Treat me as a queen

Started by Zervs, May 05, 2013, 17:21:31 PM

Previous topic - Next topic

Zervs

Hadde tidligere et kort forhold med en jente som veldig ofte lagde drama hvis jeg glemte å holde opp døren for henne på en butikk, ble irritert hvis hun holdt på å snuble og det var min "feil" fordi jeg ikke holdt hender med henne akkurat da, til tross for at jeg hadde hendene fulle av bæreposer. Videre sa hun ting som, jeg forventer at du behandler meg som en prinsesse hvis ikke kan du finne en annen. Det ble ofte diskusjoner og krangler rundt omkring dette, da jeg mener det grenser til en tjeneroppgave. Jeg gjentok flere ganger, jeg er typen din, ikke hovmesteren!

Når det er sagt, anser jeg meg selv som ganske høflig, holder opp døren, prøver å få damer til å føle at de er spesielle og behandler dem godt innen fornuftens grenser. Sa klart i fra at jeg ville være gentleman, men at grensen går ved at jeg må forasake personlige behov eller som med eksemplet med bæreposene.
Nå skal de sies at denne dama ikke var opprinnelig norsk og var vant med at menn satte henne som nr 1 bestandig.

Slikt er på sikt veldig slitsomt! Noen som kjenner seg igjen i dette og hvor går grensa?



Openingherisont

Tenker grensen går når man går lenger enn hva som forventes av gjennomsnittlig høflighet. Man kan si at eksen din gikk noe lenger. Litt for langt, spør du meg. Man kan fremstå litt needy om man MÅ gjøre ting hele tiden. Du trenger ikke å bevise noe! Og når man gjør slike små gestures bør det komme av deg selv uten noen oppfordring, og først da bør det være på en litt selvfølgelig og avslappet måte, som om det er en helt naturlig ting å gjøre.
Om man gjør det man alltid har gjort, vil man få det man alltid har fått.

Potet

Høres veldig merkelig ut! Virker som en utrolig kravstor jente. I utgangspunktet er det positivt at man er sammen med en jente som har krav, men når kravene er helt urealistiske blir det bare dumt. Hvis jeg skulle gjette er hun utrolig usikker på seg selv og derfor hele tiden trenger den bekreftelsen ved å bli behandlet som en prinsesse. Lot hun deg kreve noe tilbake? Dersom hun krever noe så sært, må hun vel kompensere på andre områder?
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Spatt

Grensa går når du hører "hvis ikke, finn noen andre". Det er game over fra den dag til evig tid.

Next!

VB

Enig med Potet, det spørs på hva du krevde av henne og hva hun var villig til å innfri. Hvis hun gjorde ting for deg som var på lik linje med det du gjorde for henne så greit nok, hvis hun forventet at du gjorde masse for henne men ikke gjorde noe tilbake vel...

Quote from: Zervs on May 05, 2013, 17:21:31 PMjeg forventer at du behandler meg som en prinsesse hvis ikke kan du finne en annen.

"ok, vi snakkes, jeg finner en annen".


For meg høres det ut som du var for desperat etter å holde på henne mens hun ga faen, noe som fører til en skjev makt balanse hvor den ene parten kan overkjøre den andre.

Zervs

Quote from: Potet on May 05, 2013, 21:24:40 PM
Høres veldig merkelig ut! Virker som en utrolig kravstor jente. I utgangspunktet er det positivt at man er sammen med en jente som har krav, men når kravene er helt urealistiske blir det bare dumt. Hvis jeg skulle gjette er hun utrolig usikker på seg selv og derfor hele tiden trenger den bekreftelsen ved å bli behandlet som en prinsesse. Lot hun deg kreve noe tilbake? Dersom hun krever noe så sært, må hun vel kompensere på andre områder?

Ja, hun var faktisk ikke så vond å be hvis jeg spurte om små ting. Ofte kunne hun på eget initiativ rette på klærne mine eller hente en øl til meg. Men det var denne totale motsetningen i voldsomme humørsvingninger som ble for slitsomt i lengden, det er merkelige greier. Kan også legge til at hun var veldig utålmodig hvis jeg ikke svarte på meldinger rimelig kjapt, ofte kom det: Svaaar daaaa, imens jeg skrev meldingen.
Typisk fjortisoppførsel, nok er nok.

FatBoy

#6
Jeg sier ikke at hun ikke var drama queen, men it takes two to tango.

Frame control.
"Treat me as a queen" - treat this as a test.
Ikke logisk argumenter mot en ikke-logisk påstand.
Ha en egendefinert følelse av rett/galt.
Forhold deg rolig. (selvfølgelig lettere sagt enn gjort.) :-D
Se dumt på henne men med kjærlighet.
Smil.
Ikke la henne vippe deg av pinnen.
Innerst inne vil hun ha en sterk mann som ikke tar imot bitchy oppførsel mer enn hun vil ha en hovmester.
Men hun uttrykker det ikke verbalt. Hun er muligens ikke engang bevisst på det. (Tipper hun tester dine reaksjoner på utbruddene hennes mer enn hun "klikker" for at du ikke holdt opp en dør..)

Prøv en stund.
Om hun ikke mykner, gi slipp på henne.

Peace.

Zervs

Quote from: FatBoy on May 07, 2013, 00:23:02 AM
Jeg sier ikke at hun ikke var drama queen, men it takes two to tango.

Frame control.
"Treat me as a queen" - treat this as a test.
Ikke logisk argumenter mot en ikke-logisk påstand.
Ha en egendefinert følelse av rett/galt.
Forhold deg rolig. (selvfølgelig lettere sagt enn gjort.) :-D
Se dumt på henne men med kjærlighet.
Smil.
Ikke la henne vippe deg av pinnen.
Innerst inne vil hun ha en sterk mann som ikke tar imot bitchy oppførsel mer enn hun vil ha en hovmester.
Men hun uttrykker det ikke verbalt. Hun er muligens ikke engang bevisst på det. (Tipper hun tester dine reaksjoner på utbruddene hennes mer enn hun "klikker" for at du ikke holdt opp en dør..)

Prøv en stund.
Om hun ikke mykner, gi slipp på henne.

Peace.
Fikk klarhet i mye, takk :) Men hvorfor skal enkelte jenter på død å liv "teste" menn eller deres reaksjoner? Det er som et dårlig skuespill, hvorfor kan de ikke bare si det som det er? Spurte en venninne om dette en gang, uten at hun kunne gi noe godt svar. Vi menn er kanskje litt enklere sådan og kaller en spade for en spade.

FatBoy

Anbefaler "The way of the superior man" av David Deida,
han snakker om tester osv.
Absolutt must-read for pikk øpp- dudes.  ;D

(Håper ikke dette brøt med forumreglene. Vanligvis sensurerer jeg navnet på konkurrerende sjekke-selskaper osv, men tenkte at siden David Deida ikke er i direkte konkurranse med GV gikk det greit? Jeg tør å vedde underbuksene mine på at instruktørene har en kopi hver i bokhylla si uansett)


Zervs


Greeneyed


Fikk klarhet i mye, takk :) Men hvorfor skal enkelte jenter på død å liv "teste" menn eller deres reaksjoner? Det er som et dårlig skuespill, hvorfor kan de ikke bare si det som det er? Spurte en venninne om dette en gang, uten at hun kunne gi noe godt svar. Vi menn er kanskje litt enklere sådan og kaller en spade for en spade.
[/quote]

Sånn oppførsel høres bare helt merkelig ut. Men det er ikke sikkert de jentene er klar over at de faktisk "tester" menn engang. Tror FatBoy har et poeng i at de fleste jenter egentlig ikke vil ha noen "hovmester", selv om det er det er det mange kanskje tror de vil ha (og oppfører seg deretter). Men så er vi også oppvokst med eventyr om prinser som redder oss og romantiske komedier hvor drømmemannen gjør alt for jenta. Forståelig at noen kan miste bakkekontakten ;)

Femininist

Jeg tester gutter, alle gutter, hele tiden, uten å tenke over det. Jeg aner ikke hvorfor jeg startet med det, eller hvorfor jeg tror folk er villige til å ting for meg, men jeg legger først merke til det når jeg får "nei". Eksempler kan være på en fest hvor begge sitter "har du lyst til å hente drikken min i kjøleskapet". Det er som sagt først når jeg får "nei" at jeg forstår hvor utrolig teit spørsmål det er. Det er ikke sånn at jeg automatisk tiltrekkes av folk som gjør ting, eller ikke gjør ting for meg, men jeg blir litt satt ut av å få "nei" og det er positivt. Får jeg "nei" på noe som det for meg er "naturlig" at gutter gjør (for eksempel ikke tar med drikken min når han er i kjøleskapet) så er det utelukkende negativt.

Denne oppførselen har jeg vært klar over ihvertfall i fire år, på en måte så vet jeg at det er feil, men på den andre siden så har jeg ikke lyst, fordi det er jo litt deilig med folk som gjør ting for meg og. Etterhvert vet jeg hvor jeg har gutten og jeg vet hva det er greit å spørre om og hva det ikke er greit å spørre om.

Er det feil av meg å "teste" folk på denne måten? Jeg vet ikke...

Det jeg vet er feil, og som jeg heller ikke gjør, er å bli sur. Vil ikke gutten reise seg å hente drikken min så sier jeg bare "okej, kommer straks" og løper å henter drikken selv. Jeg forventer aldri å få ting gjort, jeg vil bare teste grensene og se hva som skjer...
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

lamasen

Quote from: Femininist on May 10, 2013, 22:32:52 PM
Jeg tester gutter, alle gutter, hele tiden, uten å tenke over det. Jeg aner ikke hvorfor jeg startet med det, eller hvorfor jeg tror folk er villige til å ting for meg, men jeg legger først merke til det når jeg får "nei". Eksempler kan være på en fest hvor begge sitter "har du lyst til å hente drikken min i kjøleskapet". Det er som sagt først når jeg får "nei" at jeg forstår hvor utrolig teit spørsmål det er. Det er ikke sånn at jeg automatisk tiltrekkes av folk som gjør ting, eller ikke gjør ting for meg, men jeg blir litt satt ut av å få "nei" og det er positivt. Får jeg "nei" på noe som det for meg er "naturlig" at gutter gjør (for eksempel ikke tar med drikken min når han er i kjøleskapet) så er det utelukkende negativt.

Denne oppførselen har jeg vært klar over ihvertfall i fire år, på en måte så vet jeg at det er feil, men på den andre siden så har jeg ikke lyst, fordi det er jo litt deilig med folk som gjør ting for meg og. Etterhvert vet jeg hvor jeg har gutten og jeg vet hva det er greit å spørre om og hva det ikke er greit å spørre om.

Er det feil av meg å "teste" folk på denne måten? Jeg vet ikke...

Det jeg vet er feil, og som jeg heller ikke gjør, er å bli sur. Vil ikke gutten reise seg å hente drikken min så sier jeg bare "okej, kommer straks" og løper å henter drikken selv. Jeg forventer aldri å få ting gjort, jeg vil bare teste grensene og se hva som skjer...
Nei, men rart er det :)

guffen

#13
QuoteEr det feil av meg å "teste" folk på denne måten? Jeg vet ikke...

Om andre gjorde det samme med deg, ville du synes det var greit ?
Det er svaret på spørsmålet ditt :)

tore

Quote from: Femininist on May 10, 2013, 22:32:52 PM
Jeg tester gutter, alle gutter, hele tiden, uten å tenke over det. Jeg aner ikke hvorfor jeg startet med det, eller hvorfor jeg tror folk er villige til å ting for meg, men jeg legger først merke til det når jeg får "nei". Eksempler kan være på en fest hvor begge sitter "har du lyst til å hente drikken min i kjøleskapet". Det er som sagt først når jeg får "nei" at jeg forstår hvor utrolig teit spørsmål det er. Det er ikke sånn at jeg automatisk tiltrekkes av folk som gjør ting, eller ikke gjør ting for meg, men jeg blir litt satt ut av å få "nei" og det er positivt.

Kanskje du henger med feil type gutter? For meg høres det litt rart ut med folk som gjør deg tjenester du egentlig burde gjøre selv.

Det skal sies at jeg også har testet jenter med litt unødvendige tjenester. Mest pga. å sjekke interesse. Kanskje jeg burde begynne å be som sånne tjenester på fest også? For å teste interesse.. ;)