Stay in set/ tålmodighet/ det er ikke over/ 4 times rule

Started by FatBoy, February 14, 2013, 13:41:58 PM

Previous topic - Next topic

FatBoy

Tenkte utdype litt om hva jeg mente i siste LR`en min om "4-times-rule".

Dette er noe jeg har lyst til å skrive om så jeg sementerer det inn i bevisstheten min.

Først av alt, det er engelsk. "4 gangers regelen". Ikke 4 times (som i 60 minutter) regelen.

Det er fra en annen PU instruktør som ikke har med GV å gjøre, derfor velger jeg å ikke fronte konkurransen på GVs egne hjemmesider.

Ikke få oppheng i "4-times-rule". Tenk heller at the mindset er "stay in set".
For det andre, ikke ta den bokstavelig. Det KAN være 3 eller 5, det er KUN veiledende.

The 4 times rule er at man kan approache samme sett opptil 4 ganger, om det så er i løpet av en kveld eller i løpet av første approach. (ved første approach blir det å "overvinne" 4 "objections")

Ok, quick check: Hva er det idèelle antallet approacher for en kveld?

Yes, 1 sett, og bli der to the end. Når det er sagt, verden er ikke alltid som vi ønsker den skal være og små faktorer er utenfor vår kontroll som fører til at f eks at jentene "må danse" ;)

Grunnlaget for "4-times rule" er at gutter pleier å åpne sett, men når ikke settet automatisk blower åpent eller dama ikke er all over you i løpet av 30 sekunder, så blower gutten seg selv ut. Gjerne med en av følgende unnskyldninger: "Dama var kjedelig" eller "det gikk ingensteder" eller "jeg fucka opp, de likte meg ikke".

Stay in set!

Vurdér dette:
Kan det hende at dama:
-ikke føler seg sosial akkurat da du approachet?
-er sjenert?
-liker deg, men ikke vil bli dømt av venninnene sine ved å være for "på" deg?
-gir en auto-respons fordi hun blir approachet sikkert 100 ganger i løpet av en kveld?
-ikke har fått opplevd nok av deg til å kunne forme et inntrykk av deg enda?
-stikker av når situasjonen blir akward, fordi hun ikke er like "equipped to handle it" som deg? (denne er huge)
-slenger ut "bitch-tests" til deg fordi hun ikke har noe annet å si? (yes, girls get the "dont know what to say" syndrome too)

Osv.

Poenget er, gi samtalen tid til å utvikle seg. Ikke gi opp frivillig. Noe av det største problemet gutter med "intermediate" game ofte har, er at de forventer at samtalen skal være "crazy fireworks" fordi det er de historiene vi husker best, ikke sant? "Ja jeg bare rulla inn i klubben, BOOM set open, alle lo av alle vitsene mine, jeg bare løfta dama over skulderen, slapp`et henne a på ræva foran typen hennes, klinte til dørvakta før dama ga meg en BJ i et smug mens klubben eksploderte!" Men de fleste samtaler foregår IKKE på den måten.

Selvom ikke samtalen er crazy fireworks, betyr ikke det at det er over! KEEP TALKING! La ting utfolde seg naturlig uten å prøve å banke firkanten inn i det runde hullet. (høhøh hullet..)

(Jeg antar at du som leser dette har litt av basic konseptene inne, øyenkontakt, stødig stemme, ok kroppsspråk, "ro i sjelen", og er i stand til å føre en samtale, i stand til å kjøre litt slags teasing og hot/cold dynamikk osv, og er en fyr som føler at det ikke er noen grunn til at damene skal mislike ham.)

La oss nå som eksempel si at du approacher 3 jenter eller hva enn. Plutselig sier en av dem at de må gå og danse, eller på do eller ett eller annet som du skjønner er piss for å unnslippe deg.

Betyr det at settet er over?

......NO!

Du kan re-approache senere med blanke ark (la meg råde deg til å legge fra deg alle sårede følelser fordi de "måtte danse" (ved første approach) når du re-approacher. DU bør ha blanke ark følelsesmessig. Ikke forvent at de skal blowe deg ut igjen, det vil komme ut gjennom små "micro-behaviours (at du ikke føler du er bra nok og derfor vil damene merke det og spørre seg selv "hvorfor tror han ikke at han er bra nok? Hmm, så rart. Og synd!".

(La meg understreke at jeg ikke oppfordrer til å stalke jenter i klubben og re-approache MED EN GANG. Approach noen andre og vær sosial.)

Om du blir "blowet ut" igjen, betyr det at settet er over?

....NO!

Du tror det fordi du legger for mye mening i det! Kvelden er ikke statisk! Man er ute for å ha det gøy, og du var kanskje ikke på ditt A-game der og da. So what! Det er DU som tar det høytidelig!

(La meg også si at jeg er en vanlig dødelig som også blir discouraged fra å re-approache, har ræva kvelder osv)

I LR`en min fortalte jeg hvordan jeg jeg re-approachet main girl 2 ganger (det var egentlig 3, jeg holdt på å gi opp utendørs, og trakk meg ut av settet før Rudi kom og sa "kjør på, gå for main girl mann, du kan klare det!").

Ved første re-approach i klubben så hun bare på meg og HIMLA MED ØYNENE før hun gikk videre. Hvem her hadde gitt opp da, rekk opp hånda? (Opp med hånda! Jeg har også hånda oppe!)

Men jeg endte opp med henne. Ny åpenbaring for meg.

Ikke ta det jentene sier så altfor seriøst, vær grounded i deg selv. Behandle tester som ingenting. Vær en stor positiv baby! haha!

Poenget er å komme forbi autoresponsen og den sosiale masken damene har på.

IKKE BLOW DEG SELV UT AV SETT FØR DERE HAR KOMMET FORBI HVERANDRES SOSIALE "PERSONNA".

(Ofte holder det å være til rett sted til rett tid, så stick in there. Ikke nødvendigvis eskaler FOR langt og skap motstand, la det utfolde seg. Tiden er til din hjelp. Det jeg ofte har gjort "feil" (feil og feil..) er å være FOR sexual så dama tvinges til å ta et valg. Om du eskalerer litt roligere (enn det jeg gjorde hvertfall, vet ikke hvordan DU er) og ikke går over grensa så har hun fremdeles that "plausible deniability" der hun ikke helt vet om det kommer til å skje.(Pros and cons med sexual style, damer som tar meg med hjem vet whats up, men det blir mye nei..)Men nå blander jeg topics her, la oss holde oss til "stay in set."

Jeg vil legge til, det er ofte at damene har en legit excuse og trenger å snakke sammen fordi de krangle osv. Men det finnner du raskt ut om du approacher flere ganger. En ordentlig sint "STIKK" er en grei indikator.

Og, husk at om det er tidlig på kvelden så er det greit å ha litt adhd bouncy re-approach style, ikke nødvendigvis klamre deg til en gruppe. Men ettersom kvelden nærmer seg slutten bør du prøve å stay in set mer. Da åpner det for at du kan være sosial til f eks ett, og gå litt dypere i samtale etter det. Da kan du re-approache de du har approachet tidligere.

Jeg vil legge til at denne re-approache stilen går best med litt mere normalt, ikke-flashy game. Om du kjører veldig polariserende game, der dama enten hater eller elsker deg med èn gang, så tvinger du dem på en måte til å ta stilling til deg raskt. De som elsker deg da vil elske deg, men de som hater deg går muligens i vranglås om du fortsetter å re-approache på samme måte. Jeg snakker om en slags under radaren approach som ikke er indirekte. En player som oppfører seg som en normal "ikke-player"-fyr. Normal chat. Holde ut tester. Eskalere når det trengs uten å overdrive. Lede osv. All the good stuff.

Ok, det var noen tanker jeg hadde om dette temaet. På ingen måte en fullstendig guide eller noe, men jeg ønsker å skape en arena for debatt, la meg høre hva dere har å si om dette!

Openingherisont

Hei fatboy,

Er enig i det meste av det du sier. I mystery method eksisterer også denne type teori/praksis.
Her går det ut på å være i en snakkesalige status (eng. Talkative status).
I en god pratsom flyt, men selvfølgelig å gi rom for andre å delta.

Dette vil forhindre at du fryser deg opp, om det skulle bli en pinlig taushet, som kan inntreffe. Og dermed miste litt av flyten i kontakten med dama.

Og som du sier er det jo ikke noe problem å ta "pauser" fra main girl. Men tror det er greiere å se situasjonen an, fremfor å sette et nummer på hvor mange ganger man skal gjenoppta "settet".

Har fra egne erfaringer faktisk opplevd at det kan være en fordel å ta litt små pauser fra main girl. Ettersom man da får vist at man ikke er altfor interessert i main girl, ved å prate med andre jenter i mellomtiden. Og dette vil igjen skape lengsel hos dama.

Går ut ifra at du bruker dette. Men etterhvert vil/bør man isolere main girl fra resten av gjengen, enten det er ved at man spør om hun vil danse eller ta en luftetur utenfor utestedet. Dette fordi det er mye lettere å eskalere fysisk berøring og oppnå en dypere mental kontakt, uten for mye avbrytelser fra andre (eller obsticals). Etter dette er det bare å close, med nummerbytte eller klining. Eller begge deler:p

Om man gjør det man alltid har gjort, vil man få det man alltid har fått.

VB

Quote from: Openingherisont on February 14, 2013, 15:09:12 PMHar fra egne erfaringer faktisk opplevd at det kan være en fordel å ta litt små pauser fra main girl. Ettersom man da får vist at man ikke er altfor interessert i main girl, ved å prate med andre jenter i mellomtiden. Og dette vil igjen skape lengsel hos dama.

Det å ta en pause kan slå ut begge veier, det kommer helt an på hvor bra tone du har med henne allerede. Jeg dreit meg ut på det for et par uker siden hvor jeg sa til en jente at jeg venter på henne på X sted mens hun stod i barkø, 3 min senere står hun å prater med en annen dude. Jeg snakket med henne igjen og hun oppfattet det tydeligvis som at jeg avviste henne når jeg gikk.

Så jeg mener at hvis du har en bra tone med en jente og ting går bra, så er det lurt å ikke etterlate henne alene bare for å la henne savne deg. Kun hvis du må (eks. du må på dass) og da burde du sørge for at du har en såpass bra tone at du vet hun vil vente på deg.

Hvis du føler at ting begynner å flate ut er et av de beste triksene å skifte sted, eks hvis dere står få henne til å sette seg med deg. Det er mye bedre enn å gå for så å planlegge å gjenåpne senere. Hvis dere sitter ta en gåtur i lokalet, stikk til baren, ta en luftetur, etc... Du burde i det minste foreslå det før du stikker, hvis hun sier nei så kan du bare gå å gjøre det du foreslo så heller snakke med henne igjen senere.

Men nå gjentar jeg vel egentlig bare det FatBoy sa,

Quote from: FatBoy on February 14, 2013, 13:41:58 PMTenk heller at the mindset er "stay in set".

Er veldig enig i den der, du lærer utrolig mye mer hvis du bare holder ut og prøver frem til du er sikker på at du er blitt avvist.

Openingherisont

Burde kanskje presisert litt mer, hva jeg mente med når det er greit å ta pauser. Som jeg sa "kan" det være en fordel. Ikke at man nødvendigvis gjør det til en fast del av "rutinen". Går samtalen bra, som du sier VB, er det ingen grunn til pause. Tror tidspunktet har litt å si. Man bør for eksempel ha fått en del indikatorer på interesse, før man gjør dette. Så altså bør man ha stått å snakket en stund.

En annen ting som teller inn, er naturligvis sannsynligheten for å møte dama igjen viktig. Altså omfanget av arenaen. En fest er for eksempel en mer gunstig arena enn på et utested, for sannsynligheten for å snakke og møte på main girl på fest er her større.

FatBoy

Yo.
@openingherisont:
Jeg vet hva Mystery Method er. Selvom det var til hjelp på visse områder, var den også til hinder på andre. Jeg personlig følte meg "fake" og hadde massivt AA da jeg drev med MM back in the days. Ofte sto vi som en gjeng tapere og snakket game på utestedene haha. Så, glem MM!! Game har utviklet seg milevis videre. Det jeg skriver har i mitt hode ingenting med MM å gjøre, selvom det ser mere uskyldig ut en crazy fireworks sexual manhandling-game. (haha manhandling a girl not handling a man..)

Ang det du skriver:
"Og som du sier er det jo ikke noe problem å ta "pauser" fra main girl. Men tror det er greiere å se situasjonen an, fremfor å sette et nummer på hvor mange ganger man skal gjenoppta "settet"."

Nettopp. Det er derfor jeg skriver:
"Ikke få oppheng i "4-times-rule". Tenk heller at the mindset er "stay in set".
For det andre, ikke ta den bokstavelig. Det KAN være 3 eller 5, det er KUN veiledende."

@ alle
Bortsett fra det, fin diskusjon her om et tema som ikke er svart/hvitt: Å ta pauser fra / forlate sett.

Enig i at det kan slå begge veier. Jeg syns det er veldig interressant det VB sier om at dama sto og snakket med en annen fyr fordi hun følte seg avvist av VB da VB bare sa at han måtte pisse eller hva det var. Tenk over det da! Hun var hypp, men følte seg avvist. I mitt hode føyer det seg inn i den (ukomplette) listen i original posten min om alle grunnene jenta har til å være småkald i begynnelsen. Vi har sender, beskjed og mottaker, pluss tolkning av beskjeden i begge ender. Duket for misforståelser.
Her kunne VB lett ha misforstått, følt seg avvist og derfor ikke re-approachet! Når det var HUN som følte seg avvist av VB! Enda en grunn til å STAY IN SET!

Btw, ofte skyter jeg meg selv i foten ved å KUN approache og re-approache (fordi det er så jævlig gøy å bare rølpe rundt og kødde med folk) og ikke finne èn spesifikk Main girl/ "target" og stick to it. adhd game.

Hvertfall, poenget med posten er et rungende STAY IN SET uavhengig av "gamestyle". (Selvom det KAN VÆRE lettere om man prøver å være så normal som mulig og gamer subtilt framfor caveman in your face make out crazy fireworks bathroom pull game).

LØØØØØV AND PIIIIIS

Openingherisont

@fatboy
Personlig så synes jeg MM's teori er OK, så lenge man beholder en åpen selvprodusert genuiniteten. Bare fordi den er gammel, betyr ikke at den er ubrukelig. Jeg bruker litt av  teorien, men IKKE ALT. Så jeg er ikke frelst. Problemet, som du kanskje også har erfart, skjer når man overfører versjonen direkte inn i et norskt miljø. Det blir da ofte litt for innøvd, falskt og lite fleksibelt. Så forstår at du kanskje opplevde MM som en timewaster. Men det viktigste er jo at man velger en teori som fungerer.

@kaizer: "Opplever dere ofte at andre gutter kommer inn i settet ditt og prøver å ta dama eller få dominanse i gruppa?"

For min del, så er stort sett problemet man møter, at du ikke anerkjenner alfa'en(lederfyren), når du approcher en gruppe. Da kan han i verste fall motarbeide deg. Erfaringsmessig så kan det derfor være kjekt å IKKE ekskludere han, når du kjører settet ditt. Bare vær kompis. Tror ikke man kommer så langt ved å utfordre, for da vil han se på deg som en trussel.

Det handler ikke om å få "dominansen" i gruppa, men å få en viss aksept fra hindringene (altså alle andre i gruppa du ikke vil prøve deg på). Dette betyr ikke at du skal finne deg i alt, og la deg rævkjøre av alfaen. Men du bør ha en vennskapelig innstilling, for da blir det lettere å bearbeide gruppen du approcher. (Se på det som å krysse en elv, og at dama du vil ha er på andre siden. Ville du da svømt mot strømmen, for å komme over? nope)

Meauw

Ser du har hentet tipset fra the great "naturals". Så selv videoen, og følte at han tok den absurd langt, men synes derimot ditt innlegg var mer konkret og nyansert, og jeg ser verdien i "regelen." + fra meg.

FatBoy

@godevinger:
Stemmer det. Jeg var på (2 dagers videoseminar av vedkommende) og opplevde helt konkret kraften av "stay in set" mentaliteten rett etterpå.

Jeg er glad for at jeg hjalp deg å forstå "regelen" bedre. :)

Potet

Herlig førsteinnlegg! Senest i går ble jeg og en annen invitert på nach etter tredje forsøket vi snakket med dem på kort tid. De skulle først møte en annen venninne og det va<r derfor de avviste oss de første gangene. Det er ikke over før de dytter deg unna, viser finger'n og sier "stikk av" ;)
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Meauw

Kom på en annen 4 ganger regel! Når en person spør deg om noe, og du ikke får det med deg så spør du først en gang "hæ?", andre gang "uhm, hæ?", tredje gang tenker du "dette er for dumt", og sier: "hæ??", og fjerde gangen ender alltid med at du gir opp og vrir på hodet så det både kan tolkes som både nei og ja, mens du mumler "mhm!" :D

Min 4 ganger regel er like solid som enhver Newton lov.