Bør man alltid trekke seg unna når han mister interessen?

Started by limunt85, December 06, 2013, 16:44:03 PM

Previous topic - Next topic

limunt85

Når man merker at en fyr som har vist mye interesse plutselig trekker seg litt unna, bør man alltid gi han "rom", eller kan man i enkelte tilfeller spørre han rett ut hva han tenker, om han fortsatt vil møtes?

Jeg har en mistanke om at han jeg dater er konfliktsky og derfor trekker seg unna uten å si fra direkte. Han er godt voksen, og jeg syns ærlig talt han kunne si det rett ut heller enn å trekke seg unna.

Skjønner at menn kan bli skremt og tenke at jenter er gale dersom de kommer med pekefingeren, men hvis man helt rolig sier man er usikker selv og er usikker på hva han tenker og vil vite hvor han står? Altså tar det opp på en ikke-truende måte?

Grunnen til at jeg spør er egentlig at han for 2. gang inviterer uten å følge opp, eller nevne det igjen. Jeg har ikke spurt "hva skjedde med avtalen vår?" men bare sagt "kos deg", men merker at jeg ikke liker å bli behandlet på den måten, og får behov for å si fra. Samtidig er vi ikke "sammen" så vi har jo ingen forpliktelser ovenfor hverandre. Jeg skal uansett dra utenlands et år, noe jeg har sagt fra om, så det ligger i kortene at dette er et "midlertidig stopp".

Vil også gjerne høre hva gutta mener om dette!


Reas

Om du skal til utlandet i et år, og det ligger i kortene at dette er et "midlertidig stopp", hva vil du selv ha ut av forholdet mellom dere to?

--WTF?--

Det er nok veldig individuelt, men konfliktskyhet er nokså utbredt. Mange menn har dårlig kontakt med følelsene sine eller mangler et språk for å snakke om dem - og når de så blir konfrontert får de panikk.

Men: det er dårlig gjort av han å ikke følge opp avtaler uten å fortelle hvorfor. Derfor syns jeg du burde konfrontere han.

"Kos deg" kan ha motsatt effekt, jeg selv ville tolket det som at det er greit med litt "slark" og at bekjentskapet ikke er så seriøst. Det er et kjent fenomen at menn og kvinner bruker språket forskjellig: menn forholder seg til ordene som faktisk blir brukt, mens kvinner legger mer betydning i måten ting sies på. (Personlig synes jeg kvinner burde skjerpe seg litt når det gjelder akkurat det.)
Date only grown-ups. If you're not a grown-up, fix that first.

limunt85

Spørsmålet var egentlig litt generelt, siden jeg har opplevd dette før, dvs lure på om man skal spørre direkte, eller la være.

Her tenkte jeg at vi skulle fortsette å møtes til jeg dro, fordi det virket ukomplisert og fint. Ha det fint nå selv om det sikkert blir trist senere, men jeg spurte han faktisk, så jeg kan svare på det selv. Han liker meg visst veldig godt, men var redd for å rote det til siden jeg snart drar. I tilllegg har han mye stress og sa at han derfor kunne virke mindre interessert selv om han ikke var det.

Syns egentlig det var bra jeg spurte, for nå vet jeg at det er riktig å stole på intuisjonen, dvs. spør istedet for å gå rundt å lure og tenke at han sikkert er en dust når han egentlig har en veldig god grunn.




Reas

Bra, du spurte! Kjente meg litt igjen i situasjonen, og tenkte meg at han likte deg, men holdt igjen siden du snart drar og ikke vil gjøre for mye ut av det/rote det til.

limunt85

--WTF?-- tror du har rett i at jenter burde skjerpe seg. Jeg er ganske konfliktsky selv og synes det er vanskelig å ta ting opp heller enn å ignorere det, men de få gangene jeg har gjort det, blir man oftere litt tettere. I dette tilfellet er det jo ikke så mye å gjøre med at jeg skal dra, men hvis ikke virker det som han satte pris på det.

SuitUp

Tror svaret her egentlig ligger i hvordan du stiller spørsmålet. Hvis man klarer å få et svar uten å virke masete og klengete så tror jeg de færreste reagerer negativt på at man lurer på hva som skjer. Også er det jo dumt å gå rundt å gruble og kanskje til og med bli irritert på personen når han/hun kanskje har en god grunn til å oppføre seg på den måten. Men som sagt så tror jeg nok det kommer veldig an på hvordan man spør.

Btw, fint at det løste seg :)