Vil ikke miste han helt, hva gjør jeg?

Started by Miss Føniks, November 14, 2012, 15:48:50 PM

Previous topic - Next topic

Miss Føniks

Jeg har jo datet en lenge som nå alikevel ikke føler seg klar for forhold. veldig synd!
Å det er vel ikke den første mannen i historien.

Må si at jeg ikke har lyst til og miste helt kontakten, da dette er en fyr jeg har hatt det veldig bra med.
Samme interesser og god kjemi. Det samme sier jo han om meg.
Første som har gitt meg orgasme ha ha :P

Så da er spørsmålet, hvordan skal jeg legge frem dette?
At jeg ikke ønsker og kutte helt ut,men ses og ha kontakt av og til ? Men mye skjeldnere en vi har gjort.
Fortsatt lyst og gjøre noen av de kule turene vi planla til sommeren for eksempel.

Sa til meg at det gikk alt for fort i svingene for han. Sier han ikke er klar for å binde seg til noen akkurat nå.
Trengt litt tid for seg selv. At vi godt kan møtes og snakke ut.

Har nok ikke tenkt nok over at han var i et forhold i 4 år,og av den grunn hadde trengt og ta ting veldig med ro fra starten av.
Men han trodde jo han var det,og fant ut han ikke var alikevel enda. Har sagt han har mye følelser.

Det kommer jo veldig ann på hva som kommer frem i denne samtalen. Har heller ikke avtalt når enda.
Har nok vært alt for dårlig kommunikajson oss i mellom. Jeg sliter med og åpne meg pga sosial angsten min, å jeg tror ikke han har skjønt hvor ille det hemmer meg.
vannskelig og forstå for noen som ikke er sånn selv. Det er ingen som ser dette på meg utad, da jeg er veldig uadvent. Men dette kommer av mange år med og jobbe og utfordre meg selv.
Er i forhold til gutter jeg sliter mest nå, slet med det samme med venner tidligere.
Får se om dette har noe og si, god kommunikajson er jo esensielt.


Har ikke tenkt og sitte og vente i årevis, men det er heller ikke akktuelt og se etter noe nytt uansett. (Skal mye til før noen når opp til han her)

Hva tenker dere?
The Phoenix always rises from the asses

Zervs

Dette er en vanskelig situasjon, men jeg prøver meg på et svar. Foreslår at dere tar den praten ganske snart for å oppklare en del ting. Du sier du ikke vil miste han helt, noe jeg forstår godt.

Snakk sammen og bli enige om hvilket forhold dere vil ha til hverandre. Dere kan fortsatt treffes og henge sammen, risikoen kan være at han ser på det som kun venneforhold imens du får enda sterkere følelser for han. Likevel synes jeg dere kan ha sporadisk kontakt, sende meldinger, treffes en gang i blant o.s.v.
Ikke sett livet ditt på vent, tilbring tid sammen med venniner og ta det som det kommer. Det er ikke din oppgave å legge alt til rette for at han KANSKJE skifter mening angående et kjæresteforhold.


rix1

Hei, jeg lufter mitt synspunkt. Du er velkommen til å skyte meg ned om jeg er helt på bærtur.

Personlig så har jeg sagt veldig lignende ting til flere jenter opp igjennom. Ikke klar for å binde meg til noen, akkurat ferdig med et forhold, trives som singel, mye å gjøre på jobb...etc. Selv om jeg har vært på kjærestejakt og egentlig bare trenger noen til å holde meg varm mens jeg leter. Det kan virke som en dårlig ting å gjøre og jeg balanserer på en hårfin grense da jeg trives med å gjøre kjæresteting som middagsselskap og generell kos. Jeg prøver uansett å spille med veldig åpne kort og kommunisere at jeg ikke vil bli kjæreste med vedkommende, men som sagt så kan jeg allikevel være på kjærestejakt og ser bare ikke noe fremtid med den midlertidige løsningen. Jeg velger å kalle det for et casual forhold. Er 100% sikker på at jeg ikke er alene om dette, hverken blant gutter eller jenter. Jeg har også vært utsatt for det samme fra den andre siden og blitt dyttet inn i vennefella rett før den perfekte jenta jeg "datet" traff mr. Right.

Det vanskelige spørsmålet du må finne et svar på blir da følgende. Vil han ikke binde seg til noen akkurat nå eller vil han ikke binde seg til deg?

Jeg ville tatt litt stilling til hvor mye han åpner seg opp for deg og slipper deg innpå seg. Om han klarer å være intim og åpen med en "ny" jente så vil jeg ta det som et hint på at han er over æksen og klar for noe nytt. Det er min erfaring, men kan selvfølgelig være at mine erfaringer er enestående. Bare vær forsiktig med å kaste bort dine beste år på en dude som aldri kommer til å være klar for forpliktelser. Just my two cents.

Ser at jeg kan fremstå som en objektiviserende, kald og kynisk dust. Jeg lover at jeg egentlig er ganske koselig  :)