gutter kommer inn i settet, prøver å ta dama

Started by FatBoy, February 15, 2013, 12:06:44 PM

Previous topic - Next topic

Stylish

#15
Quote from: Roark on February 15, 2013, 22:24:26 PM
Jeg er helt enig med deg, og det kan lett slå tilbake på deg. Er derfor forsiktig med å bruke disse. Det å ignorere kan en slippe unna med å hilse på gutten først, deretter spørre jenta om hvordan hun kjenner han. Stort sett er de venner, og da sier hun at de er VENNER ;D
Har aldri opplevd at det har vært kjæresten, men det er ikke verre at man sier at "vi kan være venner" eller be om unnskyldning til gutten.

Ja, det er sinnssykt key at den amog'en kalibreres skikkelig. Jeg har selv opplevd å bli amogget slik på BC husker jeg. Det var skikkelig brutalt, man føler seg som den idioten når man står ved siden av og prikker på skulderen til karen for å få kontakt, men han bare ignorerer deg totalt, en skikkelig ydmykende følelse. Jeg har selv gjort akkurat det samme med både positive og negative opplevelser. Det er viktig å se på forhånd om karen er full eller kraftig, faren for at det blir bråk er stor hvis man møter på den rette personen. Det var en to-tre uker siden jeg gikk inn foran gutten og hilste på jenta, karen bak dro meg skikkelig hardt i skulderen og sa; "HEY! SER DU IKKE AT VI PRØVER Å FØRE EN SAMTALE HER ELLER?". Han var full og ble skikkelig sur. Jeg bare holdt meg rolig og sa at jeg bare hilste på jenta, "du trenger ikke bli sur :)".
Han sa at jeg skulle stikke, ellers så skulle jeg få grisebank. Jenta stakk selvfølgelig med en gang da ting eskalerte seg og det gjorde jeg også.

De andre gangene har det gått greit, gutten(e) har bare stått ved siden av og så snudd seg og gått etter hvert, men se an situasjonen når man gjør noe sånt som dette, ellers ender man fort opp med å få deng :)

Stanley

#16
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

VB

Quote from: Selvtillit on February 16, 2013, 00:17:26 AM
Nei, det er ikke en rar ting å si. Du setter han automatisk i et syn av vennskap for kvinnen.

Ack, prøvde å unngå å svare deg siden jeg vet du bare kverulerer til det evige. Men nei, selv om du sier ordet venn så betyr ikke det at han blir oppfattet som en venn. Dette kommer helt an på hvordan dama oppfatter deg og hvordan hun oppfatter han. Hvis du står å prater med en dame uten at hun føler tiltrekning til deg, så kommer en kar bort som hun er tiltrukket av å begynner å prate med henne så kan du si "er han den nye vennen din" så mange ganger du vil uten at det forandrer hvordan hun føler.

Ellers er jeg enig med dagligvare i grunnene han listet opp til at det er en dårlig ide å si det.

Og til slutt, du satte spørsmålstegn bak alt du sa i den første posten din. Altså du gjettet og lurte på om det var riktig. Du fikk som svar at det du foreslo ikke var en bra ting å si, du ba om begrunnelse, du fikk den og nå kverulerer du for at det du kom opp med i ditt eget hode faktisk er riktig...

Hvis du mener det er riktig så dra ut på byen, snakk med jenter og når en annen gutt kommer bort til deg og prøver seg på dama så prøv den linja. Se hvordan det går, gjenta det et par ganger så kom tilbake og argumenter for at det er en god ide hvis det faktisk fungerte. Å kverulere for noe du dro ut av ræva er bare bortkastet tid for alle som leser denne tråden.

dagligvare

Quote from: Selvtillit on February 16, 2013, 00:28:52 AM
Dagligvare;

Jeg refererer direkte til andre som har lang erfaring fra å være på byen, og mange suksesser med jenter. Akkurat det samme.

Da foreslår jeg at du lar dem svare, fremfor at du gjengir ting du har misforstått.

FatBoy

Quote from: Selvtillit on February 16, 2013, 00:17:26 AM
Nei, det er ikke en rar ting å si. Du setter han automatisk i et syn av vennskap for kvinnen.

Begrunn.

FatBoy

Kunne ikke ha sagt det bedre enn VB.

La meg gjenta det jeg skrev for noen få poster siden:

Det er allerede flust av råd her som du kan bruke. Om du er interressert i å lære noe, så bør du lese og prøve å ta det til deg, istedet for å teoretisere deg fram til noe du lurer på om kanskje virker basert på MEGET begrenset erfaring, og henge deg opp i hvorfor det ikke virker, (og la meg legge til: og kverulere fordi du ikke fikk nok oppmerksomhet da du vokste opp). Bare la det ligge, bruk heller en av de MANGE rådene som er her som er basert på ERFARING.

Dette har utviklet seg til en ganske bra tråd. Dont fuck it up, son! Vær så snill ikke Hi-jack denne tråden med kveruleringen din. BIDRA, ikke vær en energy-leech. Ikke rot deg bort i ditt eget tankespinn. Som VB sier:

GÅ UT OG PRØV den magiske venne-linja di, så rapporter tilbake hvordan det gikk. La oss ikke mentalt runke til hva vi tror ville ha skjedd dersom ditt og datt.

Det blir vel nok runking som det er.

Potet

For en fantastisk tråd! Veldig mye bra her. Blitt mye inflasjon på liker-knappen på meg i det siste ;). Ser at noen snakker om opplevelser hvor de har blitt AMOGet ved at de fysisk blir dyttet ut av samtalen. Trisket er at om det kommer en person som brøyter seg inn i samtalen, så lar du deg ikke dytte bakover (for da kan han sperre deg unna). Du snur deg heller slik at han kan komme inn i sirkelen, men at du fortsatt står ved siden av jenta. Ikke altid så lett å få til i praksis, men hvis du naturlig tar opp litt plass så har du såpass mye rom at du kan du ofte snu deg til en av sidene og fortsatt være helt ved siden av jenta.

Forøvrig foretrekker jeg helt klart taktikken om å hilse på personen som kommer inn i samtalen, for så å spørre jenta om hvordan de kjenner hverandre. Som det er blitt nevnt er det key at man er ureaktiv. Hvis han sier han er broren hennes skal du f.eks. ikke begynne å unnskylde deg og beklage at du snakker med henne. Antageligvis lyver han, men trikset er uansett å du ikke lar deg sette ut og bare opprettholder energinivået og ikke minst kroppsspråket (du er en sosial person som først og fremst er ute for å sosialisere, remember). I det tilfellet kan du da spørre om hvordan hun er som søster. Du finner fort ut om han ikke kjenner henne og at han vil dermed dra fort når han skjønner at han har dritet seg ut eller at du påpeker det. Hvis han faktisk ER broren hennes får du mye lettere aksept - i motsetning hvis du hadde blokket han ut. Hvis du oppfører deg normalt mot han vil han ofte klare å ødelegge for seg selv. Men husk at du ikke skal dra for mye fokus over på han.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Stanley

#22
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

dagligvare

Quote from: Selvtillit on February 16, 2013, 12:32:09 PM

Det er ikke misforstått! ;)

Neimen, aner jeg litt selvironi? Det er en attraktiv egenskap å ha.

Egil GV

Morsom tråd

Som dere er inne på så er hovedregelen for en god amogg er å være ureaktiv på den personen som kommer inn i settet ditt eller som allerede er i settet.
Jeg har to måter jeg takler amoggs på og den ene bruker jeg 95% av gangene. Det er det samme som stylish snakker om. En viktig ting er i alle fall alltid å spørre hvordan target og gutten kjenner hverandre, spesielt hvis du kommer inn i et set hvor det er en gutt der på forhånd.
Jeg bruker nr 1 konsistent og nesten alltid og den pleier som sagt å funke 95% av gangene.


1. Hilse på gutten som kommer inn i set eller allerede er i set med en gang. (dette gjelder forsåvidt for jenter også. Alltid lurt å adressere folk som kommer inn i set eller hvis det er et mindre set evt 3 stk så hils på alle før du går til target.)
Så gir jeg han et genuint kompliment om noe ved han, (viktig at du faktisk mener det ellers vil det ikke virke). Lener meg tilbake og fortsetter som ingenting har skjedd. NESTEN alltid så vil gutten etterhvert gå.
MEN det finnes unntak da noen gutter ikke gir seg så lett eller evt er veldig aggresiv fra starten. Da gjør jeg følgende.

2. Tar armen rundt gutten og gir han litt kokos i håret. Danser så rundt han og spør om han ikke skal være med å sjekke om vi finner noen jenter. Alt handler egentlig om å få han reaktiv på deg, altså reagere på det du gjør. Klarer du det så er han gone gone gone. Denne bruker jeg nesten aldri, men når det må til så må det bare gjøres. Viktig her at du også er kongruent med å faktisk gjøre det, så du ikke failer totalt og blir reaktiv. 
Gjør en ting du er redd for hver dag!

Meauw

Mange som tydeligvis er gode til å AMOGe i virkeligheten, og allikavel reagerer som fyrverkeri på autowins trolling. Snakker om nonreaktiv! :)

På newbies som meg funker knepene deres utmerket; fysisk blokkering, himle med øynene etc. Fordi det er tegn på dominanse. Men utifra hva jeg har sett, så er det ingenting du kan gjøre om fyren er en dominant jævel som har fortjent sin plass på toppen. Prøv å gi han kokos og se om dere finner noen jenter, og han vil ønske deg lykke til, gi deg et skubb så du dette, rope så alle i hele rommet ser på dere, whatever, svaret ligger i at han kan ta et ton mer sosialt press enn deg, og så ender du opp med halen mellom beina.

Egil GV

#26
QuoteMen utifra hva jeg har sett, så er det ingenting du kan gjøre om fyren er en dominant jævel som har fortjent sin plass på toppen.
Da funker den nummer 1 utmerket. Da virkelig alle gutter vil føle at noe rart har skjedd mens jenten vil se det som at du faktisk gav han et  genuint kompliment. Men alt handler om trening, jo flere ganger du gjør det jo mer kongruent vil du være med å gjøre det og jo mer ureaktiv blir du.

QuotePrøv å gi han kokos og se om dere finner noen jenter, og han vil ønske deg lykke til, gi deg et skubb så du dette, rope så alle i hele rommet ser på dere, whatever, svaret ligger i at han kan ta et ton mer sosialt press enn deg, og så ender du opp med halen mellom beina.

Hvis han gjør dette her så har han reagert på det du gjorde og han er faktisk blitt reaktiv på deg, altså han har faktisk "tapt" status i interaksjonen. Da er det bare å lene seg tilbake og se at han failer mer og mer.

Innerst inne så er faktisk alle litt usikre, så hvis du vet hva du gjør og er kongruent (trent på det og har det internalisert i kroppen) med å være ureaktiv (ikke lar andre diktere din virkelighet)
så vil du ikke slite med amoggs igjen. Trening gjør mester  ;)
Gjør en ting du er redd for hver dag!

Jeagle

disse tingene ble testet ut i går. og funker meget bra.
takk for tips
å være eller ikke være

Bananonym

#28
En som har fungert bra for meg, er når en gutt kommer inn og forstyrrer mellom meg og jenta, så tar jeg rett og slett armen hennes under min og sier "Prøver du deg på dama mi? Du vet vi har vært sammen i tre år, sant?" Samtidig som jeg gjør det klart ved smil og kroppsspråk for jenten at dette er tull. Gutten kommer til å stå der og lure på om det faktisk er tilfellet eller ikke.

For å vite på forhånd om jenta kommer til å spille med eller ikke, tror jeg du må se det litt an på flere ting; om dere allerede har en fin leken tone, at hun allerede er tilstrekkelig tiltrukket og at hun faktisk ikke kjenner den fyren fra før slik at han kan calle bløffen din. Dette kommer veldig enkelt frem ved erfaring. Om jenta er tiltrukket av deg, vil hun være med på leken, og det vil sette gutten såpass ut at han mest sannsynlig gir seg og forlater dere.


Den er ganske kul, fordi du kan tulle videre med jenta og spille videre på det med å kødde om at dere skal forloves og få barn osv. Funker på lekne jenter, gjerne litt høyvolums-plasser som klubber og utesteder med dansegulv.

Lykke til! :)