke så langt hjem etter byn:)
Den som vil leve alene, må enten være et dyr eller en gud.

Jeagle

å være eller ikke være

Savvy

Hvis du har planer om å gå mye ut. Og spesielt i helgene vil jeg anbefale deg å bo så sentralt så mulig.
De aller fleste uteplassene er innen 3 min gange fra torgalmenningen. Det er dårlig med nattbuss i helgene og totalt fraværende i ukedagene.

Husk at det regner en del i Begen. Derfor ekstra gøy med ett krypinn med god beliggenhet.

Annbefaler deg å finne en plass som er maks 15 min i gåavstand til Torgalmenningen:
http://maps.google.com/maps?saddr=Markeveien+10,+Bergen,+Norge&daddr=Torgallmenningen,+Bergen,+Norge&hl=no&ll=60.393038,5.322651&spn=0.002984,0.008229&sll=60.393035,5.32207&sspn=0.001492,0.004115&geocode=FdKHmQMdEi1RAClxgv7CAvw8RjHpMS4cMWEfxQ%3BFbyFmQMdOj1RAClftDE9qP48RjEsQo5QKA85kQ&oq=Torgal&dirflg=w&mra=ls&t=h&z=17

Jeagle

føler deg overhode ikke der savvy. bor i bergen og bor på sletten aldri problem med buss eller bane
å være eller ikke være

leangreen

Anbefaler Møhlenpris, Gyldenpris, Indre Sandviken og ellers steder ved Kronstad og Brann stadion dersom det er aktuelt å ta bybanen til sentrum. Synes selv at Danmarksplass og området mot Løvstakken er mindre attraktivt med tanke på paralleller til Tøyen.

Av de boligene SIB tilbyr som jeg har besøkt er kanskje Alrek Studentboliger av de bedre, litt fordi der er treningssenter og bar i underetasjen. Der må du dog ta buss i 6-7 minutter for å komme til sentrum.
Sticking feathers up your butt does not make you a chicken.

leangreen

Siden mange enda ikke vet hvilken skole de kommer inn på, og mange kommer til å si fra seg skoleplassen – tror jeg det er grei sjanse for at du blir oppringt av SIB en dag og tildelt hybel siden du står på liste. Det kan likegodt bli type to dager før skolestart, så uansett best å finne noe annet slik at man slipper å stresse.

Du kan sjekke http://www.hybel.no/ om du ikke allerede har gjort det.
Sticking feathers up your butt does not make you a chicken.

Eh

Tenk hvis det var den beste?! :o

Roark

#29
...........