Lav høyde og suksess? Fortell om dine egne erfaringer.

Started by Kermit, November 12, 2012, 14:44:26 PM

Previous topic - Next topic

Lars GV

Det finnes alltid unntak, og det de ofte har til felles er at de ikke lar "normen" diktere hvordan ting skal være for dem. En fin ting med de drøyeste unntakene er at oddsen burde være drøyt mye mer til ens egen fordel når man selv ligner mer på gjennomsnittsperson.

Til syvende og sist er man selv ansvarlig for ens egen lykke og suksess. Forskjellen på de som lykkes og de som misslykkes er at den ene parten leter etter løsninger og muligheter, den andre parten etter grunner til hvorfor det skal gå dårlig.
Motstand skaper smerte. Aksept skaper frihet.

Oppdragelse slutter ikke når du flytter hjemmeifra, det er da den virkelig begynner.

George

Den der var nok heller unntaket enn regelen. Man kan finne damer som tenner på hunder på internett:)

Jeg er enig Lars i at man ikke må fokusere på problemene, men det at høyde på menn har mye ja veldig mye å si for jenter og det at det alene kan være grunn til at de ikke fatter interesse er hevet over en hver tvil. De aller fleste jenter vil si det selv. De som er mer "snille" sier at dersom jeg hadde vært forelsket hadde ikke høyden hatt noe å si for et forhold. Legg merke til at de ser for seg en forelskelse de ikke har opplevd og som de er noe tvilende til. Poenget er at de vil ofte rasjonalisere seg frem til at følelsen er der. For en ONS er det mye mindre aktuelt om overhodet. En ONS handler om å skape tiltrekning. Dersom dama MÅ ha en som er minst like høy skal det mye til å skape denne. Jeg har sittet på utesteder før og skapt dette, og hatt de rundt lillefingeren. Visst jeg reiser meg for å kjøpe en øl/gå på do og kommer tilbake er ikke den samme magien der. Nei dette er ikke noe jeg innbiller meg og Kermit har og gjort seg erfaringen at han er mer attraktiv i land der folk er lavere.

lamasen

Quote from: Kermit on November 13, 2012, 20:38:10 PM
Poenget mitt med alt dette er vel at høyde er en høyst reell objektiv faktor som påvirker resultatene dine.
Selvsagt. Det samme kan du si om BMI, ansiktstrekk, hår osv. Selv har jeg aldri sett dårligere ut enn nå, men aldri hatt mer draget.
Det er ikke sånn at om du er 175, så er alle jenter over 170, 175 eller 180 bare å glemme.


Quote from: Kermit on November 13, 2012, 20:38:10 PM
Det er tross alt jentene som velger oss gutta, rent biologisk er hunkjønn de som velger iallfall hos de fleste pattedyr, ikke omvendt. Klassisk eksempel er påfuglene, hunnene ser kjedelige ut, hannene må vise seg frem, og hun avviser eller takker ja. Om jeg bryr meg om "normene" eller ikke, endrer ikke på jentenes egne (underbevisste eller bevisste) normer som avgjør om de syns jeg er tiltrekkende.
Er det hannen som typisk pynter seg mest hos mennesker?

Dev

Quote from: George on November 13, 2012, 20:34:38 PM

Jeg er enig Lars i at man ikke må fokusere på problemene, men det at høyde på menn har mye ja veldig mye å si for jenter og det at det alene kan være grunn til at de ikke fatter interesse er hevet over en hver tvil blah bla blah....
Men uansett om det er tilfelle eller ei, hvorfor bry seg? Gjør man det bedre da?

Stylish

Quote from: Kermit on November 13, 2012, 20:38:10 PM

Det er tross alt jentene som velger oss gutta, rent biologisk er hunkjønn de som velger iallfall hos de fleste pattedyr, ikke omvendt. Klassisk eksempel er påfuglene, hunnene ser kjedelige ut, hannene må vise seg frem, og hun avviser eller takker ja. Om jeg bryr meg om "normene" eller ikke, endrer ikke på jentenes egne (underbevisste eller bevisste) normer som avgjør om de syns jeg er tiltrekkende.

Jeg vil nå heller si det er motsatt. Det er gutter som velger blant jentene. :)

Anders GV

Quotekvinner foretrekker menn som er 8-9% høyere enn dem selv
Kvinner foretrekker også en mann som er rik, handy, velutrustet, utdannet, smart, er en gentleman, forstår hennes følelser, flink med barn, morsom, eventyrlysten og kjekk....for å nevne noen.
Hva kvinner foretrekker logisk sett og hvem de blir tiltrukket av er ikke nødvendigvis det samme.
Liker godt å gi uttrykk for at de er kresne, har masse krav til en potensiell partner, for så å ende opp med en slask.

De Aller-aller fleste har en eller flere skavanker de skylder på. "Hadde det ikke vært for xxx så hadde jeg hatt draget/bedre draget".
Alt fra litt gule tenner til for høy. Det som er mye viktigere enn om du er 170 eller 180 cm høy, er hvor fornøyd du er med deg selv.

Dev

De fleste gutter lar seg velge av jentene, og de fleste gutter tror det er jentene som velger. Alle gutter som tror at det er jentene som velger, lar seg velge av jenter. Et mindretall av gutter velger jenter, men alle disse guttene vet at det er de som kan velge. Ingen gutter som vet de kan velge, lar seg velge. Så hvorfor ikke bare bestemme deg for at du kan velge? :)

Femininist

Om nettdating: Visste ikke at en kunne filtrere ut fra høyde der. Nå er jeg 163 høy, og høyde er ikke noe stort fokus for meg, så jeg kommer ikke til å starte å filtrere på høyde heller. Er så mye annet som er viktigere.

Ellers er pappan min 173 og mamma 179, så det er ikke umulig. (Ikke si det til pappa, men mamma var penere enn ham)
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

George

Jeg føler meg utrolig bra jeg. Han spurte om ærlige svar fra andre som er lave og fikk det. Jeg vil heller si at de som lever i en illusjon er de som tror at ingen faktorer har noe å si bare de har god passform på buksa og bruker converse og oppfører seg kult for da kan de dra victoria secrets modeller selvom de er lave, mindre pene og lite bemidlet.

Jeg er utrolig fornøyd med meg selv, men innehar såpass selvinnsikt at høyde er en veldig viktig faktor. Ja det finnes unntak har selv hatt med meg veldig pene damer hjem som til og med har vært høyere enn meg. Jeg har ikke noe mål om at dama må være høyere, men jeg har like lyst på ei flott dame om hun er 180 eller 150. Tingen er den at som lav mann har du mindre handlingsrom og mindre valgfrihet. Jeg mener at nettdating antakeligvis er den verste arenaen for lave menn. Jeg skal ikke være for bastant da jeg ikke har prøvd i praksis selv, men har hørt nok historier. Er enig med deg Kaizer om at nyanser er viktig og jeg har aldri ment noe annet. Vil si fra 172-173 og nedover så når man en kritisk grense som mann. Jeg sier ikke at man er dømt til sølibat bare det at det blir ekstremt mye vanskeligere uavhengig av hva du gjør ellers.

Og ja. Bruke Tom Cruise som super kjendis og som er kjent for et pent fjes for å illustrere at en lav mann kan dra damer er vel heller en bekreftelse av myten en en avkreftelse.   

Dev

Quote from: George on November 14, 2012, 20:29:08 PM
Jeg føler meg utrolig bra jeg. Han spurte om ærlige svar fra andre som er lave og fikk det. Jeg vil heller si at de som lever i en illusjon er de som tror at ingen faktorer har noe å si bare de har god passform på buksa og bruker converse og oppfører seg kult for da kan de dra victoria secrets modeller selvom de er lave, mindre pene og lite bemidlet.
Hva med de som har den "illusjonen" og faktisk oppnår suksess?

Quote from: George on November 14, 2012, 20:29:08 PM
Jeg er utrolig fornøyd med meg selv, men innehar såpass selvinnsikt at høyde er en veldig viktig faktor.

Hvilken forskjell hadde det hatt om du ikke hadde hatt denne "selvinnsikten"? At du hadde tørt å prøve deg på flere jenter istedet for å tenke at det ikke er vits?

George

Grad av suksess er ganske relativt iforhold til hva man vil ha. Visst du dater modell damer er under 175 har et mindre pent ansikt dårlig hår pg dårlig råd så er jeg mektig imponert. Vet du om noen slike? Det er mange slike menn og de bør jo være de som legger ned mest innsats i selvutvikling og game så burde jo finnes flust av de:D

Jeg skrev også at jeg har hatt med damer hjem som har vært veldig pene og høyere enn meg, tørr og å prøve meg på de. Her var det Kermit som stillte et spørsmål og siden jeg er i samme situasjon som han gir jeg han noen tips. Når jeg kan sitte på et utested å få masse oppmerksomhet, kommmer alltid jenter å spør om de kan sette seg utover kvelden når de har drukket litt og er en gjeng. Men dersom jeg står i baren er dette noe som er langt mer sjeldent. Tipset jeg prøver å gi Kermit er det at selvom han sliter litt med å trekke i Norge hvor jenter er ganske høye iforhold til i utlandet så er ikke det fordi han gjør så mye feil nødvendigvis. Han kan ha et ufattelig bra game og alt det, men det hjelper lite visst han møter på ei jente som har et krav om at gutten er høyere noe ekstremt mange av de har.

Dev

Quote from: George on November 14, 2012, 23:00:10 PM
Grad av suksess er ganske relativt iforhold til hva man vil ha. Visst du dater modell damer er under 175 har et mindre pent ansikt dårlig hår pg dårlig råd så er jeg mektig imponert. Vet du om noen slike? Det er mange slike menn og de bør jo være de som legger ned mest innsats i selvutvikling og game så burde jo finnes flust av de:D
Jeg vet om flere lave som ikke har problemer med jenter, og felles er at de ikke bryr seg om høyden sin. Jeg har derimot ikke sett noen som bekymrer seg over høyden sin og samtidig er flinke med jenter.

Hår og ansikt kan fikses. Om man ikke gidder så er det et valg. Og nei, det koster ikke mye med "produkter" man kan bruke om man skal ut.

Quote from: George on November 14, 2012, 23:00:10 PM
Jeg skrev også at jeg har hatt med damer hjem som har vært veldig pene og høyere enn meg, tørr og å prøve meg på de. Her var det Kermit som stillte et spørsmål og siden jeg er i samme situasjon som han gir jeg han noen tips. Når jeg kan sitte på et utested å få masse oppmerksomhet, kommmer alltid jenter å spør om de kan sette seg utover kvelden når de har drukket litt og er en gjeng. Men dersom jeg står i baren er dette noe som er langt mer sjeldent. Tipset jeg prøver å gi Kermit er det at selvom han sliter litt med å trekke i Norge hvor jenter er ganske høye iforhold til i utlandet så er ikke det fordi han gjør så mye feil nødvendigvis. Han kan ha et ufattelig bra game og alt det, men det hjelper lite visst han møter på ei jente som har et krav om at gutten er høyere noe ekstremt mange av de har.

Hvordan i all verden kan det hjelpe han når "tipset" ditt er at han ikke kan gjøre noe med det? :S

George

Ser det kanskje kan missforstå litt her har pratet med han på PM. Det jeg mener er at han kan gjøre alt riktig, men det er mange jenter som har et absolutt krav på høyde. Poenget er at han trenger ikke forandre på alt han gjør fordi han tror det er feil dersom han sliter med å få høye damer. Alle blir avslått noen ganger uansett. De som sier de aldri blir avslått og har 100% uttelling finnes ikke troverdige.

Ut av ren nysgjerrighet hvordan fikser man hår dersom man er tynn i håret parykk? Er ikke alle som kler og klippe bort alt til skinhead. Det ser bra ut på noen, men det er veldig avhengig av ansikts proporsjoner og også ting som hud tone. Lenge på panne og slikt som man ikke kan gjøre noe med. Hvordan fikser man ansiktet snakker vi sminke???!

Anders GV

Quote from: George on November 14, 2012, 23:42:07 PM
Ut av ren nysgjerrighet hvordan fikser man hår dersom man er tynn i håret parykk? Er ikke alle som kler og klippe bort alt til skinhead. Det ser bra ut på noen, men det er veldig avhengig av ansikts proporsjoner og også ting som hud tone. Lenge på panne og slikt som man ikke kan gjøre noe med. Hvordan fikser man ansiktet snakker vi sminke???!
Håret: Gå til en frisør som har peiling. Si at du ønsker en sveis som passer din ansiktsform og type hår.
Ansiktet: Ta sol. Kjøp deg en face scrub og foktighetskrem som passer til din hudtype.
Få en søster eler venninne til å hjelpe deg med øyenbrynene.
Fiks skjegget sånn at det gir illusjonen av et mer maskulint ansikt.
Skaff en nesehårtrimmer hvis det trengs.

Moody

Quote from: George on November 14, 2012, 23:00:10 PM
Når jeg kan sitte på et utested å få masse oppmerksomhet, kommmer alltid jenter å spør om de kan sette seg utover kvelden når de har drukket litt og er en gjeng. Men dersom jeg står i baren er dette noe som er langt mer sjeldent. Tipset jeg prøver å gi Kermit er det at selvom han sliter litt med å trekke i Norge hvor jenter er ganske høye iforhold til i utlandet så er ikke det fordi han gjør så mye feil nødvendigvis. Han kan ha et ufattelig bra game og alt det, men det hjelper lite visst han møter på ei jente som har et krav om at gutten er høyere noe ekstremt mange av de har.

Har du tenkt over at du kanskje utstråler mye mer selvtillit og er mer komfortabel når du sitter, men når du står så utstråler du kanskje mer usikkerhet(helt ubevisst selvsagt)?

Jeg kan være enig i at mange jenter kanskje har en preferanse for høye menn, men de har nødvendigvis ikke høyde som en dealbreaker tror jeg så lenge mannen har andre ting på plass. Du skriver at du tørr å prøve deg på damer som er høyere enn deg, men inntrykket jeg får av deg er at du ikke tror du er verdig å ha en sånn dame på lang sikt og derfor ødelegger for deg selv.

"I probably won't go down in history, but I will go down on your sister" Hank Moody