Manbag!

Started by svamp, June 07, 2012, 20:04:01 PM

Previous topic - Next topic

tore

Var forresten ikke meningen å kuppe tråden  ;)

Supernova

#31
Har man med seg mange ting, mobil, lommebok, solbriller osv. så er alternativene å putte det som ikke blir brukt i lomma, magetaske, slenge det i en sekk eller legge det i en manbag...

Om du fyller opp lommene med stash, ser det fort ut som du driver å hamstrer - det ser faktisk ikke bra ut. 
Manbag er i mange tilfeller et godt alternativ til den klassiske skolesekken, som ofte vekker en del negative assosiasjoner. Har faktisk sett folk gå på byen med sekk, grøss.. jaja
Magetaske, er kun greit om du planlegger å leve i sølibat.

Min mening er at det ser mer oppegående ut å bruke manbag, men MÅ også da, stå i stil til resten av antrekket.   
Vil tro at de fleste har knyttet opp en del assosiasjoner til folk som bruker manbags. Mange har inntrykk av at det er kun litt for feminime menn og homofile som bruker slikt, og av den grunn skyr det som pesten, noe de ikke vil bli assosiert med. Dette gjelder vist desverre blant mange gutter generelt når det kommer til mote og det å klee seg litt annerledes enn "vanlig". Mens andre, forhåpentligvis de fleste jenter [målgruppen], vil se på en person som bruker manbag riktig, som mer attraktivt og som <Feminist> sier: "et mer komplett antrekk".


Er for manbag, men da må antrekket forøvrig ha et maskulint trekk over seg, ellers vil du bli assosiert med en som ønsker kontakt med det samme kjønn...



Stemning

Jeg har kjørt denne på bildet alle 7 dagene ute i Hellas nå sist uke. "Fikk" alle jeg la øynene på. Var ikke så mye bra jenter ute da men, det var en bra tur. ;) Må være vesken.

tore

Quote from: Stemning on July 16, 2012, 04:10:17 AM
Jeg har kjørt denne på bildet alle 7 dagene ute i Hellas nå sist uke. "Fikk" alle jeg la øynene på. Var ikke så mye bra jenter ute da men, det var en bra tur. ;) Må være vesken.

Handlet posten din om veska eller om hvor mye du fikk deg i syden? ;)

Kan du ikke skrive om dine erfaringer som en feltrapport da? Du gjør jo tydligvis mye riktig :)

Stemning

Quote from: tore on July 16, 2012, 04:57:45 AM
Quote from: Stemning on July 16, 2012, 04:10:17 AM
Jeg har kjørt denne på bildet alle 7 dagene ute i Hellas nå sist uke. "Fikk" alle jeg la øynene på. Var ikke så mye bra jenter ute da men, det var en bra tur. ;) Må være vesken.

Handlet posten din om veska eller om hvor mye du fikk deg i syden? ;)

Kan du ikke skrive om dine erfaringer som en feltrapport da? Du gjør jo tydligvis mye riktig :)

Liker ikke skrive rapporter om jentene jeg møter, de er alle så forskjellige og jeg liker og respekterer omtrent samtlige. Blir helt rart å føre logg.

Skal ikke si jeg fikk meg så mye though, eller at det hadde vært vanskelig å få. Nesten alle der vi var var mellom 16 og 18 og med familien sin. Så de fikk ikke noe av meg. ;) Men vi møtte noen ytterst få som var ~20.  8)

Voltaire

Ryggsekk er nerd, veske er homo. Selvsikre heteroer bærer laptopen under armen. Eller bruker bokbelte: http://www.collegefashion.net/wp-content/uploads/2010/12/yale-book-belt.jpg

Femininist

Quote from: Voltaire on July 22, 2012, 01:52:39 AM
Ryggsekk er nerd, veske er homo. Selvsikre heteroer bærer laptopen under armen. Eller bruker bokbelte: http://www.collegefashion.net/wp-content/uploads/2010/12/yale-book-belt.jpg

Ikke remapose altså? ??? 

Quote from: QueenB on June 09, 2012, 20:37:28 PM
Quote

Vil tippe det er hans opfattelse av ordet Feminist som får han til å si det :)

jepp. Huff, de fæle, stygge feministene med kort hår og wife beater-klær som hater menn  og som vil utrydde dem ;D

Jeg så ikke denne før nå og fikk et veldig behov for å påpeke at jeg har langt hår :P
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

QueenB

jeg synes du skal skaffe deg en militærklipp umiddlbart, for å kunne leve opp til personligheten din :P
I don't want to talk like you. I don't want to live like you. I'm going to be like me.

Femininist

Betyr det at jeg må gi bort alle skoene mine også?! ??? :o :'(
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

QueenB

ja desverre, men bare de fine! slagstøvlene kan du beholde. ;)
I don't want to talk like you. I don't want to live like you. I'm going to be like me.

Femininist

Jeg føler meg lurt, det er ikke verdt det...
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Johan

Quote from: deepArne on June 07, 2012, 22:30:06 PM
Kjøpte denne for nokre veker sidan:

Trengte noko til å ha lunsjen i, ryggsekk var litt lite stil. Eg ville ha ein som var så liten som mogleg, men samstundes stor nok til laptop mini. Veldig fornøgd med bagen. Plass til lunsj, laptop, lommebok, mobil, nøklar og gensar/regnbukse. Han kollapsar ikkje når han er halvfull, og han kom under momsgrensa på kr 200. Bra design og ser ikkje ut som billig drit frå Taiwan. Mange praktiske innvendige lommer og magnetlås(!) som held loket igjen.

Fet bag :) hvor får man kjøpt den?
INFJ

deepArne

Quote from: Julian on July 29, 2012, 22:04:25 PM
Quote from: deepArne on June 07, 2012, 22:30:06 PM
Kjøpte denne for nokre veker sidan:

Trengte noko til å ha lunsjen i, ryggsekk var litt lite stil. Eg ville ha ein som var så liten som mogleg, men samstundes stor nok til laptop mini. Veldig fornøgd med bagen. Plass til lunsj, laptop, lommebok, mobil, nøklar og gensar/regnbukse. Han kollapsar ikkje når han er halvfull, og han kom under momsgrensa på kr 200. Bra design og ser ikkje ut som billig drit frå Taiwan. Mange praktiske innvendige lommer og magnetlås(!) som held loket igjen.

Fet bag :) hvor får man kjøpt den?
Trykk på linken :)

Potet

Tenker jeg også skal kjøpe meg manbag. Likte veldig godt den du linket til, deepArne, men jeg vet ikke om jeg orker å vente så lenge på den :D. Bruksområdet vil først og fremst være skolen. Den skal ha plass til min 13,3" laptop, en bok, matpakke, et stort penal og en vannflaske. Stilen skal være ganske nøytral, men maskulin. Foretrekker brun farge siden brun passer best til fargene jeg pleier å bruke. Budsjett: Maks 2000,-

Mine to kandidater:
- http://www.pmi.no/display.aspx?menuid=100023&prodid=242
- http://www.zalando.no/royal-republiq-nano-dokument-og-pc-vesker-brun-ro452a006-702.html

Hvilke av de to kandidatene liker dere best? Noen som eventuelt har noen andre forslag?
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Potet

#44
Det tenkte jeg ikke på. Vanskelig å si utifra bildet hvordan manbalternativ 1 vil henge fra skulderen. Dere jenter har kanskje noen regler for hvor langt ned bagen skal henge?

EDIT: Fant nå en annen versjon av alternativ 1 som er litt større og som jeg synes er veldig aktuell: http://www.ejesvaskor.se/handvaskor/royal_republiq_nano_big_zip_brun.html
Der står det at lengden på reimen er 154cm. Tror dere at det er langt nok? I så fall tror jeg nok at jeg har funnet min manbag :D
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!