Treat me as a queen

Started by Zervs, May 05, 2013, 17:21:31 PM

Previous topic - Next topic

Lisa

#15
Jeg tror både gutter og jenter tester grenser. Imens jenter ofte tester hva gutter er villige til å gjøre så tester mange gutter hvor langt jenta er "villig til å gå". De fleste godtar et nei uten noe "om og men". Hvor ofte og på hvor mange en tester varierer selvfølgelig.

Jenta er ikke nødvendigvis ute etter å ligge med en gutt hun tester, og en gutt er ikke nødvendigvis ute etter et forhold for å prøve å ligge med en jente...

Openingherisont

Tror at det som gjør at jenter tester gutter, rett og slett kommer av at man biologisk sett har vært tjent med å finne ut om mannen er ekte vare. Kvinnen har jo historisk hatt mest å tape på, fordi hun kunne risikere å sitte igjen med hele barnebølingen, mens mannen bare kan stikke av. Det var derfor viktig for kvinnen å finne en mann som kunne gi trygghet og som ble hos henne. Så dette instinktive tankesettet ligger nok som en biologisk rest fra fortiden. Men i dag så gir det ikke så stor mening.
Om man gjør det man alltid har gjort, vil man få det man alltid har fått.

FatBoy

#17
Jenter tester.
Det er lite konstruktivt å "klage på at de gjør det."

De tester for å finne ut av at du er den mannen du utgir deg for å være.
At du har dine egne standarder på hva du finner deg i/reagerer på.

Se på det som en god mulighet til å vise hva du er laget av.

Består du en test blir jenta mer tiltrukket.
En klok mann sa: "The game is won in tests"

Ikke ta det som blir sagt så altfor seriøst med mindre dama tar opp et virkelig issue.
En annen klok mann (David Deida) sa: "Stop hoping for your woman to get easier"

Les boka til David Deida.

EDIT: Jeg er også enig med Lisa at gutter også tester. Det er ikke bare en jente-greie, det er menneskelig å føle seg fram på hva man kan "komme unna med" av oppførsel, ofte definerer feedbacken du får hvilken personlighet du "tar på deg".
Men når det kommer til sjekking, er testing en del av jenters strategi for å å finne ut hvem fyren virkelig er. For vi har vel alle (vi gutta) prøvd å gi et litt penere bilde av hvem vi er? :)

Potet

Testing i den grad som blir beskrevet i førsteinnlegget er tegn på voldsom usikkerhet, og er noe som ikke bør skje i så stor grad i forhold.

Men generelt er testing ellers noe jenter må gjøre for å sile ut gutter. Tenk deg hvis du blir sjekket opp mye av gutter hver gang du går ut. Da trenger du en måte for å sile ut guttene fra mannfolkene. Særlig helt i starten gjør de det. Leit at de fleste som regel ikke skjønner at jenta faktisk tester deg når jenta egentlig kanskje synes du er kjekk og dere kunne hatt en god kjemi dersom du kommer forbi det første laget med forsvar. Personlig lar jeg meg ikke sette så mye ut av spørsmål, men når de reagerer mer som en dramaqueen har jeg derimot problemer med å være ureaktiv.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

FatBoy

#19
1: "Tja, det spørs jo helt hva slags type jenter man henger med. Usikre jenter(merk: jenter med issues) kan ha en tendens til teste menn mer enn det "sunnere" jenter hadde gjort."

Det er lite konstruktivt å KLAGE på testene uansett. DERIMOT å ha standarder for hva man aksepterer fra dama er noe helt annet. Og å SI I FRA på en rolig måte at du ikke liker/aksepterer ditt og datt er noe annet.
Jeg ville muligens dumpa hun som OP never rimelig raskt. Men uten å klage på at hun tester for mye. Hun passet ikke for meg, da bærer jeg ikke nag, klager ikke.
Jeg er enig i at usikre jenter kan teste mer.

2: "Når man så blir vant til shittester og greier å komme seg rundt dem, så lærer man seg å takle "dårlig" oppførsel fra jenter i enda større grad. Etter hvert når man når et toppnivå i dette, så har man mulighet til takle enda dårligere oppførsel igjen. Da kan man ende opp med å tiltrekke seg jenter som egentlig ikke er sunne i det hele tatt."

Dette høres ut som overtro for meg. Fordi man får bedre og bedre SKILL i å deale med shittester betyr IKKE at du på magisk vis tiltrekker deg flere dramadamer.
Til og med OM det hadde vært sant at du på magisk vis tiltrakk deg usunne jenter, så har du jo fremdeles VALGET om du vil ha dem i livet ditt eller ikke.
At du har mer kunnskap/flere verktøy i verktøykassa betyr FLERE, ikke færre muligheter.
Det er forskjell på å takle dårlig oppførsel og å akseptere dårlig oppførsel.
Igjen, om dama ikke lever opp til forventningene dine, eller er en negativ energi-leach, så er det bare å dumpe henne.

Hvis man zoomer perspektivet ut og ikke føler seg forpliktet til delta i dramaet som dama kommer med så blir det jo ingen krangel. Motstand skaper mer motstand.

3:Hvor mye shittest skal man finne seg i før man innser at nok er nok? Da tenker jeg mer i monogame forhold

Det må hver og en finne ut av selv, hvor deres grense for hva man gidder å deale med går.
Jeg personlig har ikke så mye erfaring med lengre monogame forhold, så jeg skal ikke uttale meg for mye her. Men det er selvfølgelig DER det begynner å bli vanskelig, når man kanskje går hverandre litt på nervene over tid.

Men det handler mye om hvor mye negativitet man selv har også, hva man reagerer på hos den andre.
Og har man flere damer så gir man faen i om ei skal lage drama.
Forholde seg rolig uansett.
Selvom hun kjefter.
Og egendefinert oppfatning om rett/galt.
Hvis DU VET at du ikke har gjort noe feil ut i fra dine egne standarder (som bør inkludere å behandle henne bra) så er dramaet hun bringer "feil" og du kan forholde deg like rolig som om noen skulle prøve å krangle med deg om at 2+2 = 5.
I tillegg, når folk er i det negative hjørnet, og du forholder deg rolig, får du ganske sannsynlig et unnskyld etterpå.
Men om hun derimot bevisst tråkker på dine grenser, (som ikke er tester men dårlig oppførsel/mangel på respekt) ta det opp med henne. Streng men kjærlig, gjør det helt klart for henne at du ikke aksepterer ditt og datt. (Du må mene det) Om ikke atferden slutter, så dumper du henne.

Sett grenser, hun kommer til å digge deg for det.

Bare noen tanker i tillegg.

Lisa

Quote from: Kaizer on May 15, 2013, 13:46:41 PM
Å pløye gjennom shittest etter shittest er ikke nødvendigvis en bra ting. Når man så blir vant til shittester og greier å komme seg rundt dem, så lærer man seg å takle "dårlig" oppførsel fra jenter i enda større grad. Etter hvert når man når et toppnivå i dette, så har man mulighet til takle enda dårligere oppførsel igjen. Da kan man ende opp med å tiltrekke seg jenter som egentlig ikke er sunne i det hele tatt.

Hvor mye shittest skal man finne seg i før man innser at nok er nok? Da tenker jeg mer i monogame forhold

Jeg tror du ser på dette fra feil perspektiv. Jenter tester gutter for å finne ut hvor de har ham. Om testingen eskalerer, og ikke avtar, så er det et tegn på at gutten ikke takler testinga, dvs handler inkonsekvent. (Eller at jenta er smågal og bør skiftes ut)

Solskinn

Quote from: FatBoy on May 15, 2013, 14:39:45 PM
1: "Tja, det spørs jo helt hva slags type jenter man henger med. Usikre jenter(merk: jenter med issues) kan ha en tendens til teste menn mer enn det "sunnere" jenter hadde gjort."

Det er lite konstruktivt å KLAGE på testene uansett. DERIMOT å ha standarder for hva man aksepterer fra dama er noe helt annet. Og å SI I FRA på en rolig måte at du ikke liker/aksepterer ditt og datt er noe annet.
Jeg ville muligens dumpa hun som OP never rimelig raskt. Men uten å klage på at hun tester for mye. Hun passet ikke for meg, da bærer jeg ikke nag, klager ikke.
Jeg er enig i at usikre jenter kan teste mer.

2: "Når man så blir vant til shittester og greier å komme seg rundt dem, så lærer man seg å takle "dårlig" oppførsel fra jenter i enda større grad. Etter hvert når man når et toppnivå i dette, så har man mulighet til takle enda dårligere oppførsel igjen. Da kan man ende opp med å tiltrekke seg jenter som egentlig ikke er sunne i det hele tatt."

Dette høres ut som overtro for meg. Fordi man får bedre og bedre SKILL i å deale med shittester betyr IKKE at du på magisk vis tiltrekker deg flere dramadamer.
Til og med OM det hadde vært sant at du på magisk vis tiltrakk deg usunne jenter, så har du jo fremdeles VALGET om du vil ha dem i livet ditt eller ikke.
At du har mer kunnskap/flere verktøy i verktøykassa betyr FLERE, ikke færre muligheter.
Det er forskjell på å takle dårlig oppførsel og å akseptere dårlig oppførsel.
Igjen, om dama ikke lever opp til forventningene dine, eller er en negativ energi-leach, så er det bare å dumpe henne.

Hvis man zoomer perspektivet ut og ikke føler seg forpliktet til delta i dramaet som dama kommer med så blir det jo ingen krangel. Motstand skaper mer motstand.

3:Hvor mye shittest skal man finne seg i før man innser at nok er nok? Da tenker jeg mer i monogame forhold

Det må hver og en finne ut av selv, hvor deres grense for hva man gidder å deale med går.
Jeg personlig har ikke så mye erfaring med lengre monogame forhold, så jeg skal ikke uttale meg for mye her. Men det er selvfølgelig DER det begynner å bli vanskelig, når man kanskje går hverandre litt på nervene over tid.

Men det handler mye om hvor mye negativitet man selv har også, hva man reagerer på hos den andre.
Og har man flere damer så gir man faen i om ei skal lage drama.
Forholde seg rolig uansett.
Selvom hun kjefter.
Og egendefinert oppfatning om rett/galt.
Hvis DU VET at du ikke har gjort noe feil ut i fra dine egne standarder (som bør inkludere å behandle henne bra) så er dramaet hun bringer "feil" og du kan forholde deg like rolig som om noen skulle prøve å krangle med deg om at 2+2 = 5.
I tillegg, når folk er i det negative hjørnet, og du forholder deg rolig, får du ganske sannsynlig et unnskyld etterpå.
Men om hun derimot bevisst tråkker på dine grenser, (som ikke er tester men dårlig oppførsel/mangel på respekt) ta det opp med henne. Streng men kjærlig, gjør det helt klart for henne at du ikke aksepterer ditt og datt. (Du må mene det) Om ikke atferden slutter, så dumper du henne.

Sett grenser, hun kommer til å digge deg for det.

Bare noen tanker i tillegg.

Word! Karmapoeng for dette Fatboy  8)

Zervs

Quote from: FatBoy on May 15, 2013, 10:45:39 AM
Jenter tester.
Det er lite konstruktivt å "klage på at de gjør det."

De tester for å finne ut av at du er den mannen du utgir deg for å være.
At du har dine egne standarder på hva du finner deg i/reagerer på.

Se på det som en god mulighet til å vise hva du er laget av.

Består du en test blir jenta mer tiltrukket.
En klok mann sa: "The game is won in tests"

Ikke ta det som blir sagt så altfor seriøst med mindre dama tar opp et virkelig issue.
En annen klok mann (David Deida) sa: "Stop hoping for your woman to get easier"

Les boka til David Deida.

EDIT: Jeg er også enig med Lisa at gutter også tester. Det er ikke bare en jente-greie, det er menneskelig å føle seg fram på hva man kan "komme unna med" av oppførsel, ofte definerer feedbacken du får hvilken personlighet du "tar på deg".
Men når det kommer til sjekking, er testing en del av jenters strategi for å å finne ut hvem fyren virkelig er. For vi har vel alle (vi gutta) prøvd å gi et litt penere bilde av hvem vi er? :)

Kan bare snakke for meg selv, men jeg synes "testing" er turn off, i samme kategori som stalking. Noen av de tidligere jentene jeg har vært med, har ikke bedrevet testing i det hele tatt, kanskje på grunn av at de var veldig enkle å være sammen med (jordnære, ikke noe sjalusi eller drama) jenter man umiddelbart føler seg komfortabel rundt, type Therese Johaug. Her har jeg opplevd endel forskjeller når det gjelder by vs bygdejenter uten at jeg skal generalisere for mye omkring det ;)