Jenter som Poker på Facebook?

Started by HawkonVI, July 23, 2012, 20:16:00 PM

Previous topic - Next topic

HawkonVI

Jeg hadde ei søt tulle som Poket meg på facebook her for ikke så lenge siden... vi har en felles venn.... Jeg poket tilbake å la henne til... vi har snakket litt, men ikke så mye pga hun ikke bruker facebook chat... men har facebook på mobil... (vil egentlig si at hun ikke bruker facebook så mye)...

Så til spørsmålet mitt... om en jente poker meg på facebook... er det en sånn "Hei, jeg liker deg. å her er jeg... liker du meg?"

For meg så er en Poke til en kompis en slags 'nå skal jeg plage deg" greie.... men personlig så bruker jeg Poke på jenter for å teste interesse.. fungerer det likedann andre veien?

HawkonVI

Ok... men tenker jenter at 'Jeg vil ikke sjekke, Men jeg kan jo prøve å få hans oppmerksomhet. for så se hva som skjer?'

Jeg vet gutta fra Gode Vibber har snakket om dette før... at rett å slett folk ikke KAN bruke Poke på en riktig måte... derfor er jeg litt usikker...

Stanley

#2
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Chuck Baz

Quote from: Autowin on July 23, 2012, 23:08:10 PM
Jenter sjekker ikke, de gjør seg tilgjengelige, slik at guttene kan sjekke dem opp.
Feil, blitt sjekket opp flere ganger, hender det er jentene som har baller til å si hallo og gå inn for første kyss også!

Stanley

#4
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Lars GV

Quote from: Autowin on July 24, 2012, 12:04:09 PM
Så når GV-gutta sier at det er guttenes jobb å ta initiativ, så har vi alle egentlig blitt lurt, fordi jenter sjekker også?

Oh noes, vi er avslørt!

Men fra tull til alvor så ja, det er menns jobb og ansvar å få ting til å skje videre, men det betyr ikke at det er forbudt for jenter å gjøre det eller at de ikke klarer det.

Sjekking er et vanskelig ord, og folk legger mye forskjellig i det. Jeg har skrevet en bloggpost om begrepet og om hvordan jeg mener at sjekking er noe begge kjønn kan og burde gjøre, men fremgangsmåtene burde være helt forskjellige.
Motstand skaper smerte. Aksept skaper frihet.

Oppdragelse slutter ikke når du flytter hjemmeifra, det er da den virkelig begynner.

Chuck Baz

Quote from: Autowin on July 24, 2012, 12:04:09 PM
Så når GV-gutta sier at det er guttenes jobb å ta initiativ, så har vi alle egentlig blitt lurt, fordi jenter sjekker også?
Lars svarer bra for seg, kan summere opp det jeg tenker med å si dette: Som regel er jentenes jobb å gjøre seg tilgjengelige, men om hun syns du er en kul fyr kan det være hun som prøver seg på deg og ikke omvendt. Har inntrykk av at jenter er flinkere til å holde ting casual og at gutter oftere kaster seg etter en og en jente selv om det ofte er omvendt i hollywoodfilmer.

HawkonVI

Men ved at en jente poker meg... så sjekker hun meg ikke opp... er mer et slags "Hei! Her er jeg"?

Da gjør hun seg selv tilgjengelig eller hva? Fortsatt min jobb å si hei...

Stanley

#8
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Chuck Baz

Quote from: HawkonVI on July 24, 2012, 17:32:00 PM
Men ved at en jente poker meg... så sjekker hun meg ikke opp... er mer et slags "Hei! Her er jeg"?

Da gjør hun seg selv tilgjengelig eller hva? Fortsatt min jobb å si hei...

Fra spøk til alvor; hun viser sin tilgjengelighet til dels, er i alle fall ikke rart om du sier hei nå som hun alt har tatt initiativ ved å poke deg.