Flørtetips!

Started by svamp, June 06, 2012, 19:54:00 PM

Previous topic - Next topic

VB

Tingen med alle de tingene Lahoya ramser opp er at det er ting han mest sannsynlig ikke har planlagt før han gjør det, evnt kanskje han har gjort det før med andre og synes det er morsomt derfor gjør han det med jenter også.

Hvis du ikke er av den lekne typen (og selv om du er det) blir det fort merkelig hvis du sitter med planer over ting du kan gjøre, slike ting fungerer kun hvis du synes det er morsomt og det passer i situasjonen.

Hvis du prøver å tvinge inn lekenhet i en situasjon det ikke passer vil du bare virke rar. Så start fra bunnen av, les boka til GV om flørting og prøv deg frem et steg av gangen. Eks, mye øyekontakt, bust henne litt for det hun gjør, vær litt fysisk leken hvis det passer seg, etc... Så kan du legge på mer etterhvert som du blir komfortabel.

Det kan også lønne seg å huske at du trenger ikke være kjempe flørter for at dama skal like deg eller ville ha sex med deg. Det går fint an å bare ha en vanlig "kjedelig" samtale. Hvis dere finner tonen er det stor sannsynlighet for at jenta faktisk vil gjøre mer med deg hvis du tar initiativ.

svamp

Quote from: Jungeldyret on June 07, 2012, 00:06:07 AM
svamp:

http://godevibber.no/boker/godevibber_florting.pdf

PDF fil om flørting fra GV.
Skal leses grundig :) Og praktiseres..

Quote from: Anugita on June 06, 2012, 23:32:01 PM
Til TS: Tja, vanskelig å si hvordan du skal få flørta om du ikke kjenner henne så godt, men blikkontakt og humor er jo aldri feil :) Spøk litt med ting dere snakker om hvis det passer, og kødd litt lekent med henne, som du ville gjort med en kompis...
Takk for bra tips! :) Samme til deg VB!

VB

Jeg føler jeg kunne vært litt tydeligere på det jeg prøvde å si i forrige post, så jeg prøver på nytt. Det er veldig viktig å være kongruent i væremåte og det du føler. Det er en feil mange gutter gjør når de starter med sjekking, de tror de må være super kule karer som aldri er nervøse eller gjør noe dumt. Derfor prøver de å late som de er noe de ikke er, noe alle rundt dem vil plukke opp på ganske fort. Hvis du gjør det vil du også få mange flere tester fra de rundt deg, fordi de vil merke at det er noe merkelig med deg så de vil teste deg for å se om du virkelig er det du utgir deg for å være.

Med andre ord, det er mye bedre å være litt sjenert, avslappet, ha en seriøs samtale uten for mye tull og fjas og være kongruent med det enn det er å prøve å late som du ikke er sjenert når du er det, prøve å være morsom når du ikke føler for det, etc...

PS. bare ikke la det bli en unnskyldning for å ikke presse utenfor komfort sonen.

PSS. så nå at Rebound også nevnte kongruens så mulig denne posten er litt overflødig.

Lahoya

Altså må dere være kongruent med en kalibrert holdning for å videre kalibrere en kongruent situasjon...


;D  Hihi,  sry kunne ikke la være   ;D


Eller som 90 % av veninner sier  " Bare vær deg selv du " :)    ::)

Stanley

#19
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

lamasen

Quote from: Autowin on June 07, 2012, 23:00:33 PM
Bare vær deg selv, er det mest normale svaret man kan få. Men hva betyr det? Betyr det å fjerne rare sider av seg, og kun vise positive? Du er jo ikke DEG selv da. Eller betyr det å bare ikke være rar? Det å være seg selv har mange prøvd, uten suksess.

Det du sier her stemmer forsåvidt. Å være normal (ikke rar) er egentlig det som er greia med "å være seg selv", og det er ekstremt viktig.
MEN.. Det holder ikke alene. En fyr som bare er "normal" er ikke dermed automatisk attraktiv, men han er et godt stykke på vei :)

Lahoya

Jeg liker det en her inne sa en gang:

Noe alá   Å være seg selv er det positive deg hvor du har utelatt det du veit er negativt med deg.

Så lenge dine rare, sære, teite vaner ikke er ødeleggende for sjekkeprossesen så er jo alt bare toppers.


Husk; jo mer god du blir på dette, jo mer vil deg selv forandre seg til et bedre deg selv.  :D

Roman

QuoteSlutten av daten etter eventuellt klining digger jeg å gi et kyss mot navelen til jenta, kyss på begge pupper å si hvor mye de kommer til å savne meg. Eller ta henne inntil meg, klem med skikkelig digg rumpetak imens du snakker hvor digg hu har vært idag.

Tjaaaa, eller hvis dere går tur kan du jo alltids hjemme deg gi litt lyd fra deg å legge deg ned død, for så skremme henne noe jævlig når hun ser bekymret på deg ^^


Kjøre rolig negg (utrykksform) alá si hun har noe i håret børste det bort for så si at det kravla lengre under håret hennes. Haha si at du kødda å gi henne en klem.


Push-pulls alá se ut som du lar deg fornærme av det hun sier å gå unna henne litt for så smile kjekt og lurt med å vinke henne til deg for så gi high-five eller klem.

#1. Gir ikke dette daten en slags kjæresteramme? Er det dette du går etter?

#2. Pleier du å gjøre dette med alle jenter, eller er dette noe du gjør kalibrert?
-Hva pleier reaksjonen å være? Denne virket ganske heavy om dere treffes for første gang, mener da jeg.
Be like water my friend.

Lahoya

#23
Hey Vibbingray,  igjen så må jeg si... jeg bare ga noen konkrete tips. Thats it, no more no less.


For de som er nye vil jeg ikke anbefale noen av tipsa ved mindre du er dreven og ønsker å ha det enda mer gøy på dates.

Jeg sugde på dates for noen år siden. Gikk alltid for fort, lav stemmebruk, dårlig blikk-kontakt, dreit meg ut på kyss osv osv. Har virkelig strevet for å få til akkurat dater. 
Nå gjør jeg som jeg vil på dates, enten det er sex på første date, eller ren romantikk. Digger posten hvor Square har skrevet om slow-play" (?) der du venter med kyss på første date, bygger opp stemmningen så mye at jenta nærmest spiser deg opp når du endelig går for kysset eller sexen.

Selvfølgelig er det situasjoner hvor jenta ikke passer til å gjøre slik eller sånt på. Kalibrering ut ifra din erfaring er da nøkkelen til å forstå hvordan du går fram.  Dette kan du ikke lese deg til uansett hvor godt stoff du har. Som du sikkert veit :) 


#1. Gir ikke dette daten en slags kjæresteramme? Er det dette du går etter?
  Jeg tenker ikke meta-ramme i det hele tatt, kun setter rammer etter ulike svar jenta gir. Kort fortalt setter jeg henne enten i pule-materiale eller kjæreste-verdi, eller bare ei veldig kul/koselig/lærerik venn. Etter kjapp evaluering tenker jeg ikke mer på det. For meg betyr 1. date "å starte på nytt", enten jeg møtte henne ute på daygame, tilfeldig sammenheng, på natta, eller over nett. Bare lever livet med tanken om å ha det hyggelig med jenta. I værste fall lærer jeg alltid noe nytt.

Om du er ny på området, følg gv-teori og drit i hva jeg sier :)

#2. Pleier du å gjøre dette med alle jenter, eller er dette noe du gjør kalibrert?
      Ja jeg pleier å gjøre det på alle jenter, men på ULIK måte ettersom hvordan jenta er. Erfaring og kalibrering er det jeg går ut ifra.

En viktig ting. Når jeg modellerer fra andre gode sjekkere gjør jeg det på MIN EGEN måte. Altså jeg kan aldri bli den store kose bamsen som ser søt ut der han står med krøllet lyst hår og bambi øyne. Men jeg kan omgjøre det til min stil ved å ta ibruk hans væremåte omgjort til det som passer meg.
Når jeg tar imot tips fra andre, så gjør jeg det på MIN måte. Det er deres idé, men jeg trener på den måte som veit fungerer på meg. Igjen ut i felt å praktisere.

Reaksjonen på disse tingene ER DRIT KULT!!! Når du blir god på kalibreringen får du så mye lattis og hygge at dere går rundt å har en god følelse. Som du veit; Høy eskalering = Høy risk = Høy gevinst eller tap. Erfaring reduserer risken betraktelig. 
Jeg ble god først etter å ha sluttet å lese poster på nett. Fulgte bare metoder til sjekkere i felt å dreit i hva folk skrev på nett. Først da fikk jeg tak på det. Men forum og poster digger jeg å lese for idéer :D


Sorry for lang post   :-X
       ;)

Roark

#24
.....

Lahoya

** Blush **  ::)

Sikkert noe du sier til alle Roark, men tusen takk!  ;D

Stanley

#26
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Norra

Quote from: Autowin on June 09, 2012, 10:05:46 AM
Lav stemmebruk er da ikke negativt? De i Gode Vibber sier at HØY stemmebruk signaliserer verdi, men også LAV stemmebruk.

For lav stemme eller for høy stemme subkommuniserer negative ting om deg. Den gylne middelveien er best :)

Toshi

#28
Når det gjelder stemmebruk så holder det ikke helt å si lavt eller høyt, for det kan være vanskelig å vite om man mener tonehøyde eller styrke. For stemmen så er det best å bruke sin normale avslappede stemme. Må en lære seg å snakke høyere i styrke kan en trene på dette ved å late som om den man snakker til står lengre unna. Det vil føles litt ukomfortabelt til å begynne med, men etterhvert merker man at det faktisk er greit å snakke sånn til vanlig.

Vi subkommuniserer enormt mye med tale. Om en er avslappet, rolig og sikker vil stemmen reflektere dette. Dette kan selvsagt trenes opp, men er rimelig vanskelig å fake'e. Og selv om en er avslappet så kan det fortsatt ligge mye styrke og intensjon der. Det vil også smitte over på andre. Andrea Bocelli og Johan Hegg er jo to som har solide stemmer for å si det sånn.

Intonasjon er også veldig viktig. Nervøsitet og verdisøking ender ofte med en spørrende intonasjon, og er ikke noe sjarmerende. Det vil si at en ender setninger på en høyere tone enn man begynte de på. Det motsatte er en kommanderende intonasjon som ender på an lavere tone. Dette er jo bare de enkleste formene for intonasjon, men de kommuniserer utrolig mye.

Nervøsitet og en viss grad av å være ukomfortabel vil anstrenge alle organene som er med på å generere talen(trykk fra lunger, stabilitet i stemmebåndet, holdning osv) og vil endre karakteristikken.

Når en er avslappet vil en introdusere naturlige pauser også, som igjen gjør talen mer behagelig å høre på. Eller altså, dere skjønner hva jeg mener  :D



Roman

@Lahoya.

Jeg siktet hovedsakelig til denne:
QuoteTjaaaa, eller hvis dere går tur kan du jo alltids hjemme deg gi litt lyd fra deg å legge deg ned død, for så skremme henne noe jævlig når hun ser bekymret på deg ^^

Jeg syns bare det virket litt crazy :)
Jeg er stort sett enig, men jeg ser bare for meg at de fleste tolker dette som litt vel utenfor "normalen" på en date. Du gjør jo selvfølgelig det beste ut av situasjonen slik at du har det gøy, men komfortsonen er jo forskjellig hos hver enkelt(da tenker jeg på jentene). Om en kompis av meg hadde gjort det mot meg (som jeg på forhånd allerede hadde visst var litt crazy), så ville jeg muligens syntes at det var morsomt.
Be like water my friend.