Den Store Proteintråden!

Started by Mr.Brightside, July 17, 2012, 21:06:31 PM

Previous topic - Next topic

Mr.Brightside

Rise and rise again, untill lambs become lions

Claw

Hva er poenget? Tror ikke det er noen som har noe usagt fra treningstråden, og vi la diskusjonen død der.

Hvis du vil ha belyst nye ting må du nesten si hva du vil skal bli diskutert.

Roark

#2
...........

Mr.Brightside

Proteiner er egentlig ganske godt :)
Rise and rise again, untill lambs become lions

Eh


QueenB

nå som det finnes en egen proteintråd, spm:

hvis man skal trene etter jobb, og det er 3-4 timer siden man spist lunsj, kan man drikke proteinshaken FØR trening slik at man får litt mer energi? eller halvparten før, og resten etter? eller, man KAN jo, men er det sunt?
I don't want to talk like you. I don't want to live like you. I'm going to be like me.

Claw

Det kan du godt. Hvis du føler at du får mer energi på trening av det så kjør på :)

Eh

Har ingenting å si, men hvis du er sulten er det klart den tar bort litt av sultfølelsen.

Zervs


Claw


Eh


Claw

Husk å ta en slurk mellom hvert sett på biceps. Ellers blir du katabol.

Eh

#12
Drikker alltid proteiner mens jeg gjør curls for the girls ;)



Edit: I knebøyracket, selvfølgelig.

Stemning

Quote from: QueenB on July 18, 2012, 10:48:26 AM
nå som det finnes en egen proteintråd, spm:

hvis man skal trene etter jobb, og det er 3-4 timer siden man spist lunsj, kan man drikke proteinshaken FØR trening slik at man får litt mer energi? eller halvparten før, og resten etter? eller, man KAN jo, men er det sunt?

Ta heller to bananer og en skive før trening. Kroppen jobber bedre med karbohydrater som rask energi. Proteiner er aldri feil for all del, men kan like gjerne spare shaken til etter trening. Det sies at den skal tas maksimalt 30 minutter etter for best utbytte.

Når det er sagt så bør du, hvis du er ute etter å miste minst mulig muskelmasse og bygge mest mulig, alltid ha overskudd av proteiner i blodet slik at dersom et muskelfiber skulle ønske å bygge i løpet av dagen så har den det den trenger. Det gjør man ved å spise litt proteiner til frokost, lunsj 1, lunsj 2, middag og kvelds. :) Jeg har så og si alltid 25-40 gram proteiner i hvert måltid (og en litt skikkelig dose til middag). Særlig viktig er dette dersom du slanker deg og går i kaloriunderskudd i løpet av dagen, for da kan kroppen finne på å stjele energi ved å spise av muskelmassen.

Tingles

Er det noen som vet hvor mye protein kroppen kan ta opp i timen? Altså jeg tenker på shakene med 90g protein, hvis kroppen ikke kan ta opp mer enn 25g protein i timen(som jeg har hørt) så lurer jeg på hva vitsen er med en overkill som det.
I have not failed. I've found 10,000 ways that won't work.