Sommermote for menn

Started by Dharoc, June 04, 2012, 09:05:11 AM

Previous topic - Next topic

Dharoc

Hei der,

Jeg står overfor et stort problem. For første gang er jeg ikke sikker på hva slags stil som kommer til å være kul i sommer! Jeg har søkt litt rundt på nettet men klarer ikke å finne noen konkrete ting. Jeg har nettopp fått feriepengene, og som vanlig går deler av dem til å fornye sommergarderoben. Men vil ikke gjøre det før jeg vet at jeg treffer på det jeg kjøper.

Er det noen her som har peiling på hva som kommer til å være det "nye"?
Tror det er mange der ute som har samme problemet som meg!

(Ser at det er mange innlegg om mote nedover her på "Klær og stil", ser for meg en slags samlepost for sommermote for menn)

For å hjelpe dere litt igang; Hva kommer til å være ditt favorittplagg i sommer? Og hvilke andre plagg bruker du rundt det?


*Redigeres fortløpende* Her er noe av det som er kommet frem i tråden.

T-skjorte:
Hvit med v-hals/scoop
Enkle T's uten for mye farger. (Fargene kommer på shortsen)
Enkel Pique ved litt finere stil.

Skjorts:
Fargede, type chinos.

Sko:
Enkle (Converse, Toms)
Seilersko (Ikke for svære)

Accessories:
Wayfarer Solbriller
Pilotbriller
Caps (Om stilen tillater det)

Hår:
Kort
Klassisk

Farger/Tema:

Chuck Baz

Mest brukt i sommer: Hvit t-shirt med v-hals!

veroni2011


dtn

Jeg trenger litt hjelp her jeg også. Etter et år i grønt er ikke garderoben akkurat oppdatert, så jeg må ha en del nytt nå til sommeren. Trenger egentlig alt fra shortser, badeshortser, t-skjorter, skjorter, sko og solbriller...

Stemning

Lette og ledige sommersko, men ikke for store, de skal for all del ikke se for klumpete ut. Tenk converse og toms, evt seilersko som ikke er for svære.

Jeg tror fargene kommer til å legge seg på shortsen også i år. Rød, grønn, oransje osv shorts, gjerne litt utvasket og oppbrett 2 ganger så den ender ca 5 cm over knærne. Ikke for baggy.

Løse tsjorter med scoop eller vhals, men ikke for ekstrem utringning. Mindre farger på tsjorten om du har farger på shortsen, veldig bra med hvitt. Men til beige shorts kan en blåaktig eller rødaktig tskjorte gjøre susen. Pique uten svære emblemer om du kjører seilersko/preppy stil.

Wayfarers og pilotbriller også i år.

Håret enten kort og klassisk, eller lengre med sideskill eller bakover.

Caps om du kler det / har det som en del av stilen din.

Claw

Går stort sett i en kombinasjon av:

- shortser i chino-stoff og sterke farger
- tynne tøysko eller båtsko
- v-hals t-skjorter i hvit, navy, grå eller sort

Dharoc

Takk for mange gode svar!

Jeg ser at mange her skriver hvit t-skjorte. Jeg gikk mye med det før, stort sett det eneste jeg gikk med, helt til jeg leste et innlegg på 0330.no av Kim (Tror det var ham) om stil og tiltrekking. Etter det innlegget sluttet jeg å bruke hvite t-skjorter og gikk over til mørkere farger da jeg oppfattet at fargen hvit ofte gjør at man ser mer "gladkristen skolegutt"-ut.

Er det noen som har noen tanker rundt dette? Eller kan man bruke hvite t's alene uten å være bekymret for det?

dtn

Bra svar, ja! :)

Hva ser bra ut av badeshortser? Har sett en del i diverse nettbutikker nå, men finner lite som jeg synes ser kult ut. Noen som har noen eksempler å komme med?

lamasen

Quote from: dtn on June 04, 2012, 19:51:37 PM
Bra svar, ja! :)

Hva ser bra ut av badeshortser? Har sett en del i diverse nettbutikker nå, men finner lite som jeg synes ser kult ut. Noen som har noen eksempler å komme med?

Ang. Badeshortser er det smart å tilpasse litt avhengig av kroppen din. Er du veldig lang, kam shortsen rekke under knærne for å ikke se ut som du har 3 m. Lange bein.
Motsatt om du er kort, da du ser lengre ut med kortere shorts :)

Er du veldig tynn kan en stor shorts med mønster gjøre at du ser større ut, og de sexylubne bør ha en farge som er nær hudfargen. Vertikale striper vil også lønne seg da. Og unngå ekstatisk liv, da blir det muffintopp.

Selveste

#9
Quote from: Dharoc on June 04, 2012, 19:19:32 PM
Takk for mange gode svar!

Jeg ser at mange her skriver hvit t-skjorte. Jeg gikk mye med det før, stort sett det eneste jeg gikk med, helt til jeg leste et innlegg på 0330.no av Kim (Tror det var ham) om stil og tiltrekking. Etter det innlegget sluttet jeg å bruke hvite t-skjorter og gikk over til mørkere farger da jeg oppfattet at fargen hvit ofte gjør at man ser mer "gladkristen skolegutt"-ut.

Er det noen som har noen tanker rundt dette? Eller kan man bruke hvite t's alene uten å være bekymret for det?

Tror han tenkte på at mange bruker hvite t-skjorter som gir konnotasjoner til "gladkristen skolegutt".

Det er stor forskjell på nr. 1 og nr 2.



Edit: Men selvfølgelig blir det litt kjedelig å BARE bruke hvite t-skjorter.

Chuck Baz

For å utdype litt mer, dette er et klassisk chuckantrekk for en sommerdag: Hvit v-hals t-skjorte, chinos eller shorts, ofte beige. Og Clubmasters/Pilotsolbriller.


vinteRR

#11
Quote from: Dharoc on June 04, 2012, 19:19:32 PM
Takk for mange gode svar!

Jeg ser at mange her skriver hvit t-skjorte. Jeg gikk mye med det før, stort sett det eneste jeg gikk med, helt til jeg leste et innlegg på 0330.no av Kim (Tror det var ham) om stil og tiltrekking. Etter det innlegget sluttet jeg å bruke hvite t-skjorter og gikk over til mørkere farger da jeg oppfattet at fargen hvit ofte gjør at man ser mer "gladkristen skolegutt"-ut.

Er det noen som har noen tanker rundt dette? Eller kan man bruke hvite t's alene uten å være bekymret for det?
Hei! Kim her. :-)

Jeg kan ikke huske at jeg har skrevet det. Når det er sagt, så vil jeg si at hvite t-skjorter er fin farge som passer best til folk som er trent/har godt proposjonert kropp. Fordi fargen er så lys blir kroppen sin konturer veldig tydeliggjort. Jeg ville anbefalt å se på farger som lysgrå/lys blå-grå/mørkgrå og rød.

Det eksemplet her syns jeg også er veldig bra i forhold til V-hals. Å ha en tydelig V på t-skjorta gjør at den ser bedre ut. Hvis Ven er formet med "svake" tynne linjer blir det seende ut... litt svakt.

U-hals er også et glimrende alternativ jeg selv har begynt å bruke mer, da V-hals har blitt veldig vanlig. Jeg syns U-hals er ofte finere på slanke(lite muskuløse) personer sammenlignet med V-hals.


dtn

Takk for mye bra tips! Da har jeg lagt inn noen bestillinger som endte på drøyt 5000 kroner, totalt ble det vel 19 plagg. Blant annet en del shortser, badeshortser, t-skjorter, en skjorte, tre par sko og et belte. Satser på at det blir bra. :)

Chuck Baz

Å bruke 5000 kroner på klær uten å ha prøvd dem er (dum)dristig! Hatt flaks med dette selv når jeg har bestilt fra Asos, men jeg er en ganske "vanlig" medium..

dtn

Quote from: Chuck Baz on June 04, 2012, 22:07:57 PM
Å bruke 5000 kroner på klær uten å ha prøvd dem er (dum)dristig! Hatt flaks med dette selv når jeg har bestilt fra Asos, men jeg er en ganske "vanlig" medium..

Det er jo en måneds returrett da. Så det eneste jeg i så fall taper er det det koster meg å sende det tilbake. Men jeg kan være enig i at det er litt dristig. :P