Hva man IKKE skal gjøre ;)

Started by Anugita, August 22, 2012, 23:49:05 PM

Previous topic - Next topic

Anugita

Dere etterlyser jo stadig tips til hvordan man chatte osv, og det er jo ikke lett å si uten å kjenne personene involvert i samtalen, men her ramla jeg over ett skoleeksempel på hva man absolutt IKKE bør gjøre ;) Og føler du deg helt lost med jenter, så slapp av; sannsynligvis har du mer sjans på å score enn hva fyren i denne samtalen har ;)

http://trettidager.com/2012/08/20/jeg-visste-ikke-at-en-sa-pen-dame-kunne-vaere-sa-ratten/

Stemning

Quote from: Anugita on August 22, 2012, 23:49:05 PM
Dere etterlyser jo stadig tips til hvordan man chatte osv, og det er jo ikke lett å si uten å kjenne personene involvert i samtalen, men her ramla jeg over ett skoleeksempel på hva man absolutt IKKE bør gjøre ;) Og føler du deg helt lost med jenter, så slapp av; sannsynligvis har du mer sjans på å score enn hva fyren i denne samtalen har ;)

http://trettidager.com/2012/08/20/jeg-visste-ikke-at-en-sa-pen-dame-kunne-vaere-sa-ratten/

Hun damen driter seg like langt ut som mannen. Tafatt å gidde å snakke videre når hun tydeligvis "ikke vil". Kanskje hun syns det var gøy. Litt av en tøffing.  ::)

Toshi

Han fikk screena bort en jente som oppfører seg uptight, bitchy og moralisende på noen minutter. Win! Tror han der karen 'scorer' mer enn de fleste jeg. Han holder ihvertfall framen som en stein, kjører på for det han vil og lar seg ikke pushe.

Stemning

Haha for øvrig, denne dama som skriver her er helt på jordet. Jeg bladde litt i innleggene, les for eksempel:
http://trettidager.com/2012/08/23/the-dos-and-donts-on-the-first-date/

Anugita

...Begynner å skjønne hvorfor dere trenger sjekkekurs.... ;)

Dere mener altså det er helt OK å spørre om sex med en gang man har fått msn? Og kaller henne upthight å innbilsk når hun tar igjen med samme mynt? Også er det HENNE det er noe galt med?

dagligvare

#5
Det som er snålt med den utvekslingen er at hun jenta faktisk fører en samtale med ham så lenge. Det er jo faktisk han som avslutter samtalen. Det virker nesten som om hun er litt keen og egentlig er mest sur for at han kutta samtalen.

Toshi

#6
Quote from: Anugita on August 23, 2012, 18:42:01 PM
...Begynner å skjønne hvorfor dere trenger sjekkekurs.... ;)

Dere mener altså det er helt OK å spørre om sex med en gang man har fått msn? Og kaller henne upthight å innbilsk når hun tar igjen med samme mynt? Også er det HENNE det er noe galt med?
Like ok som å fortsette en samtale åpenbart for oppmerksomhet, kontrollsøking og selvvalidering. Hva hadde du svart på "Hei, ligger du i sengen?", ganske åpenbart i første melding hva han er ute etter. Så bruker hun det hele til å si at det er hun som er prinsessen og at alle mannfolk er drittstøvler. 

Hvis man bare er interessert i å snakke om sex, så må man vel bare gjøre det da. Da må man kanskje begynne med noe som folk assosierer med sex og ta det derfra. Hvis den man chatter med ikke er noe interessert i akkurat det, ja så får de finne seg noen andre å snakke med, begge to. I det minste kan den som ikke er interessert i temaet skifte og snakke om noe annet, isteden for å lage drama.

Jeg må si jeg syns det er en uting å lage regler for alt mulig rart. Det er en måte å kontrollere ting på. Man ender egentlig bare opp med å sette grenser for seg selv og oppleve verden som urettferdig. Noe den ikke er, man er bare kjip mot seg selv og de man omgås med.

Jeg skjønner du mente det godt Anugita, jeg er bare noe uenig. Dere jenter ser på de gutta dere blir tiltrukket av, finner det dere ikke liker ved dem, og sier til andre gutter at de ikke skal gjøre de sakene. Men så glemmer dere at de tingene som faktisk gjør dere tiltrukket kan være ting som dere ikke liker, eller at det kan være en viss sammenheng mellom disse egenskapene. Dere bruker aldri like mye tid på guttene dere ikke blir tiltrukket av, ser aldri de tingene de gjør og her også tipper jeg det er en viss sammenheng.

Roark

#7
...........


Stemning

Trenger sjekkekurs? Kurs for å få jenter som deg mener du? Kanskje. Tror ikke vi er noen god match for å si det sånn, så det kurset hopper jeg over. :)

Forøvrig er jeg helt enig i Toshi sitt innlegg, well said!

(Jeg gjør ikke som mannen i chatsamtalen, det er ikke meg selv jeg forsvarer her.)

Stanley

#10
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

dtn

Quote from: Autowin on August 24, 2012, 16:36:05 PM
Jeg synes synd på jenter som reagerer slik. Da vet de ikke hvorfor de er skapt. Vi er jo skapt for, å en gang i livet, bringe nytt liv fram. Vi er seksuelle vesener, og det bør da være det mest naturlige samtaleemnet.

...men det er det ikke. Eller pleier du å snakke om sex som andre folk snakker om været?

Stanley

#12
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Toshi

Det er jo et naturlig samtaleemne om man syns det er naturlig å snakke om det. Men sånn er det ikke for de aller fleste.

Og så har vel de fleste en viss interesse for å være mer enn et "seksuelt vesen", og å bli oppfattet som bare det vil være ganske støtende for de aller fleste. Vi har normer som sier at det er en privat ting, og at vi ikke skal påtrenge seksualiteten vår på de som ikke ønsker det. Så man bør ta hensyn. Forøvrig, så ville jeg ikke oppført meg som fyren her, han burde gitt seg da hun åpenbart ikke var interessert.

Så min mening: Gi personer inntrykk av at det alltid er feil å vise at man er interessert i sex: Ikke bra. Påtrenge seksualiteten på noen som ikke er interessert eller "ikke med på notene": Ikke bra.

For å lage en analogi som beskriver mitt synspunkt: Hvis du er en fotballnerd, så er du ikke redd for å vise det med å kle deg som en supporter og reise på fotballkamper og synge fotballsanger og juble av full hals. Men hvis du skriker "OOIOIOIOIIIIII CHEEEELSEEAAAAAAAAAAAAA" inn øret på tilfeldige du møter på gata så kommer minst 9 av 10 personer til å tro du er en fullstendig gal og motbydelig person. Begynner du derimot først å snakke litt om fotball og relaterer med vedkommende om forskjellige lag og sånt, så finner du ut du kan diskutere fotball med de fleste. Det gjelder å skape en dialog. Det disse folka i denne chatlten holder på med er mer som to monologer.

Jeg ikke har noe lyst til å være den som har fortalt deg at det er greit å dytte sin seksualitet på andre. Vær heller den som utstråler det, og la de som er interessert komme til deg. Du trenger ikke gjøre mye. Personlig så tror jeg det er værre med tingene vi gjør fordi vi er redde for å opptre som seksuelle vesen, men vi trenger jo ikke flippe det hele rundt og opptre som totale sexidioter med to hjerneceller for det.

ChristianL

Oi, her var det mye rart..  ???  Mannen fremstår fullstendig ukalibrert og uerfaren. Hadde han gått frem på en helt annen måte så kunne han kanskje skapt en seksuell undertone og møtt henne. Isteden fremstår han som en gris som ikke forstår sosiale normer iheletatt. Det vises veldig godt på slutten når han drar frem bittterheten.

Jenta reagerer også litt rart, hun kunne jo bare blokket og slettet han? Men hun syntes det nok det var litt morsomt å se hva han skriver.

Det er litt rart hvordan mange gutter står på sin gamle strategi og VIL at den skal virke og at jenter må forandre hva de blir tiltrukket av for at ting skal bli rettferdig og "riktig". Det er sikkert veldig mange jenter som skulle ønske de kunne forandre hva vi menn blir tiltrukket av også, men det er ikke så enkelt. Hvis ikke det man gjør fungerer, kanskje prøve en annen fremgangsmåte?


Jeg har funnet ut det at det beste er å ikke prøve å skape så mye seksuell stemning på chat og dra det til det nivået. Jeg har prøvd litt, men såklart med en helt annen fremgangsmåte enn han i linken. Stikkordene er subtile hint og måter å skrive på som gir henne assosiasjoner med deilig sex uten å være så frempå og direkte. Det fungerer ofte, hun blir kåt og skriver mye griseri selv og får veldig lyst til å møte deg akkurat der og da, men hvis det er litt avstander og ting får sjansen til å dabbe av så virker det som sjansen for å møte henne alt i alt blir mindre.

Det er jo tross alt for å møte henne man chatter med henne, ikke for å se bikinibilder man kan finne overalt ellers på nettet. Så viktig å tenke på at intensjonen bør være å prioritere det, fremfor å ødelegge alt ved å strippe på cam osv selv om det er morro der og da. :)