Genser

Started by tore, October 15, 2012, 13:51:47 PM

Previous topic - Next topic

tore

Har dårlig erfaring med å kjøpe genser på HM. Tåler ikke mange vask.

Noen som vet om en butikk som selger kule gensere med kvalitet?

dtn

Hva slags gensere er du på utkikk etter?

tore

Alt fra cardigans til tjukke strikkegensere til ullgensere.

Jeg er forresten passe blank på mote, så jeg vil også gjerne vite hvilke gensere som ser bra ut og hvilke jeg skal styre unna.  ::)

Stemning

Quote from: tore on October 15, 2012, 13:51:47 PM
Har dårlig erfaring med å kjøpe genser på HM. Tåler ikke mange vask.

Noen som vet om en butikk som selger kule gensere med kvalitet?

Weekdays er ok. Jack & Jones har faktisk av og til noe kult hvis du leter litt, og de holder rimelig bra kvalitet. Twisted er bra men av og til dyrt. Carlings varierer litt.

Anbefaler ikke Filippa K, har hatt to gensere som har gått opp i sømmene i vanlig vaskemaskin. Gidder ikke holde på med finvask osv, så det var ikke noe for meg.


Quote from: tore on October 15, 2012, 13:57:25 PM
Jeg er forresten passe blank på mote, så jeg vil også gjerne vite hvilke gensere som ser bra ut og hvilke jeg skal styre unna.  ::)

Collegegensere er litt i vinden, men det er best med en ganske plain en om du ikke har noe tilknytning til evt. emblemer som er på. Ellers er det enda litt på de oversizede løse genserne, som ofte er strikket og har litt dypere halslinje. Cardigans er også fremdeles helt fint. Men det er noe med hva som kler den enkelte som gjør det lett å kjøpe feil om en ikke har øye for sånt.

dtn

Kjøpte meg en genser på Bertoni nå forrige uke, der har de en del av den litt penere typen.

Selveste

Har ganske mange gensere fra HM. Syntes de holder bra kvalitet.

Men du kan jo prøve ut Zara eller Volt. Spesielt Volt har mye bra.

Jeagle

Kjøper på nett hvor jeg finner det billigst. Vil heller be deg holde deg unna de billigste typene "ull" og investere i noe skikkelig villsau ull eller noe annet lignende
å være eller ikke være

tore

Quote from: Stemning on October 15, 2012, 15:00:54 PM
Quote from: tore on October 15, 2012, 13:51:47 PM
Har dårlig erfaring med å kjøpe genser på HM. Tåler ikke mange vask.

Noen som vet om en butikk som selger kule gensere med kvalitet?

Weekdays er ok. Jack & Jones har faktisk av og til noe kult hvis du leter litt, og de holder rimelig bra kvalitet. Twisted er bra men av og til dyrt. Carlings varierer litt.

Anbefaler ikke Filippa K, har hatt to gensere som har gått opp i sømmene i vanlig vaskemaskin. Gidder ikke holde på med finvask osv, så det var ikke noe for meg.


Quote from: tore on October 15, 2012, 13:57:25 PM
Jeg er forresten passe blank på mote, så jeg vil også gjerne vite hvilke gensere som ser bra ut og hvilke jeg skal styre unna.  ::)

Collegegensere er litt i vinden, men det er best med en ganske plain en om du ikke har noe tilknytning til evt. emblemer som er på. Ellers er det enda litt på de oversizede løse genserne, som ofte er strikket og har litt dypere halslinje. Cardigans er også fremdeles helt fint. Men det er noe med hva som kler den enkelte som gjør det lett å kjøpe feil om en ikke har øye for sånt.

Takk for svar. Trodde de bare hadde rutete fritidskjorter på Carlings jeg  ;)

Chuck Baz

Quote from: Jeagle on October 15, 2012, 16:31:12 PM
Kjøper på nett hvor jeg finner det billigst. Vil heller be deg holde deg unna de billigste typene "ull" og investere i noe skikkelig villsau ull eller noe annet lignende
Da er passformen vanskeligere å være sikker på :)

Zervs

Vil anbefale Zara. Pene gensre av kvalitet til en overkommelig pris.

Dev

Kan dere legge ut bilde av gensere dere synes er pene?

Stemning

Noen raske eksempler jeg syns er fete, men det er ikke alt som passer alle.