Jeg hopper litt tilbake her, men jeg føler bare for å få frem ett poeng. Jeg syns det blir feil å si at det mannen i bloggposten er en gris eller drittsekk. Det er jo sånn at ikke alle utvikler disse høyt ettertraktraktede sosiale antennene i ung alder, en tid da det faktisk var LOV å si drøye ting uten at det nødvendigvis fikk store konsekvenser eller ble sett på som ukalibrert fra de på lik alder.
Hadde det vært ei ung, uerfaren og nysgjerrig jente som var i andre enden så tror jeg fort samtalen kunne dreid en helt annen vei. Hvis mannen i tillegg var ung og fortsatt med sjekkingen så ville han garantert ha lært seg mer fornuftige strategier etterhvert som årene gikk og ikke hatt problemer med å ta kontakt på en mer fornuftig måte i dag. Og blogginnlegget ville istedet hatt tittelen:"Slik skal det gjøres gutter!!!"
Problemet med å utvikle seg i dag, er at om man forsøker å forbedre seg ved å gjøre nye ting (spesielt ting man ikke er så god på), så blir man stemplet som rar, taper, idiot, gris, dum e.l. Da blir det j.... vanskelig for de som henger bak, å tørre å steppe ut av komfortsonen sin når de (bevisst eller underbevisst) vet at de blir sett ned på av en stor del av samfunnet.