Survival of the fittest

Started by tore, August 14, 2012, 00:50:19 AM

Previous topic - Next topic

dagligvare

Quote from: UDA on August 29, 2012, 21:31:52 PM

Unnskyld språkbruken: din LØK!

Det er ikke mutasjon men genetisk variasjon.

Her kan du lese litt om mutasjon som driver for evolusjon:

http://users.rcn.com/jkimball.ma.ultranet/BiologyPages/M/Mutation_and_Evolution.html

Jeg siterer gjerne første del av andre setning for å oppsummere: "Evolution absolutely depends on mutations"

Din tomat.

dagligvare

#166
Quote from: Stemning on August 29, 2012, 18:29:29 PM
Sånn hvor eksakt har du hørt om dette maksnivået som krever mutasjon for å overskrides? Jeg har aldri hørt om dette så om du kan vise til noe annerkjent forskning er jeg all ears.

Det finnes ute i verden en rekke mennesker som har overskredet det normale maksnivået som følge av mutasjon i genmaterialet. F.eks. bokseren Nikolai Valujev. http://maltaboxing.net/blog/2010/08/russian-geneticists-declare-valuev-a-mutant/

Og her kan du lese om babyen som kanskje blir verdens sterkeste mann en dag som følge av mutasjon:
http://www.msnbc.msn.com/id/5278028/ns/health-genetics/t/genetic-mutationturns-tot-superboy/

Dev

Quote from: George on August 29, 2012, 19:36:55 PM
Jeg klager overhodet ikke, men en del her hadde nok hatt mer fremgang visst de erkjente noen virkeligheter. Les litt rundt gjort mye forskning på hva damer finner atraktivt, blindtester og det som er.

Du mener at lave gutter hadde gjort fremgang om de "erkjente" at de er for lave de peneste damene?

Toshi

Quote from: Dev on August 30, 2012, 00:15:17 AM
Quote from: George on August 29, 2012, 19:36:55 PM
Jeg klager overhodet ikke, men en del her hadde nok hatt mer fremgang visst de erkjente noen virkeligheter. Les litt rundt gjort mye forskning på hva damer finner atraktivt, blindtester og det som er.

Du mener at lave gutter hadde gjort fremgang om de "erkjente" at de er for lave de peneste damene?
Hørest ut som en super idé for min del  ::)

Lego

Quote from: Dev on August 30, 2012, 00:15:17 AM
Du mener at lave gutter hadde gjort fremgang om de "erkjente" at de er for lave de peneste damene?

Jeg har ikke følgt denne tråden, men diskuterte akkurat dette med en venninne idag. Hun lurte på om jeg kunne vært sammen med en jente som var høyere enn meg hvor jeg svarer:
"Dersom hun møter mine krav til kjærestemateriale, så ja! At jeg er lavere har ingenting å si for meg...før det blir et vekt-problem. Altså er ikke det høyden som er en issue (for meg)."


Edit: Jeg er 178 cm
- Lek med Lego


Andreas GV

Quote from: bareAre on August 29, 2012, 20:53:37 PM

Har du noengang hørt om en som ble sjekket opp FORDI han var lav?

Hmm, en liten digresjon knyttet til det.. en gang satt jeg i baksetet i taxi med ei jente fra en fest og en random høy fyr (fra samme fest) i forsetet. Jeg klinte litt med jenta, plutselig sier fyren "hvorfor gjør du det der, han er jo så lav!". Han fikk svar på tiltale.. "Jeg liker best lave gutter", sa jenta. Han fortsatte med "men han er jo praktisk talt same"... Slekta mi er samer, parerte hun med..  Fyren holdt kjeft resten av turen. Og hun ønsker forhold med meg, bare at jeg ikke er helt der. Men, det var nok neppe BARE fordi jeg var lav ;)

Når det kommer til AMOGing (konkurranse fra andre gutter) er min teori og erfaring at det er en FORDEL å ikke være "klassisk kjekk"/muskuløs/høy. Etter min erfaring får jeg EKSTRA verdi av at jeg er selvsikker i konkurranse med gutter jeg "burde" se på som en trussel. Jeg kan nærmest lese tankene til jenta: "Oi shit, hva er det med HAN som tydeligvis ikke ser på disse gutta som en trussel?".

Trygg og ressurssterk betyr bare at du har TILGANG til ressurser og TILGANG til trygghet. Du trenger ikke SELV å være 2 meter høy med bolekropp eller eie en millionvilla med svømmebasseng. På mange måter er det MER attraktivt å være den selvsikre fyren som har VENNER (tilgang) med ressurser, og mange (eller muskuløse) allianser/venner.

Usikker fyr på 2 meter < Trygg fyr på 1,60 

bareAre

Quote from: Toshi on August 30, 2012, 00:36:52 AM
Quote from: Dev on August 30, 2012, 00:15:17 AM
Quote from: George on August 29, 2012, 19:36:55 PM
Jeg klager overhodet ikke, men en del her hadde nok hatt mer fremgang visst de erkjente noen virkeligheter. Les litt rundt gjort mye forskning på hva damer finner atraktivt, blindtester og det som er.

Du mener at lave gutter hadde gjort fremgang om de "erkjente" at de er for lave de peneste damene?
Hørest ut som en super idé for min del  ::)

Man har alltid mulighet, uansett. Men det er ikke dumt å være klar over sine svakheter, slik at man kan enten styrke disse eller skjønne at man bør jobbe med de ting man kan forbedre. Eller rett og slett prøve bevise for seg selv at det ikke spiller noen rolle, slik Andreas nevnte. Når det kommer til høyde, så er det lite man kan gjøre med akkurat den, men det gjør kanskje at man har sterkere motivasjon for å lykkes enn de høye og dermed yter ekstra.

For min del er ikke de modellpene og høye jentene målet som regel og jeg kan gå bort og snakke med de (det som andre kan kalle 10're) med lavest mulig AA, men det trigger meg bare ikke på samme måte. Særlig en erfaring fra noen uker tilbake gjorde at jeg fikk et helt annet syn på modelljenter som virker hotte der og da.. På date skjønte jeg fort at det er ikke gull alt som glitrer, for å dra et velkjent sitat. Er helt sikker på at det finnes smarte og oppegående modellpene og høye jenter der ute, men de er forskjellige som alle andre.

TropiskJuice

Nå har jeg ikke fult med på denne intense diskusjonen, men jeg falt over en interessant artikkel om sjekkemiljøet i USA, og konsekvensen av det. I korte trekk indikerer skribenten at det er alfa-mennene som vil forplante seg mest fordi det er de som er frempå. Når dette ses i lys av en stadig økende seksuell utfoldelse av kvinner, som da av "naturlige" grunner tar alfahannene, fører det til en skjevdeling.

http://www.weeklystandard.com/articles/new-dating-game?page=1

Det lover ikke bra for oss som ikke er alfa-hann...

Supernova

Quote from: Andreas GV on August 30, 2012, 18:26:29 PM

Usikker fyr på 2 meter < Trygg fyr på 1,60

"Jeg har en god nyhet til deg! Det du sier er helt sant! "

Dette blir en kjedelig digresjon om meg så beklager offtopicen;

Selv om jeg er høy så taper jeg OFTE til mindre gutter om jeg ikke fremstår som selvsikker og har bra "game". Tror likevel jeg hadde vunnet mer enn tapt hvis alt annet var likt vs en som var mindre... nå skal ikke jeg skryte på meg at jeg har noe bra "game" vet jeg har mye å hente her, er ikke noe glansbilde heller, så det er faktisk slik at jeg må jobbe ganske hardt for å nå mine mål, selv om jeg kanskje får litt gratis innimellom også:)
Før når jeg hadde "negativt game" så skjønte jeg ikke at jenter var intresserte engang. Så selv om det kanskje var jenter som meldte sin interesse, så kan jeg ikke akkurat si at jeg fikk utnytta høyden på noe vis, når jeg ikke hadde "hodet" i orden og de sosiale antenne oppe.. Når de fant ut at jeg var usikker og rar så forsvant interessen ganske så kjapt!!
Er i dag fortsatt ganske rar, men litt mer selvsikker :)

Og vil også si at  det e slitsomt å være høy og at jeg skulle ønske at jeg var 185 eller noe. Føler at man har litt for mye oppmerksomhet, selv om dette kanskje bare er paranoiditet fra min side, så føles det ut som alle ser deg til enhver tid, det er slitsomt.

Enn annen plage er at jeg er føler at når jeg er usikker så har det større negativ effekt for oss høye enn for våre "mindre" brødre, fordi jeg tror folk tenker " hvorfor e den mannen som er så høy så usikker, han må det virkelig være noe galt med! Han er jo høy og burde være selvsikker, kanskje han er usikker fordi penisen hans er liten?" har faktisk blitt konfrontert med dette. Ikke tissefanten, men hvorfor jeg var så usikker når det utseendemessig ikke var noe å spesielt å ta meg på.. Jeg hadde ikke da noe godt svar og virka bare enda mer usikker og rar :( :) grunnen var jo at jeg følte meg for høy + at eg slet med andre mindreverdighets komplekser..
Gjør nå som Andreas sier og leter etter grunner til at jenter liker menn med de "komplekser" jeg har, jenter liker høye menn osv. Siden jeg også har en haug med andre negativiteter, så jobber jeg med å programmere meg selv til at de er positive trekk eller akseptere mine "feil" og "mangler".

Det er ikke autowin å være høy. Det er faktisk ganske slitsomt.

UDA

Quote from: dagligvare on August 29, 2012, 23:09:07 PM
Quote from: UDA on August 29, 2012, 21:31:52 PM

Unnskyld språkbruken: din LØK!

Det er ikke mutasjon men genetisk variasjon.

Her kan du lese litt om mutasjon som driver for evolusjon:

http://users.rcn.com/jkimball.ma.ultranet/BiologyPages/M/Mutation_and_Evolution.html

Jeg siterer gjerne første del av andre setning for å oppsummere: "Evolution absolutely depends on mutations"

Din tomat.

Har du studert biologi? Jeg er 100 % enig i at mutasjoner er en meget viktig drivkraft i vår evolusjon. Det jeg derimot prøver å komme fram til er det at det alltid er veldig små variasjoner innad i en art. Og hvis løven i Afrika fikk en grunn til å bli større for å klare og overleve ville de blitt større. Dette kunne fint ha skjedd uten mutasjoner (som oftest ikke er tilfellet). Evolusjonen ville gått veldig sakte, og ikke vært en mutasjon, men heller en forsterkning av de allelene som gjorde løven stor. 

Tilbake til en mer relevant diskusjon?
No brain, no pain - no pain, no gain

Andreas GV

Quote from: Kaizer on August 31, 2012, 14:15:28 PM
Hvis du har en haug med andre negativiteter burde du ikke "programmere meg selv til at de er positive trekk", for det er de ikke, som du selv merker.

QuoteJeg er selv 194 høy og trodde at jeg kanskje var for høy. Det viste seg dog å være en fordel når det kommer til sjekking.