All black

Started by Selveste, January 29, 2013, 16:59:08 PM

Previous topic - Next topic

Stanley

#15
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Smooth

Tror du misforstår.

Du vet om du er Mørkhudet/sort, eller om du er likbleik, eller om du ser solbrun ut

Selveste

#17
Hey, her var det mange svar på kort tid!

Først og fremst til autowin som har kuppet tråden helt: Kan du lage din egen tråd? hehe, for å legge ballen død; har tidligere lest at du er asiatisk, kan vanskelig tenke meg at du da er for blek.

Kult med så mange forskjellige meninger. Er det tilfeldigheter at de som har tatt GV-kurs er for? 8)

Til Potet: Eventuelt brune boots.


Pære

Vi fikk vel servert et godt eksempel om jeg ikke husker feil ;)
Brune sko på svart bukse er vanskelig å fikse, så du er safere med svart. :)

lily

#19
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/e/ec/Eric_Northman.jpg

Sjekk ut Alexander Skarsgård (eric i true blood). Han bruker mye helsort og ser dødsbra ut.

Jeg liker det, kan bruke ulike teksturer eller ev. grånyanser for å gjøre det litt mer spennende.

vinteRR









Det handler om ansiktstrekk. Dersom man har mørke øyenbrynn og relativt varm/mørk hud vil det være en god fit. Det handler også om hvor tett sortfargen går mot ansiktet. Dersom du har lyse trekk vil sortfargen i varierende grad trekke oppmerksomheten vekk fra ansiktet. Under ser dere god/dårlig eksempel på sort farge til utseende.





Årsaken til at det ser dårligere ut på øverste bildet er ikke bare fordi den type gensere er stygge. Det er fordi hun har sort så langt oppe til ansiktet, så det trekker oppmerksomheten vekk fra henne. Clooney derimot som har markerte mørke øyenbrynn + mørk hud kan ha skjorte som går opp mot ansiktet.

Selveste

Mange gode eksempler her VinteRR. Stilen på første bildet er helt konge.

Til pære: Jeg bruker veldig ofte brune boots til sort jeans på byen. Føler de matcher godt. Men nå er bootsene er relativt lysebrune (ikke semsket skinn).  :)

Kjetil GV

Fant denne:

Daniel Craig i helsort. Se kommentar til bildet.

http://www.gq.com/style/profiles/201211/daniel-craig-style-evolution#slide=6

Litt kult å se evolusjonen på stilen hans i denne bildeserien.

Noen som forresten kan tipse meg om hvordan jeg "embedder" bilder?
Coaching: [email]kjetil@godevibber.no[/email]

ouch

hvordan syns dere det kler Daniel Craig?

har hørt at jeg bør holde meg til blått og ikke sort siden jeg er lys i håret og har blå øyne.

eller går det greit bare man tanner litt?

lamasen

Grått skjerf rundt halsen gir en ålreit
Overgang for oss bleikfiser :)

MVP

Tan hjelper :)

Men likte også forslaget til lamasen :)
Feltrapporter:
[url="https://www.godevibber.no/forum/index.php?topic=3213.0"]https://www.godevibber.no/forum/index.php?topic=3213.0[/url]

QueenB

alle kler svart, også bleike mennesker. Det er defor det kalles en klassisk og tidløs farge (evt stil).

vinteRR, skjønner ikke hva du snakker om når du sier at hun øverste ikke kler svart mot ansiktet. WOot?
I don't want to talk like you. I don't want to live like you. I'm going to be like me.

Meauw

All black = at du blir stigmatisert som emo. Hvorfor gå i det helt "ekstreme"?
Bland inn litt nyanser, for søren. Sorte slimfitbukser, hvitt t-skjorte med idol/icon/band på, grå "hemingway" genser, klassisk skjerf i whatever mørk farge og mørkegrå sneakers, hiv på en sort skinjakke/grå frakk, og du har naila en mystisk og urban stil - med en dash av badass. Tenk på det som å skru ned fargemettheten i et bilde. Ton ned fargene, gjør de mørkere og dypere, brug flere grånyanser, og velg det med farger med omhu. Altså fresh opp med farge på enten hals, hansker, sko og sokker (for det pros, heh) etc. og kjør grå/svart på resten.

vinteRR

Quote from: QueenB on February 09, 2013, 23:14:06 PM
alle kler svart, også bleike mennesker. Det er defor det kalles en klassisk og tidløs farge (evt stil).

vinteRR, skjønner ikke hva du snakker om når du sier at hun øverste ikke kler svart mot ansiktet. WOot?
Vel, jeg syns å si "alle kler svart" er en farlig generalisering. Alle KAN kle alle farger da fargetoner i stoffet varierer. :-)

Vel. Hvis du ser på bildet så vil blikket til de fleste falle på genseren først fordi den lyser opp mer enn ansiktet. Derimot på bildet under faller oppmerksomheten på ansiktet fordi sort er såpass distansert fra ansiktet. Sånn generelt er det positivt at ansiktet får oppmerksomheten så fort så mulig. Effekten har likhetstrekk med knepet hvor man gjør bakgrunnen blurry på bilder av folk slik at ansiktet får all oppmerksomheten.

urutinert

Quote from: Selvtillit on January 29, 2013, 17:55:26 PM
Men hvordan i *** vet jeg om jeg som brun, er blekbrun eller ikkeblekbrun?

Jeg har jo sett deg irl, og å bære blek er ikke noe du trenger å bekymre deg for.  :) Med andre ord, du er ikke blek.
Do something today that your future self will thank you for.