Herre Smykker

Started by Miss Føniks, May 31, 2012, 18:38:25 PM

Previous topic - Next topic

Miss Føniks

Hva er hot NÅ og hva skal man IKKE gå med?

Jeg syns de røffe Panorama Alexsander herrsymkker i stål er stilige.







The Phoenix always rises from the asses

Eh

Quote from: kastanje on May 31, 2012, 18:57:58 PM
Jeg liker best ingen. Nada niks.

Ikke jeg heller. Skal vi hooke opp?

Jeagle

eh: +1

jeg har et lite kors i sølv rundt nakken hele tiden, synes det er fint og tidløst ellers så er det vel kunn giftering jeg liker av herre smykker, men det er nå engang meg
å være eller ikke være

Eh


Femininist

Er ikke så glad i smykker, men synes armbånd kan være fint, type ei lita sølvlenke.
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Chuck Baz

Små beeds kan være stilig om du er brun og de er fine, men kjeder og armbånd og slik kommer jeg aldri til å bruke, liker det bare ikke :)

Egil GV

Er det en ting som jeg ofte tenker om gutter med smykker så er det "HARRY"..

Noen sjeldne ganger kan det komplementere et antrekk, men det er SJELDEN..

som regel ødelegger det et ellers kult antrekk for min del..
Klokke: JA
Smykke: NEI
Ring i øret: NEI
Briller: JA
Gjør en ting du er redd for hver dag!

Stemning

Jeg har et kjede som jeg fikk da jeg fremdeles krabbet rundt på gulvet, som er mine oldeforeldres gifteringer og litt annet snacks smeltet om. Dere skjønner at det har stor affeksjonsverdi for meg og at jeg gjerne kunne tenke meg å kunne bruke det. Legg i tillegg til at jeg er en person som liker å gjøre sånne ting, og faktisk syns jeg hedrer deres minne og blir glad av å gå med det. Det er 14 karat og ikke "juggel" i den forstand.

Det ser ca sånn ut:


Spørsmålet er om det er på noen som helst måte under noen omstendigheter "lov" å bruke det utenfor hjemmet? Jeg vet at det ikke stemmer overens med hva som er inn eller pent i den forstand. Men er det så negativt at det skremmer bort jenter? Eller kunne det vært ok, og heller forklart dem hvorfor jeg vil bruke det dersom noen jeg har fått god tone med spør hva faen jeg har det på for?

Esteban

#8
Med solbrun hud og en hvit tee syns jeg det ser konge ut. Ønsker meg noe slikt selv men det er så sinnsykt dyrt sist jeg sjekket, ca 16k for noe lignende eller hva det nå var.

Men jeg antar at smaken er som baken, og det er jo unektelig en liten harryvibe når det gjelder gullkjeder. Så derfor er det veldig viktig å gjøre det riktig, som med alt annet. Prøv å unngå "bola fyr med glatte treningsbukser og juggelaktig bling bling chain", så tror jeg du er safe.

Men over til noe annet. Jeg tror at det aller viktigste når det gjelder klær, stil og utseende, er at du holder deg innenfor en slags normal. Dette betyr dog ikke å kle deg så sikkert og pregløst at det eneste man sitter igjen med er en stil du ikke kan kritiseres for. Innenfor en normal kan man gjøre veldig mye, poenget er jo litt å unngå å kle seg så spacet at man blir husket som en freak. For min del så er jeg ikke så utrolig fan av det enkelte kaller "Gode Vibber-stilen". Men jeg forstår samtidig idéen bak det, selv om jeg tror at den på en måte er en slags style for dummies. Den handler mer om ikke å gjøre feil, fremfor hva som kan være kult, og det er nok på mange måter en fornuftig og hensiktsmessig tilnærming. Jeg er personlig veldig engasjert i hvordan jeg ser ut, og føler meg rett og slett ikke komfortabel med å kle meg så basic som man kan få inntrykk av at er "riktig" på bloggen. På mange måter føler jeg at jeg har veldig god greie på stil, og jeg er i hvert fall trygg på hvordan jeg liker å ta meg ut, og det er jo det viktigste. Må dog legge til at jeg har lært litt ekstra om buksepassform av Lars, så nå har jeg en jævlig fet buksegarderobe.

Litt om min stil. Har armene 1 og 1/2 sleeve dekket av blekk, og stilen min er nok langt mer casual og street enn preppy. Går mye i litt tunge sneakers fra Nike AirForce og lignende, slimfit jeans, hettegenser, skinnjakker, enkle tees, noen tees med trykk. Selv om det er en no-no fra stort sett alle, går jeg mye i ganske baggy cargo shorts i khaki og militær, har lagt min elsk på en cargo shorts fra Abercrombie & Fitch som jeg har flere av. Personlig syns jeg at jeg ser ut som en tulling med shorts som slutter 5-10 cm OVER kneet, liker det bare ikke, men jeg vet at mange har en annen preferanse der. Som sagt, smaken er som baken. Det viktigste er 1) å være komfortabel med det du går i, 2) å holde seg innenfor en slags normal (dvs ikke kle deg som Legolas), 3) å ikke være redd for å være litt annerledes, gå litt utenfor "god passform thats it".

Jeg har selv opplevd å bli avvist/ansett for ikke å være aktuell fra flere damer fordi jeg ikke er "deres type". Dette gjelder selvsagt mest ved sjekking på byen, da man åpenbart enklere dømmer på appearance. Så har jeg samtidig møtt flere jenter som har digget stilen min, og som har gjort det enklere for meg i relasjon med dem. Folk er forskjellige, og det er uansett umulig at alle passer med alle. Med andre ord, så lenge du ikke støter fra deg for mange ved å holde deg innenfor "normalen", så syns jeg at man i litt større grad enn hva jeg føler at er anbefalt av GV, kan vise mer personlighet og karakter gjennom hvordan man kler seg, det være seg cargo shorts, armbånd, og gullkjeder.

I brings the ruckus to the ladies. Black man doing his thing, baby!

piken

Liker generelt ikke smykker på gutter, med unntak av lærarmbånd eller lærreim med anheng rundt halsen.


Stemning

Quote from: Chuck Baz on June 05, 2012, 21:15:17 PM
Quote from: Stemning on June 05, 2012, 15:48:50 PM
Jeg har et kjede som jeg fikk da jeg fremdeles krabbet rundt på gulvet, som er mine oldeforeldres gifteringer og litt annet snacks smeltet om. Dere skjønner at det har stor affeksjonsverdi for meg og at jeg gjerne kunne tenke meg å kunne bruke det. Legg i tillegg til at jeg er en person som liker å gjøre sånne ting, og faktisk syns jeg hedrer deres minne og blir glad av å gå med det. Det er 14 karat og ikke "juggel" i den forstand.

Det ser ca sånn ut:

Spørsmålet er om det er på noen som helst måte under noen omstendigheter "lov" å bruke det utenfor hjemmet? Jeg vet at det ikke stemmer overens med hva som er inn eller pent i den forstand. Men er det så negativt at det skremmer bort jenter? Eller kunne det vært ok, og heller forklart dem hvorfor jeg vil bruke det dersom noen jeg har fått god tone med spør hva faen jeg har det på for?
Syns selv det så litt "pakkiz" ut, men kan godt være det fukner utmerket.

Det er jo det det gjør. Men det henger ikke så langt ned da. Går så det ligger over kragebena.