Steinalderdiett(Paleo diet)

Started by Toshi, December 21, 2012, 16:01:36 PM

Previous topic - Next topic

Toshi

Quote from: Autowin on December 29, 2012, 20:52:20 PM
Det er jo nesten akkurat denne dietten jeg gikk på da jeg gikk ned 15 kg. på bare 3 måneder. Den virker. Bør prøves.
Nei, det er ikke det samme.

Jeg har ingen planer om å gå ned 15kg på 3 måneder. Noe sånt vil jeg ikke utsette kroppen min for.

Jeg har forsåvidt ikke fulgt noen streng diett heller, som jeg prøver å si. Jeg har bare kutta melk, mel, mais og poteter.

Jeg kan oppsummere mine meninger rundt kosthold i en prioriteringsliste:

1. Fiks spiseproblemer(som trøstespising og sånt)
2. Reduser nytespising(som godteri på hverdager)
3. Finn et kosthold kroppen fungerer godt med(hodet, humøret og helsa generelt)
4. Finn ut hvor mange kalorier du vil ligge på for å finne en idealvekt og lage gode rutiner og vaner for å nå(og holde) denne.

For å si det sånn; jeg er et sted mellom 2 og 3. Og helt sikkert innom 1 i noen perioder.

Koraboros

Jeg har lenge prøvd (noe halvhjertet) å holde meg unna korn/mel og meieriprodukter, og være forsiktig med raske karbohydrater. Synes ikke det egentlig løste alle problemene mine, og det er vanskelig å leve uten brød og kornprodukter i dagens samfunn. Pluss at jeg liker øl :)

Men jeg har lært noe:
1. Hva jeg spiser og hvor mye jeg spiser om gangen betyr mye for hvordan jeg føler meg.
2. Pizza er ikke bra.
3. Grovt rugknekkebrød (typ. Wasa Husman) går helt fint.
4. Jeg er veldig glad jeg ikke har glutenallergi.

Så jeg kommer til å fortsette å tenke på kostholdet og eksperimentere litt, men ikke være nazi med meg selv.

Eh

Pizza er ikke bra?!
Quote from: Koraboros on December 30, 2012, 22:19:37 PM
Men jeg har lært noe:
2. Pizza er ikke bra.

Du må være gal!


:D

Koraboros

Quote from: Eh on December 31, 2012, 08:50:43 AM
Pizza er ikke bra?!
Quote from: Koraboros on December 30, 2012, 22:19:37 PM
Men jeg har lært noe:
2. Pizza er ikke bra.

Du må være gal!

:D
Pizza er ikke bra for meg. Men det smaker godt. Jeg merker det tydelig på kroppen etterpå, de få gangene jeg unner meg pizza.