Til jenter: Leser melding ikke svarer.

Started by Jungeldyret, March 14, 2013, 20:40:52 PM

Previous topic - Next topic

dagligvare

Quote from: Jungeldyret on March 18, 2013, 23:21:40 PM
Takk for alle svar, dere har gitt meg en del materiale.

Problemstillingen min må jeg finne ut av, men per nå er det kræsj mellom 2 ting:
GV`s metode og det dere kommer med.

Jeg tror heller kræsjet ligger i hvordan du har forstått GV's metode og hvordan GV's metode faktisk er. Kan du utdype litt hva du mener?

Quote from: Jungeldyret on March 18, 2013, 23:21:40 PM
Forsatt så står påstanden om kaffe raskest mulig høyt opp, men merker at nett krever en del tillit. Dette tror jeg dog er min profil som rett og slett ikke er bra nok på det punktet.

Whuut. Mitt tips - slutt å skriv meldinger hvor du høres ut som en kjærlighetssyk konfirmant før du begynner å ødelegge profilen din. Jeg mistenker at din ide av å "skape tillit" er å fremstå så kjedelig og A4 som overhodet mulig.  ;)

FatBoy

Jungeldyret, Det er bra å prøve å få til en date så fort som mulig ja, men husk også å balansere det mot tålmodighet og non-needyness. Litt (emotional flørtete) banter fram og tilbake er det ikke i utgangspunktet noe galt med, men langdryg drøvtygging og sirkelkappgang rundt grøten mens man gurgler opp høflighetsfraser gjør det ikke nødvendigvis lettere. :)

Igjen, tilgi måten jeg ordlegger meg på, det er mer et utslag av at jeg liker å skrive med snert enn et surmaget angrep.

Jeg får inntrykk av at du ikke vil fucke opp interaksjonen. For å vinne må du være villig til å tape. Poker-metafor: Hvor godt spiller man i en pokerturnering om man spiller for penger man ikke har råd til å tape? Først når man har vinket farvel til pengene (akseptert at man kan tape) kan man gjøre de riktige "trekkene" (trust the process), og ikke spille for forsiktig og sakte men sikkert bli "blindet" ut (=tvunget bet, for dere som ikke kan poker).
Spill for å vinne, ikke for å ikke tape. Putt ballene på hoggestabben. Vær villig til å bli avvist. Ta sjanser. Vær litt uforutsigbar. Vær DEG. Ikke den medgjørlige nettpersonaen.

Som jeg rådet Greeneyed til i en post hun hadde, kom med statements framfor spørsmål. Tør å la henne bli kjent med deg, ikke prøv å forsiktig åle deg inn i hjertet hennes med høflige spørsmål.
Emotional spikes kan være så såre enkelt som: "Love!" "Hate!" (Altså, jeg elsker ditt og jeg elsker datt. Men jeg hater ditt!")
Så hun blir kjent med hva du liker og misliker i tillegg til å kjenne at du kan ha en range of emotions, ikke en emotional flat line. (se for deg den grønne streken når noen dævver på sykehus-serier... PIP - PIP - PIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIP! Get that heart pumping again, Dr House!)


Noe av det mest uforutsigbare i "The game" er å få til en day2, siden det er mange faktorer utenfor din kontroll. (Jeg sliter også ofte med dette, fra møte og nr til meetup).
La oss si at du spør en dame 3 ganger om hun vil møtes. Og la oss si at hun sier nei alle 3 gangene, fordi hun genuint ikke kan. (f eks eksamen den ene dagen, begravelsen til katten sin den andre dagen, kurs tredje dagen)
Selvom hun har hatt genuint gode legitime grunner til å ikke møte deg, men at hun faktisk har hatt kjempelyst til å møte deg så blir UANSETT dynamikken etablert at du prøver for hardt, og at hennes vilje til å møtes daler gradvis. Det er litt fucked up, men hvertfall min erfaring. (Om noen har noen tips til meg blir jeg happy).
Det er det som er pes`et for min del hvertfall. Altså, om du ikke initierer så blir det antageligvis ikke noe av, men om du fortsetter å prøve så "synker du i verdi", og da blir det heller antageligvis ikke noe av.

Syns timingen kanskje ikke er helt på topp i Org Post. Det her blir små detaljer og mulig ikke folk nødvendigvis er enig, men jeg tenker (i tråd med avsnittet over):
Du spør først (av nysgjerrighet og medgjørlighet/høflighet): Hva skal du i påsken?
Etter hun svarer, så spør du: " Om du har lyst kan vi ta en kaffe til uken"
Her virker det antageligvis for henne som du først spør hva hun skal i påsken for å fiske etter å møtes, deretter når hun "ikke kan", spør du igjen om en kaffe neste uke. Skjønner du? En mulig nedadgående spiral her.

Du gjør deg også FOR tilgjengelig når du skriver "kaffe neste uke?". Really yo? Høres ut som du er tilgjengelig hele uka og bare venter på at hun skal finne en dag.
La oss si at du er en staut og bra kar som har masse moro som foregår i livet ditt. Da har du sikkert ikke ledig hver dag. Da kan du være mer spesifikk om hvilke dager som passer for deg, PLUSS at du kan frame det som om at hun kan slenge seg på det du skal. Og med mindre det er åpenbart at du har høy verdi/ hun er skikkelig hypp på å møtes, dropp den forsiktige spørsmålsformuleringa.
F eks: "Jeg har tenkt meg til sentrum på Onsdag, har litt ledig tid etter kl 1930. Kunne jo tatt en kaffe da om det passer for deg og."

Noe jeg også syns er gøy for å slenge inn en emotional spike (pluss å vise at du ikke er en som stryker henne med hårene til enhver tid, altså har egne meninger) er å spøkefullt "diskvalifisere" jenta. Om hun sier hun liker noe, rist på hodet og "bli oppgitt" f eks , hun sier hun liker den nye låten til Rihanna, si: "Hææ.. Nei og nei... Håpløst altså...." Jeg understreker at det hele bør ha en spøkefull undertone.

Enjoy,
FatBwoiii.

Dorian Gray

Quote from: FatBoy on March 19, 2013, 14:29:25 PM
La oss si at du spør en dame 3 ganger om hun vil møtes. Og la oss si at hun sier nei alle 3 gangene, fordi hun genuint ikke kan. (f eks eksamen den ene dagen, begravelsen til katten sin den andre dagen, kurs tredje dagen)
Selvom hun har hatt genuint gode legitime grunner til å ikke møte deg, men at hun faktisk har hatt kjempelyst til å møte deg så blir UANSETT dynamikken etablert at du prøver for hardt, og at hennes vilje til å møtes daler gradvis. Det er litt fucked up, men hvertfall min erfaring. (Om noen har noen tips til meg blir jeg happy).
Det er det som er pes`et for min del hvertfall. Altså, om du ikke initierer så blir det antageligvis ikke noe av, men om du fortsetter å prøve så "synker du i verdi", og da blir det heller antageligvis ikke noe av.

1. Avtal daten når du tar nummeret. Inviter på kaffe og ta nummeret etter at hun har akseptert.
2. Send en nonchalant melding til henne dagen derpå som IKKE er en invitasjon til noe, for å oppnå kontakt.
3. Send noe sånt som dette for å invitere: "Hva er planene dine fremover? La oss ta en kaffe."
4. Success

^^ Funker mye bedre enn noe annet jeg har prøvd
Alle har noe å lære, og alle har noe å lære bort.

dagligvare

#18
Quote from: FatBoy on March 19, 2013, 14:29:25 PM
La oss si at du spør en dame 3 ganger om hun vil møtes. Og la oss si at hun sier nei alle 3 gangene, fordi hun genuint ikke kan. (f eks eksamen den ene dagen, begravelsen til katten sin den andre dagen, kurs tredje dagen)
Selvom hun har hatt genuint gode legitime grunner til å ikke møte deg, men at hun faktisk har hatt kjempelyst til å møte deg så blir UANSETT dynamikken etablert at du prøver for hardt, og at hennes vilje til å møtes daler gradvis. Det er litt fucked up, men hvertfall min erfaring. (Om noen har noen tips til meg blir jeg happy).

Jupp, har samme erfaringen. Man kommer inn i et spor der hun er den som avviser og du er den som stadig prøver. Jeg jobber i salg, og har i den forbindelse stadig kundemøter. Der blir kanskje 10 % av møtene blir avlyst på grunn av at det dukker opp noe som kommer i veien for kunden, og vi må avtale et nytt møte. Av de møtene som er avtalt på nytt, er avlysningsraten plutselig MYE høyere, kanskje nærmere 50 %. For da er det allerede etablert en presedens.

Det beste rådet jeg da har er å bare ta et langt steg tilbake, la det gå litt tid, og så gjøre et forsøk til. Det gjelder både for damer og i salg ;)

dagligvare


Sola

Hovedårsaken til at jeg ikke svarer er vel at jeg føler samtalen går i stampe, det blir bare snakk om "vær og vind", og ingen hint av flørt... eller så svarer jeg sent fordi det plutselig renner over i inmboksen og jeg må vente med å svare alle, for ellers ville jeg ha følt meg helt emosjonelt blasert til slutt...

Oslomann77


Det du sier med tillit er veldig viktig tror jeg. Jeg prøver å fortelle litt om familyn ganske raskt, om så kun i en bisetning.
Er så heldig å ha ei singel lillesøster i tjueåra som bor i Oslo, og som har en litt spesiell jobb som alle kan relatere til. Tror det hjelper til med å bygge tillit for å kunne få de med på date.

Så å finne et eller annet, om du er onkel til noen små, eller noe sånt. Litt synsing det her altså, men bruker det ganske mye, vet ikke hva damene mener om det. Kunne kanskje laget en egen tråd på det også.