YOLO?!

Started by Tassorone, February 27, 2013, 18:54:30 PM

Previous topic - Next topic

Tassorone

Står ovenfor et skikkelig dillemma her for tiden! Alternativ 1 er å bli i Oslo, hvor jeg har bygd et stort kontaktnettverk, har en bra betalt jobb og leilighet midt i byen, ideelt for sjekking og uteliv. Alternativ 2 er å si nei til alt det, flytte til Australia og prøve lykken. Planen er å reise nedover med en kompis, finne en jobb, tjene nok penger til livets opphold og CHILL THE F*** OUT! Akkurat nå er jeg i en fase av livet der jeg prioriterer opplevelser framfor penger, og DET taler jo absolutt for å reise. På den annen side er det litt surt hvis jeg reiser nedover, sier nei til jobben min i Oslo og ikke får det til økonomisk. Men uansett, jeg tenker FUCKIT, YOLO! Har dere flere fordeler/ulemper som jeg ikke kommer på her?
Go the extra mile. It's worth it.

Femininist

Reis! I verstefall blir det en god historie og en morsom ferie. ...og i det du skriver så virker det også ganske innlysende at det er det du har lyst til.
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Egil GV

Utifra det du skriver virker det som du har svaret på dette selv  ;)
Gjør en ting du er redd for hver dag!

Potet

Er dette noe du har tenkt lenge på? Er det noe du alltid har ønsket, men som du ikke har turt å gjøre? Hvor mange ganger sjanser tror du at du kommer til å få til å gjøre noe lignende igjen? Hva er det verste som kan skje, og hvor ille er det egentlig? Har en følelse av hva du kommer til å svare :D
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Tassorone

Har hatt en visjon/drøm de siste 2-3 årene om at dette er noe jeg vil gjøre, men har aldri hatt ballene til å faktisk gjennomføre det. Dette er nok en klassisk "nå-eller-aldri" sjanse som ikke vil komme igjen, da jeg er et på et sted i livet mitt der jeg må ta et veivalg - skal jeg velge det sikre kortet eller skal jeg gi slipp på alt og ta fatt på livets utfordringer? Det verste som kan skje er vel at jeg blir spist av en hai, så vi får vel bare krysse fingrene for at DET ikke skjer! ;)
Go the extra mile. It's worth it.

FatBoy

Get outta here, kid! :)

Seriøst, reis! 8) Norge er forhåpentligvis still standing når du kommer tilbake..

Adventure!!
(vs security and comfort..)

Man vokser utrolig mye på å reise! Reis og vær fri før du smeller noen på tjukka, homeboy!

;D

Tassorone

Takk for de ordene FatBoy - det trengte jeg virkelig å få printa inn for å få litt perspektiv! ;)
Go the extra mile. It's worth it.

--WTF?--

Quote from: Tassorone on February 27, 2013, 23:16:27 PM
Dette er nok en klassisk "nå-eller-aldri" sjanse som ikke vil komme igjen, da jeg er et på et sted i livet mitt der jeg må ta et veivalg - skal jeg velge det sikre kortet eller skal jeg gi slipp på alt og ta fatt på livets utfordringer?

Det er ikke et "enten/eller" valg, men en hel skala av valg mellom de to ytterpunktene...
Date only grown-ups. If you're not a grown-up, fix that first.

Tassorone

Quote from: --WTF?-- on March 01, 2013, 14:22:02 PM
Quote from: Tassorone on February 27, 2013, 23:16:27 PM
Dette er nok en klassisk "nå-eller-aldri" sjanse som ikke vil komme igjen, da jeg er et på et sted i livet mitt der jeg må ta et veivalg - skal jeg velge det sikre kortet eller skal jeg gi slipp på alt og ta fatt på livets utfordringer?

Det er ikke et "enten/eller" valg, men en hel skala av valg mellom de to ytterpunktene...

Der har du helt rett - man kan fint leve innenfor den realiteten der men har mest "sikkerhet" og fortsatt utfordre seg en gang i blant. I denne konteksten blir det derimot et enten-eller valg, da jeg må slipp på alt jeg har av sikkerhet for å komme meg dit jeg vil! ;)
Go the extra mile. It's worth it.

QueenB

reis. when in doubt: reis. Alltid. Og ta meg med :)
I don't want to talk like you. I don't want to live like you. I'm going to be like me.

Kjetil GV

Mine 2 cent:

Venner: De er der når du kommer tilbake. Hvis ikke de er det så er det fordi de har reist et annet sted, etablert og isolert seg, eller ikke er å spare på. Kan ikke se for meg at et helt nettverk forsvinner i løpet av et år eller to.
Hvis du skal være mange år i Australia så vil kanskje situasjonen forandre seg her hjemme når folk etablerer seg og må prioritere familie etterhvert. Da vil du kanskje komme hjem til et Norge hvor alle kompisene har familie og kanskje flyttet på seg. Men dette skjer jo uansett med åra, så kanskje du heller bør tenke at du alltid kan bygge et bra nettverk når du kommer hjem. (Overflodsmentalitet?)

Oslo: Stikker ikke noe sted, og kanskje du kan fremleie leiligheten? Uansett sikkert ikke umulig å finne tilsvarende igjen. Dersom du leier og ikke har kjøpt så ville jeg i allefall ikke
nølt.(Overflodsmentalitet?)

Jobben: Har du valgmuligheter når/hvis(?) du kommer tilbake, eller risikerer du å gå uten jobb når du kommer tilbake. (Overflodsmentalitet?). Spør sjefen om det er muligheter for permisjon slik at du kan komme tilbake hvis ting ikke funker i Australia. Evt en kort permisjon som går over i oppsigelse dersom alt klaffer i Australia.

Senere i livet vil steget være enda større. Du kan ha fler eller høyere lån, fler eiendeler som du ikke vil selge(bil, leilighet), eller som tar tid å få solgt. Kanskje du etablerer deg og stifter familie. Klart da har vel perspektivet og prioriteringene kanskje endret seg så mye at å reise på denne måten blir uaktellt uansett.



Coaching: [email]kjetil@godevibber.no[/email]

fuglen

Til slike spørsmål finnes det bare et svar, og det emnetittelen din; nemlig YOLO!

Roman

Jeg hadde sikker jobb som elektriker, og framtiden var lys "økonomisk" sett. Livet var klart for å smelle ei stakkar på tjukka, volkswagen stasjonsvogn og bikkje, men var jeg klar? NOPE!
-Jeg tenkte som deg, det var nå eller aldri, og Australia ble målet.

Det er nå eller aldri sjef, og jeg har bare en ting å si om Australia, GET YOUR ASS THERE ASAP!
YOLO!!!

Hvor skal du btw? Jeg bodde mest i Sydney.
Be like water my friend.

Andreas GV

Du lever bare en gang, så pass på at du ikke gjør noe DUMT sånn at du kaster bort det ene livet. Ikke dra!



YOLO, så IKKE reis!  8)

lamasen