Kutting av vekt!

Started by SpantaX, September 21, 2012, 22:50:33 PM

Previous topic - Next topic

SpantaX

Noen her som har tips og erfaring med å kutte vekt?

Forskjellige metoder, hva som fungerer best osv?

Her er det altså snakk om kutting på kort tid, ikke slanking :)
"Don't trust quotes on the Internet" - Abraham Lincoln.

Stanley

#1
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Eh

Sjekk ut Proteinsparende modifisert faste. Det er kjapt, gjennomførbart og ikke totalt hull i hodet som forslaget til Autowin.

http://fitnessbloggen.no/psmf-ekstremdiett/

Stanley

#3
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Eh

Quote from: Autowin on September 22, 2012, 00:04:20 AM
Mitt forslag er ikke hull i hodet, det funket.

Om folk hadde funnet den perfekte slankekur eller samewhatever, så ville man ikke hver dag sett slankereklamer på TV og PC.


Jo, det er hull i hodet fordi du får ikke i deg næringsstoffene kroppen trenger.

Jungeldyret

Auto, viktig at du vet hva du snakker om før du poster svar. Ikke bare svare for å at folk skal synes du er flink.

Godt mulig du mister vekt av det, men du ødelegger kroppen.

Stanley

#6
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

QueenB

Auto har jo et poeng også, da. Det er ikke så farlig å leve på frukt & grønt i en kort periode! Hvis man ønsker å gå ned noen kilo raskt, for deretter å legge om til et mer foruftig kosthold. Sånn sett er ikke frukt-dietten mindre sunn enn lavkarbo-dietten, hvor man bare skal kjøre i seg rømme og bacon.

Mulig du bør ta noen knekkebrød i tillegg, + spise suppe. Men jeg synes ikke den fruktdietten høres sååå dum ut egentlig, hvis man klarer å gjennomføre den i 2-3 mndr.

Det beste er så klart et sunt og variert kosthold, små porsjoner,kombinert med trening. Men det tar lenger tid.
I don't want to talk like you. I don't want to live like you. I'm going to be like me.

Stemning

Quote from: QueenB on September 22, 2012, 12:41:56 PM
Auto har jo et poeng også, da. Det er ikke så farlig å leve på frukt & grønt i en kort periode! Hvis man ønsker å gå ned noen kilo raskt, for deretter å legge om til et mer foruftig kosthold. Sånn sett er ikke frukt-dietten mindre sunn enn lavkarbo-dietten, hvor man bare skal kjøre i seg rømme og bacon.

Mulig du bør ta noen knekkebrød i tillegg, + spise suppe. Men jeg synes ikke den fruktdietten høres sååå dum ut egentlig, hvis man klarer å gjennomføre den i 2-3 mndr.

Det beste er så klart et sunt og variert kosthold, små porsjoner,kombinert med trening. Men det tar lenger tid.


Vel.

Det er flere grunner til at denne fruktdietten er tull:
For det ALLER første så er det tull fordi du kan like gjerne spise lurt og lite. Det blir som å fikse en ødelagt sykkel med øynene lukket og en hånd på ryggen, det er liksom ikke vits. Du får kanskje løst problemet på en nesten tilfredstillende måte, men hvorfor i alle dager gjøre det når du ikke må.

Videre, så får av den foreslåtte dietten kun i seg karbohydrater og da stort sett (frukt)sukker. Det er så godt som ikke fett eller protein i de aller fleste typer frukt. Det vil si at musklene man har vil forvitre, og ikke bare dem, men all cellefornyelse (veldig viktig) i kroppen vil ta skade av proteinmangel. Mangel på fettsyrer er heller ikke godt for kroppen (påvirker bla. hormoner, cellebygging, stoffskifte). Dessuten vil så mye sukker gi ustabilt blodsukker, som riktignok sikkert ikke er så negativt som de trodde før men det kan likevel nevnes.

Ellers så er det heller ikke noe automatikk i at man går ned i vekt av å bare spise frukt og juice. Det har utelukkende med kalorimengde og forbruk å gjøre, så man må også spise mindre i mengde. Så å snakke om hvor fort det går i forhold til andre dietter er ikke mulig da det vil avhenge av mengder.


Femininist

Det er ikke helt sånn lavkarbo foregår queen.

Ehs forslag er godt, ellers er vanlig lavkarbo med mye grønnsaker, proteiner samt litt mer fett en lmetode som er litt lettere å gjennomføre enn psmf om det skulle bli for tøft.
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

SpantaX

Takk for forslag folkens :)

Selve kostholdet mitt er ganske bra, og jeg har kontroll på energiinntak og bruk.

Men jeg skal gå kamp i kickboxing neste helg, så jeg har 1 uke på å gå ned et par kilo..

Altså å få mest mulig vann ut av kroppen, og eventuellt noe faste-opplegg.

Har dere noen tips til hvordan man kan få ut vannet av kroppen (utenom svetting) og noen tips til å forholde seg til minimale mengder mat i et par dager?
"Don't trust quotes on the Internet" - Abraham Lincoln.

deepArne

Quote from: SpantaX on September 22, 2012, 16:32:54 PMMen jeg skal gå kamp i kickboxing neste helg, så jeg har 1 uke på å gå ned et par kilo..

Altså å få mest mulig vann ut av kroppen, og eventuellt noe faste-opplegg.

Har dere noen tips til hvordan man kan få ut vannet av kroppen (utenom svetting) og noen tips til å forholde seg til minimale mengder mat i et par dager?
Karbohydratane du har i kroppen bind væske i cellene. Grunnen til dette er at kroppen ønsker å halde lik salt- og karbohydratkonsentrasjon på begge sider av cellemembranar som er ugjennomtrengelige for desse molekylene. Dette kallast osmotisk trykk og vi hadde om det i naturfagsundervisninga på ungdomskulen.

Uansett har du med fulle glykogenlagre ca 600 g karbohydratar som bind ca 2.4 kg væske i kroppen. Dersom du kuttar karbohydratar i kostholdet vil du difor droppe ca 3 kg iløpet av nokre dagar. Det er difor labkarbodiettar gir så «gode» resultat iløpet av kort tid. Dersom du skal nå ein bestemt vektklasse vil difor PSMF vere ein god måte å gjere det på, då du får i deg proteinar som held muskelceller ved like. Det er derimot ikkje vits i å kutte ut salt i lang tid for å tape væske, då kroppen produserer eit hormon som erstattar saltet sin funksjon dersom du har for lite av det. Difor er trikset å ha eit bra saltinntak i kostholdet til vanleg, for så å kutte det heilt ca 3 dagar før innveging.

Stanley

#12
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

lamasen

Ble de gamle i "gamledager"?

Stanley

#14
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.