Bedre form, eller finere kropp?

Started by UDA, August 28, 2012, 12:02:29 PM

Previous topic - Next topic

UDA

For de av dere som trener, trener dere fordi dere vil:
1. Komme i bedre form
2. Få finere kropp

Jeg vet det finnes en mellomting, men velg den av disse to som passer best for deg. Argumenter gjerne hvorfor.   
No brain, no pain - no pain, no gain

dagligvare

Quote from: UDA on August 28, 2012, 12:02:29 PM
For de av dere som trener, trener dere fordi dere vil:
1. Komme i bedre form
2. Få finere kropp

Jeg vet det finnes en mellomting, men velg den av disse to som passer best for deg. Argumenter gjerne hvorfor.

Svaret er ja.

Roark

#2
...........

Jeagle

For min del er det at jeg er i så dårlig form at jeg bare må trene i frykt for og dø. Serr altså. Og så liker jeg og trene.  Men bedre kropp er og bra
å være eller ikke være

Supernova

Man går vel på trening kun som unnskyldning for å kunne se på jentene på treningsstudioet! :) at man blir i bedre form og får bedre kropp er helt greie bieffekter av dette. :)

Stemning

Jeg trener nesten utelukkende for utseende. For at jeg selv skal være fornøyd med hvordan jeg ser ut, og for at en fremtidig partner (det være seg sengepartner eller kjæreste) skal like det hun ser.

Helsemessige fordeler med å trene er mer mediebygget enn man aner. Leste et par artikler på det for noen år siden, husker dog ikke hvor. Essensen var at for veldig mange vil ikke trening nødvendigvis føre til lengre liv, at man er frisk lengre, eller økt livskvalitet.

Selvsagt er vi alle forskjellige og har forskjellig genetisk utgangspunkt. Men de som er naturlig "ikke-feit"(bare utrent) og spiser noen lunde smart, holder seg unna røyking o.l., har ikke bestandig så mye helse å hente på å trene.

SpantaX

Trener for å bli flinkere i sporten min :)

Og til dels for å bedre humøret og få mer energi i hverdagen! En bra kropp er bonus :)
"Don't trust quotes on the Internet" - Abraham Lincoln.

Eh

Jeg begynte for å komme i bedre form, og så tok det av.

Nå trener jeg for å konkurrere og bli enda heitere ;)

UDA

Det var tullete formulert av meg. Når jeg snakker om god form mener jeg: forbedre O2 opptak, kunne løpe lenger og raskere, ta flere hang-ups, push-ups, osv. og ikke om å pushe mer i benk (les legge på seg masse muskler).

Sånn jeg har skjønt det etter å ha bodd sammen med en del treningsglade gutter er det kun de som trener vekter som får en "finere" kropp, mens de som trener utholdenhet nærmest kun kommer i "bedre form". Dette fører faktisk til hos oss at de som ser "dårligst" ut er de som scorer best på alle de fysiske testene.
No brain, no pain - no pain, no gain

Stemning

Alle de fysiske testene? Du innser at hangups, pushups, dips, benk, mark og knebøy også er fysiske tester? ;)

Har alltid hatt relativt lett for å trene opp pushup-/hangupstyrke. Har lagt jevnt på 60-70 sammenhengende rene pushups og 15-20 rene hangups siden jeg var 14 (siste 10 årene). (Med rene mener jeg forsvaret-godkjente.) Kroppen har dog endret seg mye både opp og ned i perioder med mye og lite vektløfting.

Stanley

#10
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Eh

Quote from: Autowin on August 28, 2012, 15:18:13 PM
Jeg har begynt å trene for at jentene skal like det de ser. Kommer jeg i bedre form, så er det ikke for min del, men for at jentene skal se at jeg er i god form. Vi mennesker er jo avhengig av å få bekreftelse fra samfunnet om at vi har en verdi som menneske.

Kjempebra! Skriv gjerne litt om hvordan du trener i den store treningstråden så kan vi komme med innspill og tips om hvordan du mest effektivt kan nå målene dine! :)

Stanley

#12
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

--WTF?--

#13
Quote from: Autowin on August 28, 2012, 15:18:13 PM
Vi mennesker er jo avhengig av å få bekreftelse fra samfunnet om at vi har en verdi som menneske.

Dette er et subjektivt synspunkt fremlagt som en objektiv sannhet.


Tilbake til topic: jeg vil i bedre form, det er bra for meg helsemessig.
Date only grown-ups. If you're not a grown-up, fix that first.

Eh

Quote from: Autowin on August 28, 2012, 15:27:47 PM
Trener ikke som i ''trener'' slik dere ser det.

Det finnes mange veier til Rom, vet du! Å få tips og innspill på hva du gjør er uansett relevant! :)