Noen som vet noe om Ayia Napa?

Started by Jungeldyret, July 01, 2012, 17:38:33 PM

Previous topic - Next topic

Jungeldyret

Lyst til å ta tur til et "party" sted. Tenker i første omgang på Ayia Napa.

Noen som vet noe av info, erfaring etc som kan fortelle litt? :)

Hvordan er jentene, festingen prisklasser og når dato bør man dra/når er det mest folk der og minst.

Femininist

Aldri vært der, men kom over denne artikkelen, står litt om priser og sånn innimellom http://www.dagbladet.no/2012/06/30/nyheter/syden/ayia_napa/22345326/
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Jungeldyret

Leste den i Dagbladet i dag. Men de to jentene vet jeg fra fakta at er ekstremt spesielle, tolk det hvordan du vil :)

tore

Haha, er så lei av dagbladet og den årlige Sex-og-fyll-i-syden-forsida.

Samme gjelder den jævla flått-forsida   :D

Rebound

Jeg har aldri vært i Napa, men var i Magaluf i fjor. Det var det sykeste jeg har opplevd, sinnsykt mye morro og mange minner på en uke. Jeg vil anbefale alle å dra på partytur med gode venner. Men for meg holdt det fortsatt med en gang, det må oppleves, men det er mye som jeg liker bedre. Tar meg heller en uke alene på en strand i Portugal uten et menneske i nærheten, bare meg og et surfebrett, enn en uke med masse gode venner og billig drikke i syden.

Nå kan jeg som sagt bare snakke for Magaluf og mine egne erfaringer.

Jentene:
Generelt sett så er jentene i Magaluf stygge, kommer man seg på Grabbarna, eller et annet skandinavisk sted så er det bra. Men stedet florerer av briter og de er stygge. Vi klarte oss fint så lenge vi holdt oss på grabbarna og glade viking i Maga. Men jente:gutt ratioen er dominert av gutter, uavhengig av hvor du er.

Festingen:
Det sykeste jeg har vært med på, veldig mange legger igjen hemningene hjemme og tar festingen til et nytt nivå. Sinnsyk bra stemning.

Prisklasser:
5 Euro for 2 shots og 2 store drinker. 8 Euro for 0,5 liter absinth (90% alkohol). 0,5 euro for en pakke med pølser. Generelt sett var det latterlig billig. Allikevel klarte vi å bruke 15k hver på en uke, får man i seg nok alkohol så blir man mer spandabel.

Flest folk er nok fra 1. Juli - 31. Juli.

Nå vet jeg ikke hvordan det er med briter og bråk i Napa, men i Magaluf var vi i bråk hver eneste dag. Regelen er hold deg unna, ta utgangspunkt i at de andre er flest, skjer det noe så samler man alle og kommer seg bort. Kommer politiet så løp som faen uansett om du har gjort noe eller ikke, de har batonger og de bruker dem hele tiden. Men så lenge man passer på hverandre så går det greit! Det skal sies at en del av gutta som var med ser overdrevent truende ut på grunn av størrelsen sin, bare det å se truende ut kan være nok til å havne i bråk. Bare pass på hverandre, ikke gå alene og ikke stol på politiet.

Men uansett så bør du komme deg avgårde, det er en av de beste ukene i mitt liv. Masse nye bekjentskaper, masse damer, flere damer og sinnsykt mye alkohol. Absolutt kom deg av gårde på partytur!

Claw


Jungeldyret


Claw


Remi

vært der 2 ganger, drit fett sted!  8) Partygate med barer og nattklubber vegg i vegg så langt øye kan se.

Fine strender å sole seg på om dagen, og mange fine jenter å kose seg med på kveldstid. De fleste er vel fra norden og england. Er egen norsk pub der, Norway pub, hvis du foretrekker norske jenter og norsk musikk.

Vil absolutt anbefale å reise, eneste negative er at det ikke er så billig der.

Jungeldyret

Høres knall ut, nå må jeg bare finne folk som ønsker å dra siden mine venner er for kjederlige! ;)

Stemning

Haha, jeg var der for en uke siden. Fant ut at jeg nærmer meg halveis til 50 så det var siste sjanse til å gønne på. Har hatt kjæreste hver sommer siden jeg var 17, og jeg ville på heisatur én gang før jeg dør. Så jeg skammet meg ikke, men ser jo fordommene florere.

Snittalderen på skandinaverne er vel 20-21, og det er ca 70 % gutter. Det betyr dog ingenting så lenge du er fyren og 90 % av de andre guttene er kjedelige stå-i-hjørnet-og-se-på-gutter.

For oss var det bare å hive armene i været og være utadvent, vi gikk bare bort til en håndfull jenter i løper av hele uken. Resten kom til oss. :)

Kom hjem med nye venner, dødsvittige bilder, og masse, masse minner som kommer til å holde meg glad året ut.

tore

Quote from: Stemning on July 02, 2012, 16:22:23 PM
Haha, jeg var der for en uke siden. Fant ut at jeg nærmer meg halveis til 50 så det var siste sjanse til å gønne på. Har hatt kjæreste hver sommer siden jeg var 17, og jeg ville på heisatur én gang før jeg dør. Så jeg skammet meg ikke, men ser jo fordommene florere.

Snittalderen på skandinaverne er vel 20-21, og det er ca 70 % gutter. Det betyr dog ingenting så lenge du er fyren og 90 % av de andre guttene er kjedelige stå-i-hjørnet-og-se-på-gutter.

For oss var det bare å hive armene i været og være utadvent, vi gikk bare bort til en håndfull jenter i løper av hele uken. Resten kom til oss. :)

Kom hjem med nye venner, dødsvittige bilder, og masse, masse minner som kommer til å holde meg glad året ut.

Jeg var der da jeg var 18. Jeg var dessverre alt for uerfaren og sjenert til å virkelig nyte festinga. Jeg tror man kommer langt (med jenter) i Napa hvis man er skikkelig utadvendt.

Jeg tror ikke det passer for alle, men hvis du liker å feste hardt hver dag så tror jeg du vil like det.

Zervs

Har vært der to ganger, første gangen i 2 uker, siste gang i 1 uke.
Nå som jeg er 26, hadde det blitt litt for fjortisfylla..

Vi endte alltid opp på Casle club, danset hele natten og festet som om det ikke fantes noen morgendag. Helt sinnsyk opplevelse for å si det mildt!
Jeg var mye mer beskjeden på den tiden, men klarte å hooke opp med 1 jente som hadde rom ved siden av oss på hotellet, all the way. Ble også litt klining med et par andre jenter de siste dagene.

Kypros er ikke billig, prisene har steget mye de siste årene. Men liker du skikkelig blått vann, hvite strender og ikke er redd for å dumpe inn i russere, dra! ;)