Treningsklær til menn

Started by Jungeldyret, August 21, 2012, 01:26:32 AM

Previous topic - Next topic

Jungeldyret

Hva er det som ser best mulig ut av klær på treningsenter, eks hvordan joggesko? Blå, hvite med striper, helt røde?

Hvordan overdel og bukse? Vanlig treningsbukse, joggebuske i rød/svar osv?
Kom med forslag, tas i mot med takk :)

Stemning

Jeg kjører shorts bestandig. Liker dem litt over knærne, men har også en litt gangsta basketshorts som går nedenfor.

Over er det litt ulike tskjorter. Alt fra "Under Armour" sine tech-plagg til litt oversized vanlig bomulls-tskjorter. Når jeg er på treningsrommet på jobben hvor det ikke er singletforbud eller ute og løper (tilhører skjeldenhetene for tiden) blir det singletter, ikke så stramme og nokså store hull til armer og hode.. (utringning) :)

SpantaX

Jeg bruker også shorts og t-shorte om sommeren. Om vinteren bruker jeg joggebukse og hettegenser (Rocky anyone?) Har også en løpetights, men den er sjelden i bruk :p

Når det kommer til joggesko så er kvalitet det du bør legge vekt på. Kjøp deg sko som passer beina dine. Og kjøp sko til riktig bruk. Jogger du i terreng eller asfalt? Trenger du joggesko med underpronasjon eller overpronasjon? Det er langt viktigere enn utseende :)
"Don't trust quotes on the Internet" - Abraham Lincoln.

Jungeldyret

Om du snakker til meg i posten jogger jeg ikke i det hele tatt ;)

en ting jeg ser veldig etter er bukse, er ikke glad i shorts. Men tights føler jeg ikke er helt meg.

Roman

Hvis du ikke liker tights og shorts, så er det jo greit å bare safe det med svarte eller grå joggebukser ;)

Av sko så stemmer jeg på five fingers! :)
Be like water my friend.

deepArne

Quote from: Jungeldyret on August 21, 2012, 01:26:32 AM
Hva er det som ser best mulig ut av klær på treningsenter, eks hvordan joggesko? Blå, hvite med striper, helt røde?

Hvordan overdel og bukse? Vanlig treningsbukse, joggebuske i rød/svar osv?
Kom med forslag, tas i mot med takk :)
Som treningsentusiast synes eg funksjonelt tøy ser bra ut. Klede som er litt spesielle eller viser at du tilhøyrer ei viss gruppe (idrettslag/idrett/øvelse) synes eg også er bra. Då er som regel også passform bra, noko GV understrekar er viktig. Typisk standard utvaska treningsklede synes eg er veldig anonymt, men det er uansett betre enn lite funksjonelt tøy.

Eksempel: Ei hot dame trenar med fivefingers på treningsenteret mitt. Skovalet gjer henne endå meir hot i forhold til om ho hadde brukt standard Nike. Om dette er universelt eller gjeld for damer, er eg nok diverre litt usikker på.

Dersom du skal gå for ei bukse med funksjonalitet utan at det er tights, vil eg anbefale overtrekksbukse frå craft:


Det går an å ta av selane og det er glidelås i sida så du kan bruke buksa som overtrekk.

Eh

Jeg trener i tights, shorts eller joggebukse, singlet med store hull til hode og armer og fivefingers. Får masse kommentarer og spørsmål om skoa og jeg klarer å konvertere flere og flere på gymmet til å kjøpe de! :D

Jungeldyret

Mye bra her.
Trodde five fingers var for spesielle mennesker, men nå har jeg lært noe nytt. :)
Burde vel het five toes i stedet? ;)

Stanley

#8
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Claw

Er helt enig med deg Autowin. Men det går heldigvis an å kombinere komfort og utseende til en viss grad :)

deepArne

Og det er akkurat det som er poenget mitt! Men viss du viser at du faktisk interesserer deg for ein idrett så er det eit pluss for min del.

P.S. I dag tok fivefingers-jenta chins. Eg elskar damer som tar i på trening. Det er altfor få av dei. Synd det ikkje er lov å sjekke på treningsenter.

Potet

Har du på deg treningsklær du føler deg skikkelig fresh i er det også en god motivator for å trene :). Kjøpte meg min første tights i dag. Gleder meg til å teste den. Lurer dog på om jeg bør holde meg unna dype knebøy når jeg har på meg den. Det er forebeholdt fine jenter :D
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

deepArne

Quote from: Ananas on August 22, 2012, 23:10:29 PM
Da hadde du elsket meg, dA. Tok alltid chins når jeg trente. Men har dog ikke trent siden mars. :/
Med eiga kroppsvekt? Imponerande, ikkje mange jenter som klarer å løfte seg sjølve. Kor mange tar/tok du?

Stemning

Quote from: deepArne on August 23, 2012, 00:43:28 AM
Quote from: Ananas on August 22, 2012, 23:10:29 PM
Da hadde du elsket meg, dA. Tok alltid chins når jeg trente. Men har dog ikke trent siden mars. :/
Med eiga kroppsvekt? Imponerande, ikkje mange jenter som klarer å løfte seg sjølve. Kor mange tar/tok du?

Søsteren min, som forøvrig er mitt store forbilde på omtrent alle områder selv om hun er 5 år yngre (hun er 19), kjører 10 rene pull-ups med kroppsvekt. Ikke mange jenter som gjør, just sayin!  :o Hun begynner på MIT nå i høst, og har en 9. plass i VM i sin gren (som er ganske så stor på verdensbasis). Sånn, ferdig å boaste. (Men i helvete hun er maskin!)