TRENINGSTRÅDEN!

Started by Roark, June 25, 2012, 03:26:34 AM

Previous topic - Next topic

Lars GV

Quote from: Eh on August 02, 2012, 16:14:47 PM
Du må trene hele kroppen for å få en bra fysikk, nytter ikke å ta 40 sets med bicepscurls for å få store armer.

Gjør dette: http://fitnessbloggen.no/fyrstikkprogrammet/ så er du godt på vei :)

Edit: derfor skal du trene hele kroppen :D


Trololooooool



Motstand skaper smerte. Aksept skaper frihet.

Oppdragelse slutter ikke når du flytter hjemmeifra, det er da den virkelig begynner.

Stemning

#91
Mer kjøtt på armene.

Jeg er klar over dette med baseøvelser og effekten av disse, og trener per idag et helkroppsprogram 3 ganger i uken. Spiser bra. Grunnen til at jeg trener er dog mest utseende, og akkurat nå føler jeg meg godt fornøyd med størrelse og utseende på bryst og skuldre, og til dels rygg. Beina har litt å gå på før de er der jeg vil ha dem. Men det jeg vil bygge mest nå er armtykkelse. Har naturlig litt "kuler" på skuldrene, så armene ser litt underdimensjonert ut under. Noen som har noen gode råd for god vekst i både biceps og triceps? Med fullrkoppsprogrammet mitt har jeg ikke mange rene armøvelser sånn det er nå, så armene får stort sett bare belastningen gjennom øvelser som de ulike benkøvelsene, og trekkeøvelser som low row og chins.

Edit: Veier 78 kg, per akkurat nå uten pump eller noe måler høyre overarm 40,5 på det tykkeste og venstre 38,5. Så godt som nada underhudsfett på armene. Ser for meg at noe sånn som 46-48 cm hadde vært pent på min bygning.

Eh

pushdown-varianter, dips for triceps. Dips og noen curls for the girls for biceps ;)

Stemning

Quote from: Eh on August 04, 2012, 16:14:50 PM
pushdown-varianter, dips for triceps. Dips og noen curls for the girls for biceps ;)

Haha, "and then some sets of curls, you know, for the girls ;)"


Men joa, kjenner til øvelsene og har trent armer tidligere. Men jeg tenkte mer på om noen har erfaringer eller noen litt mer spesielle tips angående å bygge selve kjøttet. Hører noen sier at de normalt holder høye rep-antall (10-12) på armer og ikke tar styrkeøkningsuker med få reps (4-8) som man gjør på de store øvelsene.

Føler ikke det går fort nok. :D

lamasen

Quote from: Roark on July 31, 2012, 21:57:48 PM

Skal du ned i vekt? Du kan f.eks løpe 20/10, eller gerilja-kardio som det har blitt mer kjent som i senere tider.
4 min oppvarming, 4 min 20 sek maks/10 sek rolig(dvs 8x20/10) og 4 min jogging til slutt. 12 minutter effektiv trening.

Du virker oppegående innenfor trening.
Jeg har alltid lurt på hvorfor den 20/10 intervallen skal være så bra for vekttap?
Ser det er ekstremt populært innenfor fitness/builing-miljøer, men om man sammenlikner med en 4x4` AT-intervall klarer jeg ikke helt se at den skal gjøre så mye..

Er det rett og slett pga. tidsbruk eller at de ikke ønsker å trene aerobt pga. muskeltap?

Eh

Noen her som trener i tights?
Kjøpte meg en i dag, gleder meg til å prøve den på beintreninga seinere!

Stemning

Ser ut som du har en god greie gående på quadsene der Eh! Jeg trener bestandig i shorts som går like over knærne, føler meg litt naken i tights på treningssenter. Løpeturer om vinteren dog, da er det tights og hettegenser som gjelder. :)

Eh

Takk for det! :)
Jeg kjørte med shorts over tightsen. Funka som bare det! Prøvde 140 i knebøy i dag, det gikk akkurat ikke - så tar det igjen i neste uke. Fikk opp 130 for to dager siden, som er pers, så var nok derfor..

Nå har jeg 7 uker igjen på diett før det braker løs på norway open, det blir spennende!
Og siden jeg har likevel begynt å hore meg ut her, formen for noen dager siden. Det kommer seg!


QueenB

I don't want to talk like you. I don't want to live like you. I'm going to be like me.

Claw

Bra form på deg! Bare se å få opp bøyen så du gjør deg fortjent til tights. 200+ bør være minimumskrav :P

Hvordan ligger du an i mark og benk?

Eh

Quote from: QueenB on August 09, 2012, 21:18:03 PM
Eh, du er deilig. Grrr :P

Rawr! Kjipt for deg du er opptatt ;)

Takk for det, Claw! :) Jobber med saken!

Jeg har 170 i mark, men har ikke maksa på lenge og 130 i benk :)

Stylish


Stemning

Wow gode proporsjoner! Litt vanskelig å se skuldre/armutvikling fra den vinkelen. Vi får ikke bruke singlet på SIB-senterene (studentsenterene i Bergen). Får se om jeg får mannet meg opp til et bilde selv snart. ;)

Jeg sier vi splitter opp treningstråden til en tråd med generell treningsstoff og en tråd med fremgangsbilder/logger og den slags. Det er så kult med fremgangsposter at det kan bli crowded i denne.

Eh

aww, you guys!  :-*

Skulle nok hatt litt mer kjøtt på utsiden av skuldrene og på armene (og generelt hele kroppen, hehe!), men baksiden er jeg ganske fornøyd med :)
Kan poste bilder når den store fysikktråden blir oppretta og Stemning har manna seg opp til å poste bilder ;)
oooog, senter med singletforbud må være det tåpeligste som finnes..

Roman

Quote from: Stemning on August 09, 2012, 17:48:11 PM
Ser ut som du har en god greie gående på quadsene der Eh! Jeg trener bestandig i shorts som går like over knærne, føler meg litt naken i tights på treningssenter. Løpeturer om vinteren dog, da er det tights og hettegenser som gjelder. :)

Jeg gleder meg til den dagen man kan være nakne på studioet.
Bomull og overstort tøy har en tendens til å bli klengete på kroppen, det er derfor jeg digger tights :) Jeg får en følelse av "frihet" :p
Be like water my friend.