Blogg

Started by Roman, August 13, 2012, 08:34:57 AM

Previous topic - Next topic

Roman

Hei :)

Jeg og en kompis tenkte å starte en blogg, ettersom vi flytter inn til storbyen til høsten.

Er det noen som har noen gode tips til hvilken blogg/program som fungerer bra?

Jeg tenkte helst på en som kan synkroniseres med f.eks et program i offline modus, og som er bildevennlig. Jeg har tidligere erfaring med en blogg som var et helvete, når det gjaldt å legge ut bilder med en viss struktur i en bloggpost.
Be like water my friend.

Squirtle

Wordpress er veldig enkelt og greit for blogging.

dtn

Kommer jo litt an på hvordan dere vil gjøre det. Dere kan gjøre det veldig enkelt å bare opprette en blogg på for eksempel blogg.no eller blogger.com, da får dere en nettadresse som bloggnavn.blogg.no. Eller så kan dere velge den litt mer profesjonelle måten å kjøpe dere et domene og serverplass og lage en blogg med nevnte Wordpress eller Joomla. Det er ikke spesielt vanskelig det heller, og det finnes tonnevis av guider på nettet.

Hvis dere velger en av bloggsidene så ender dere opp med reklamer på bloggen deres, men det er helt gratis. Eget domene og serverplass koster noen hundrelapper i året, men dere slipper reklamer (hvis dere ikke legger det inn selv) og dere har mye større muligheter til å få bloggen akkurat sånn dere vil ha den.

Roark

#3
...........

woop

Du kan bruke blogger for så og kjøpe eget domene, da vil du slippe å måtte "hoste" noe. Tror 0330 bloggen kjører det oppsettet :)

Roman

Quote from: Roark on August 14, 2012, 00:15:02 AM
Sexblogg?!

Flytter du til Oslo?  ;D

Jeg vet ikke helt hva jeg skal kalle det, men det blir ett uttrykk for meg og min kompis`sine livssyn :)

Og ja, jeg flytter til Oslo :D:D

Takk for alle tipsene folks :)

Jeg får sjekke ut prisen på eget domene, det hadde vært kult å fått til noe skikkelig :)
Be like water my friend.

dtn

Quote from: Vibingray on August 20, 2012, 08:58:48 AM
Jeg får sjekke ut prisen på eget domene, det hadde vært kult å fått til noe skikkelig :)

Som sagt finnes det masse guider på nettet, men hvis dere kjøper eget domene og sliter litt med å sette opp bloggen så er det bare å sende meg en PM, så kan jeg sikkert hjelpe til litt. :)

Stemning

Hva slags type bilder vil dere legge ut på bloggen? Skal dere være anonyme med tanke på bloggens natur? Skal dere poste bilder av folk dere møter (med lov)?

Jeg vil ihvertfall lese den. :D

Roman

Utrolig godt spørsmål Stemning :)

Jeg ser for meg at jeg og kompisen min må ta ei heftig runde i tenkeboksen angående nettopp dette.

Dette hadde forsåvidt vært kult å hatt en tilnærmet "åpen" blogg, med bilder av folk og fe med mindre vi ikke får lov til å legge dem ut :)

Be like water my friend.

Stemning

Quote from: Vibingray on August 21, 2012, 22:54:46 PM
Utrolig godt spørsmål Stemning :)

Jeg ser for meg at jeg og kompisen min må ta ei heftig runde i tenkeboksen angående nettopp dette.

Dette hadde forsåvidt vært kult å hatt en tilnærmet "åpen" blogg, med bilder av folk og fe med mindre vi ikke får lov til å legge dem ut :)

Ja! Do it, så kan dere komme til Bergen og bo hos meg en weekend og skrive laangt innlegg i bloggen om meg og bergensbabene.  ;D

Mr.Brightside

Rise and rise again, untill lambs become lions

Roman

Vi er fortsatt i tenkeboksen, men jeg tror at vi velger å gå for wordpress.

Jeg tenker også på å finne et eller annet program som gjør det mulig for meg å skrive/oppdatere offline.
Ut fra det jeg har sett til nå, virker som om de fleste programmene i denne sjangeren koster penger :/
Be like water my friend.