Lav høyde og suksess? Fortell om dine egne erfaringer.

Started by Kermit, November 12, 2012, 14:44:26 PM

Previous topic - Next topic

savo

Quote from: Kermit on November 12, 2012, 20:14:58 PM
Men har du hatt liknende suksess ute på byen i Norge som i landet du bor i nå? Den gjennomsnittsforskjellen i høyde er nesten 5-6 cm mindre enn i Norge, og det kan ha mye å si. I utlandet og storbyer er det også ofte større innvandrerpopulasjoner med lavere jenter som øker sjansene til oss lave menn.

Jeg drar jo selvfølgelig ut mye mer her enn jeg gjør i Norge. Så det er jo en viss korrelasjon her, men merker ikke noe stor forskjell. Lettere å få med seg jenter hjem i Norge dog.

Quote

En annen ting - vil dere si at det å være lav gjør at man i snitt kun får draget på jenter som er mindre attraktive enn man skulle ønske, fordi de attraktive kanskje helst velger høyere menn (som det jo er flest av)? Erfaringer der?

Du bør virkelig ikke sette deg for mye inn i det der. Det jeg trygt kan si, er at det som vil ha mye større effekt på hvilke jenter du har sjans på, enn høyden din; er hvilken betydning du tillegger den.
Hvis du er liten og føler deg liten ---> ser du liten ut for alle
Satte sammen en liten liste for deg nå over lave kjendiser, som jeg har null tvil om, at hadde hatt draget selv uten talentet dems(173 og lavere):

Scott Caan, Al pacino, Mark Wahlberg, Tom cruise, usher, cee lo, james McAvoy, bruno mars.
Og tenk på det... Selv om 90% av jenter hadde hatt et problem med høyden din (noe jeg ikke tror er tilfelle), så er det fortsatt SINNSYKT mange jenter igjen!

Edit: Ser du lurer på hva du kan jobbe med som lav. (bildet til vinterr var av Seth green + modell(?) dama hans btw)

Forbedre holdning, bra stil, større hår? (kan sikkert få et par cm på det), boots med 3-4cm hel (mer enn det, og det vil se ut som om du prøver hardt), få deg litt muskler, ta like mye plass som de større enn deg.

savo

Quote
Hva legger du i at jeg ikke bør sette meg for mye inn i det der - er det vanskelig å finne et svar eller vil svaret skuffe meg? Jeg har nok lest litt for mye om det, allerede, tror jeg.

Takk for tips og oppmuntring ellers - muskler er en ting jeg jobber med om dagen. Har noen forslag til relativt diskre boots som vil gi en liten høydeøkning som det, forresten? Det er vinter og trenger snart uansett noe nytt fottøy. :)

Det jeg mener er at du er på vei inn i en ond sirkel av å tenke sånn. Du kommer helt sikkert til å finne eksempler som vil "bevise" at det du sier er riktig. Selv mener jeg at det er feil, både fra egne erfaringer og ting jeg har sett ute. Har ikke en eneste gang i mitt liv sett en pen jente og tenkt "ahh shit, skulle ønske jeg var høyere så jeg kunne gått bort og sagt hei". Start fra standpunktet av at du har en sjanse. Selv hvis hun har forutintatte meninger om at du er for lav når du kommer bort, vil hun tro at det er en grunn til at du kommer bort (det har fungert for deg ved tidligere anledninger).

Tenk deg også, hvis du er 1,70. + volum i håret 2cm, + hel, 4cm, + holdning (+3-4cm i forhold til mange), kan du plutselig se like høy ut som en som er 1,80.

Eksempler på boots som kan gi deg noen cm ekstra: (ikke tenkt så mye på det at det er kaldt i Norge framover)

http://www.aldoshoes.com/uk/men/boots/formal-boots/91313589-klepac/97
http://www.asos.com/Base-London/Base-London-Icy-Boots/Prod/pgeproduct.aspx?iid=2264812&cid=5774&Rf-200=10&sh=0&pge=1&pgesize=20&sort=3&clr=Brown
http://www.asos.com/ASOS/ASOS-Workboots-With-Shearling-Lining/Prod/pgeproduct.aspx?iid=2349029&cid=5774&Rf-200=10&sh=0&pge=0&pgesize=20&sort=3&clr=Brown

Eksempel på hva jeg ville ungått:
http://www.asos.com/Jeffery-West/Jeffery-West-Cuban-Heel-Side-Zip-Boots/Prod/pgeproduct.aspx?iid=2357947&cid=5774&Rf-200=4&sh=0&pge=2&pgesize=20&sort=3&clr=Black

Selv om de gir deg en sikkert 5-6cm ekstra, blir du fort han som "prøver-å-se-høyere-ut" (kjenner en sånn en :) )




dagligvare

Quote from: savo on November 12, 2012, 22:05:47 PM

Tenk deg også, hvis du er 1,70. + volum i håret 2cm, + hel, 4cm, + holdning (+3-4cm i forhold til mange), kan du plutselig se like høy ut som en som er 1,80.


Holdning og kroppspråk har mye å si. Jeg får ofte høre at jeg "virker høyere" enn hva jeg er.


Tjodleik

Quote from: Kermit on November 12, 2012, 21:42:17 PM
(...)
Jeg er alltid litt skeptisk til sånne eksempler som involverer kjendiser, for de er liksom ikke del av oss "vanlige dødelige" sin omgangskrets og har automatisk et fortrinn med status i sin egen sosiale boble, men kan nok tenkes at du har et poeng om at de uansett ville gjort det ålreit i sjekkemarkedet.

Bare for å spenne litt bein for den logikken der; tror du disse mennene bestandig har vært kjendiser, eller tror du de måtte jobbe seg opp til tross for det de måtte mangle av høyde? Hvis man skal sette det hele (veldig) på spissen så vil jeg heller si at suksessrike, lave menn i underholdningsbransjen har gitt en svært solid demonstrasjon på hvilke andre kvaliteter de har, siden de lykkes i en bransje som nærmest har oppfunnet stereotypen "høy og mørk kjekkas."

Esteban

#20
Andreas: Føler at den posten der blir litt feil. Jeg skal ikke bidra til å trekke slutninger i den ene eller annen retning, annet enn at jeg tror at det finnes flere "ekskluderende faktorer" enn høyde.

Big shots som scientologi Tom Cruise er et søkt eksempel på å bevise at lave folk kan dra damer (gjerne høyere enn dem selv). Tom Cruise med en net worth på flere milliarder NOK ville dratt Victorias Secrets modeller selv om han var 145cm høy og hadde sikkel over hele ansiktet. Så ærlige kan vi være.

Aksel Henie er en svært vellykket norsk A-kjendis in the clique, og at han lander Tone, ja high five til ham for det, men det er virkelig noe annet enn om han hadde vært en totalt ukjent fyr med vanlig jobb og A-4liv. Nå virker jo Henie som en veldig kul fyr ellers, og har åpenbart mange kvaliteter jenter setter pris på.

Poenget mitt er: Jeg syns at å poste bilder av kjendiser for å bevise noe blir søkt og altfor lettvint. Det blir det samme som å poste et bilde av Hef og indikere at menn på 80 selvsagt kan vrake i heite 25-åringer bare man spiller kortene riktig. Nå kan det godt være at essensen i det du poster virkelig er sann, men jeg blir ikke overbevist av påstanden "hvis Tom Cruise kan, så kan jeg også." Dette er et sjekkeforum for vanlige men selvbevisste mennesker, og jeg syns det er behov for mer real life dokumentasjon enn det der.
I brings the ruckus to the ladies. Black man doing his thing, baby!

vinteRR


dagligvare

Quote from: vinteRR on November 13, 2012, 04:23:59 AM
http://www.youtube.com/watch?v=MBBkMtfd7p8

denne karen er 1.75 tror jeg. :-)

2 cm høyere.

Selveste Tyler Durden og Neil Strauss er jo også i området 170-175.

Ellers kan man søke på "elevator shoes" på google, og man finner masse sko som er laget for å øke høyden.

http://www.elevatorshoes.com/ f. eks.

lamasen

Du tar utgangspunkt i at alle gutter er like tiltrekkende.

Tror du en jente som er like høy/høyere enn deg ville valgt deg eller en høy junkie?
Deg eller mullah krekar?
Deg eller en høy fyr på 90?

Ekstreme eksempler, men poenget er at det finnes bøttevis med faktorer som avgjør pakka di.
Vil tro de fleste har en ting de henger seg opp i.

VB

Quote from: Kermit on November 13, 2012, 12:43:46 PM...

http://godevibber.no/forum/index.php?topic=3209.0

Ellers tror jeg utregningen din er helt feil og tar ikke høyde for at det er utrolig mange andre faktorer som spiller mer inn enn høyde. Jeg ville heller sagt at hvis det er rett som du sier at det er 60.000 kvinner i den aldersgruppen du er ute etter i Oslo, så vil kanskje 2-3% av disse være umulig for deg å få til noe med pga høyden din. De fleste mennesker har et par ting som de absolutt ikke tolererer, men for det meste så er man villig til å godta at noe ikke er helt slik man vil hvis andre ting er på plass.

Så som noen har sagt før her, du kommer til å finne det du leter etter. Hvis du er ute etter å føle synd på deg selv og syte fordi du er for lav så vil du finne masse beviser som støtter opp under din hypotese. Men det vil ikke gi deg stort, for din egen del vil jeg anbefale at du innser at det faktisk er mulig å gjøre det bra med jenter på tross av høyden din og heller prøver å gjøre det beste ut av det du har.

dagligvare

Quote from: VB on November 13, 2012, 13:31:58 PM
Så som noen har sagt før her, du kommer til å finne det du leter etter. Hvis du er ute etter å føle synd på deg selv og syte fordi du er for lav så vil du finne masse beviser som støtter opp under din hypotese. Men det vil ikke gi deg stort, for din egen del vil jeg anbefale at du innser at det faktisk er mulig å gjøre det bra med jenter på tross av høyden din og heller prøver å gjøre det beste ut av det du har.

+1

Selv begynner jeg å bli farlig tynn i håret, og 100 % av alle jenter vil hvis de blir spurt foretrekke en fyr med løvemanke overfor en fyr med viker og halveis måne. Hadde jeg hatt din innstilling kunne jeg lagt med ned for å dø.

Men som kjent er hår/høyde/xxxx bare en av ørten faktorer. Man må gjøre det beste ut av det man har. 

George

Er 25 ikke hatt noe ordentlig forhold. Kunne nok hatt det, men ikke med ei dame jeg ville vært sammen med visst du forstår? Har aldri forstått det med å måtte være i forhold... Visst jeg tar min totale pakke og hadde vært 185 hadde jeg antakeligvis dratt med meg ei topp dame hjem hver helg og hatt masse damer som ville vært sammen med meg. Jeg gidder enkelt og greit ikke å bli sammen med ei dame som er langt under hva jeg burde forvente bare pga. en ting jeg overhodet ikke får gjort noe med, da lever jeg heller som evig ungkar og gjør som jeg vil. Personlig heller jeg mer og mer mot utlandet det er også basert på klima samtidig som at man umiddelbart blir "rik" visst man har spart seg opp penger på bok her hjemme. Jeg har også en utdannelse som gjør at jeg får jobb i utlandet på dagen.

Disse eksemplene blir for å være ærlig helt idiotiske. Tom Cruise er verdens kjendis, kanskje de siste 50-års største skuespiller og dollar multi-millionær. Det kunne omtrent vært en stygg dverg i rullestol og han hadde fortsatt dratt damer. Cruise er dessuten en mann som ser bra ut og er ikke så lav da han er 172. Det bilde der "lyger" litt kan man si.

Aksel Hennie er en av de største kjendisene i Norge. Tone damli øker og sin markedsverdi ved å være med han da hun ellers fort hadde blitt ei idol-døgnflue. Disse eksemplene er helt håpløse. Blir som at en gjennomsnittlig mann lurer på hva som skal til for å dra damer og at jeg postet et bilde av Brad Pitt med begrunnelse at han er gjennomsnittlig høy.

Nei disse har ikke alltid vært kjente. Tom Cruise har det vel kommet frem at ikke dro noe som helst omtrent før han ble kjent.... Hvorfor driver folk med selvutvikling? Hvorfor trene, kle seg bra etc.? Det er jo tydeligvis bare å bli Hollywood skuespiller og multi-millioner:).

Ja jeg mener faktisk høyde er den største make it or break it faktoren. Det er to ting som er vanskelig å gjøre noe med hårtap og høyde. Hårtap er mer vanlig enn å være 170 høy og mer akseptert. Dessuten er lave like utsatt for dette.

Hopefull

Quote from: Kermit on November 13, 2012, 16:54:34 PM
Dere har helt rett, altså. Det er klart det blir en vurdering av hele pakka slik vi gutta også driver med, og det er lett å henge seg opp i sine egne begrensinger og krisemaksimere litt når det føles som det knapt er jenter igjen til meg der ute. At det er en kjempefordel å være høyere enn gjennomsnittet er nok alle enige om, og at de lavere må jobbe litt mer, forvente andre resultater eller bruke andre strategier. Utregningen min ovenfor var litt på den pessimistiske og konservative siden, men baserte seg på at 99% av jenter ikke går for noen som er lavere enn dem selv (iallfall ikke til langvarige forhold), har det som et av få relativt universelle og absolutte krav til menn (dealbreakers), og aller helst foretrekker noen et hode høyere.

69% av alle jenter i befolkningen er under min høyde, 36% er fem cm under den. Lite å gjøre med det. Jeg liker uansett lavere jenter (sikkert fordi jeg er lav selv), og kanskje helst ikke de som går rundt med høye hæler til vanlig eller som ville vært flaue over å bli sett med en fyr som bare er litt høyere enn dem. Så kanskje jeg på den måten automatisk siler ut de jeg uansett ikke ønsker i livet mitt.

Men en ting jeg uansett har skjønt at ikke er så mye vits er vel nettdating. Hvis noen under 175 har hatt suksess med det, så fortell gjerne hvordan det gikk, jeg er ikke fremmed for å prøve. Å lyve på meg 5 cm+ på høyden ikke er noe jeg i utgangspunktet ønsker å gjøre.. man er fort nervøs nok på en date fra før av til at man skal måtte gå og tenke på at det kanskje går i dass når man møtes bare fordi dama har forventa å se en høyere kar. Å lyve på høyden er såvidt jeg skjønner en vanlig greie som mange gutter gjør og som jentene irriterer seg over ("hvis han lyver om høyden sin, hva annet lyver han om?").

kan du legge ut statistikken du fant på hvor mange jenter som er så og så høye?

Lars GV



Men nå er jo han en kjent motivasjonstaler og er kjent på nett for å være en fet, fet fyr som lever lykkelig til tross for sin genetiske deformasjon og sosiale utfordringer, så eksempelet telles sikkert ikke.. 8)
Motstand skaper smerte. Aksept skaper frihet.

Oppdragelse slutter ikke når du flytter hjemmeifra, det er da den virkelig begynner.

dagligvare

Quote from: Lars GV on November 13, 2012, 19:20:56 PM


Men nå er jo han en kjent motivasjonstaler og er kjent på nett for å være en fet, fet fyr som lever lykkelig til tross for sin genetiske deformasjon og sosiale utfordringer, så eksempelet telles sikkert ikke.. 8)

Si hva du vil, men det er faen ikke normalt at ei pen og funksjonsfrisk jente er sammen men en mann på størrelse med en baby.

Apropos dette, så husker jeg en gang jeg var på en fest der den fineste av jentene var sammen med en bitteliten kar med colabunn-briller. Det var helt twilight zone.