Hårvoks !

Started by woop, June 11, 2012, 17:36:32 PM

Previous topic - Next topic

woop

Jeg regner med at de fleste(av guttene) her bruker hårvoks, så tenkte det hadde vært kjekt å dele litt erfaringer oss iblant :) Jeg har i lang tid byttet mellom forskjellig vokstyper(Renati, Fudge, Define, Got2be etc.), men jeg har nå funnet en "vokskolleksjon" som passer meg veldig bra. Jeg starter:

Akkurat nå har jeg en helt vanlig gjennomsnitts lengde på håret, kort på sidene og bak(2cm), noe lenger på toppen(5cm) og enda litt lengre skrålugg som jeg legger til siden(7cm). Ganske vanlig sveis nå til dags som dere sikkert har sett flere ganger. Nå bruker jeg Define Men sin Flexsible Paste som passer meg ganske bra, og før da håret mitt var litt lengre(men samme frisyre) brukte jeg Define Men sin Moulding Clay som også funket bra. Begge voksene får man kjøpt i de fleste dagligvarebutikkene for rundt 80 kr.

C'mon, hva bruker dere? ;D

vinteRR

Har ikke så fantastisk mye peiling, men kan legge til at den grønne boksen der fra define er helt elendig. Er som å smøre inn håret med urent vann... =)

Quirky

Hvis du har litt tjukt hår (les: VELDIG tjukt) så er Redken sin nr 20, helt fantastisk.

Veldig bra hold, uten at det nødvendigvis betyr at håret ditt må se ut som det er karamellisert :)

Eh


Quirky

Jeg syntes ID blir så klumpete og klisette, men det er sikkert pga jeg har tykt hår.

Jungeldyret



Først vanlig hårspray med hold, så finishen = ferdig.

Gitt opp paste etc.

Eh

Quote from: Quirky on June 11, 2012, 18:24:49 PM
Jeg syntes ID blir så klumpete og klisette, men det er sikkert pga jeg har tykt hår.

Du burde prøve dust it. Har selv ganske tjukt hår og bruker først dust it og så biiiittelitt voks for å få småhåra til å legge seg!


Kjøpes billigst fra her: http://www.blivakker.no/product/osis-/SCH0039/osis-dust-it-mattifying-powder-10g-

SpantaX

Dax all the way!



Hahaha  ;D

Dette er virkelig forferdelige greier.
"Don't trust quotes on the Internet" - Abraham Lincoln.

Chuck Baz


Quirky

Som sagt er jeg veldig fornøyd med redken produktet jeg postet lengre oppe, men takk for tipset, skal kanskje prøves neste gang jeg er ute etter hårprodukter.

woop

#10
Quote from: vinteRR on June 11, 2012, 17:40:14 PM
Har ikke så fantastisk mye peiling, men kan legge til at den grønne boksen der fra define er helt elendig. Er som å smøre inn håret med urent vann... =)

Stemmer det du sier, slik virker faktisk voksen med en gang du tar den i håret. Jeg glemte å legge til hvordan jeg tar det i håret slik jeg gjør det for at voksen skal funke optimalt :)

Først tar man mye voks i håret slik at det tilsynelatende ser fettete og litt ekkelt ut, fordel voksen jevnt og ta litt ekstra i luggen slik at den holder. Så tar du enten å venter 30 minutter på at voksen skal tørke eller så tar du å rufser håret lett helt til nesten alt fuktigheten er ute av håret. Da er det bare å streve med å legge håret slik du vil ha, vente fem minutter og voila så har man en beinhard frisyre resten av dagen som ikke er fettete eller ekkel ;)

Carebear

Quote from: woop on June 12, 2012, 14:52:20 PM
Quote from: vinteRR on June 11, 2012, 17:40:14 PM
Har ikke så fantastisk mye peiling, men kan legge til at den grønne boksen der fra define er helt elendig. Er som å smøre inn håret med urent vann... =)

Stemmer det du sier, slik virker faktisk voksen med en gang du tar den i håret. Jeg glemte å legge til hvordan jeg tar det i håret slik jeg gjør det for at voksen skal funke optimalt :)

Først tar man mye voks i håret slik at det tilsynelatende ser fettete og litt ekkelt ut, fordel voksen jevnt og ta litt ekstra i luggen slik at den holder. Så tar du enten å venter 30 minutter på at voksen skal tørke eller så tar du å rufser håret lett helt til nesten alt fuktigheten er ute av håret. Da er det bare å streve med å legge håret slik du vil ha, vent fem minutter og voila så har man en beinhard frisyre resten av dagen som ikke er fettete eller ekkel ;)

LOL, jeg gjør noe liknende! Ante ikke at det var andre enn meg som visste om denne hemmeligheten :D
- Funshine Bear loves to play and tell jokes all the time, but sometimes forgets that there are times in life you must be serious.

[url="http://lolpics.se/pics/12317"]http://lolpics.se/pics/12317[/url].

Dorian Gray

Quote from: Andy GV on June 12, 2012, 14:56:42 PM
Quote from: woop on June 12, 2012, 14:52:20 PM
Quote from: vinteRR on June 11, 2012, 17:40:14 PM
Har ikke så fantastisk mye peiling, men kan legge til at den grønne boksen der fra define er helt elendig. Er som å smøre inn håret med urent vann... =)

Stemmer det du sier, slik virker faktisk voksen med en gang du tar den i håret. Jeg glemte å legge til hvordan jeg tar det i håret slik jeg gjør det for at voksen skal funke optimalt :)

Først tar man mye voks i håret slik at det tilsynelatende ser fettete og litt ekkelt ut, fordel voksen jevnt og ta litt ekstra i luggen slik at den holder. Så tar du enten å venter 30 minutter på at voksen skal tørke eller så tar du å rufser håret lett helt til nesten alt fuktigheten er ute av håret. Da er det bare å streve med å legge håret slik du vil ha, vent fem minutter og voila så har man en beinhard frisyre resten av dagen som ikke er fettete eller ekkel ;)

LOL, jeg gjør noe liknende! Ante ikke at det var andre enn meg som visste om denne hemmeligheten :D

Sånt skulle du lært bort på kurs!
Alle har noe å lære, og alle har noe å lære bort.

woop

Quote from: Dorian Gray on June 12, 2012, 20:10:38 PM
Quote from: Andy GV on June 12, 2012, 14:56:42 PM


LOL, jeg gjør noe liknende! Ante ikke at det var andre enn meg som visste om denne hemmeligheten :D

Sånt skulle du lært bort på kurs!

Snakker vi kommende oppgradering av Bootcamp eller? Haha ;D

myxomatosis

Jeg har veldig, veldig tjukt hår og har også fått ganske mye lengde på det etterhvert. Skulle gjerne hatt noe hårprodukt som ga meg god hold UTEN den derre "matte" looken som gjerne hører med! Synes nemlig "wet-look" er mye mer sexy for min del ;)