Droppet smily i brevene og får mye bedre svar.

Started by fri90, May 20, 2013, 20:09:55 PM

Previous topic - Next topic

fri90

Hei :)
Jeg har drevet med nett-dating en stund og merket at når jeg sender brev tiol jentene er det ofte at de stopper å svare midt i en samtale vi har gående, men så prøvde jeg å droppe alle smilyene i meldingene med kun tekst, punktum og utropstegn og da svarer de hele tiden og oftere. hva kan være grunnen til det? Jeg brukte heller ikke mange smilyer i en melding når jeg brukte det.

tore

Quote from: fri90 on May 20, 2013, 20:09:55 PM
Hei :)
Jeg har drevet med nett-dating en stund og merket at når jeg sender brev tiol jentene er det ofte at de stopper å svare midt i en samtale vi har gående, men så prøvde jeg å droppe alle smilyene i meldingene med kun tekst, punktum og utropstegn og da svarer de hele tiden og oftere. hva kan være grunnen til det? Jeg brukte heller ikke mange smilyer i en melding når jeg brukte det.

Er du jente eller gutt?

Kanskje du virker mindre desperat og try-hard når du ikke bruker smileys. Vanskelig å si. Høres ut som en uvesentlig detalj spør du meg :)

fri90

Jeg er gutt :)
Ja jeg syns også det virker som en uvesentlig detlaj, men både når jeg spør om møter, tar kontakt og svarer virker det som om de gir bedre respons av det.

Stanley

#3
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

FatBoy

(Har ikke for mye erfaring om nett-dating, men ang smileys over sms, generelt tenker jeg prinsippene bak er ganske like.)

Yeah, for mye smileys kan framstå som "desperat og try-hard" som tore sier.

Ikke nødvendigvis direkte desp eller try-hard heller,
Men at man er allerede "vunnet over". At man ikke er en utfordring, hun må ikke jobbe. Legger for mye i interaksjonen. Man er den som ønsker det mest, og "legger godviljen til", skal "vise seg fra sin beste side" som nesten blir litt manipulativt.
For "likeable" og trivelig, lite spenning.
For mye av det gode blir klissent.
Riktig dosering.
Du putter ikke 10 skjeer sukker i en kopp te.
Pluss at det er en god idé å vise en "range of emotions", ikke bare happy-go-lucky-smiley-face!
Vær litt uforutsigbar.

Mener det var en post om dette en tid tilbake la meg lete litt og linke.

fri90

Skjønner. Hade vært fint om du hadde funnet den posten.
Nen jenter her inne som kan si om vi er inne på noe her?

Greeneyed

Tror dere er inne på noe. Har ikke veldig mye erfaring fra nettdating selv, men sånn på meldinger og facebook etc. har jeg jo noen erfaringer. Synes det er veldig koselig når en jeg fra før liker veldig godt sender smileyer. Da er det bare koselig og positivt. Når andre, som jeg er mer usikker på, bruker mange smileyer, liker alt jeg gjør på Facebook ol., gjør det meg ikke akkurat interessert. Helt i begynnelsen er det sikkert greit å spare litt på smileyene :)

fri90

Takk for konklusjonen. Merker at terskelen for å skrive noe drøyt er mye mer høyere uten smily og det blir liksom mye mer godtatt, jeg kan også skrive veldig kort og de svarer. Kan være som du sier at det er en utfodring og kanskje man fremstår som selvsikker og litt bad boy.

Stanley

#8
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Oslomann77

Quote from: fri90 on May 21, 2013, 22:32:59 PM
Takk for konklusjonen. Merker at terskelen for å skrive noe drøyt er mye mer høyere uten smily og det blir liksom mye mer godtatt, jeg kan også skrive veldig kort og de svarer. Kan være som du sier at det er en utfodring og kanskje man fremstår som selvsikker og litt bad boy.

Jeg er varsom med smileys. Har en ganske drøy startmld som jeg tilpasser litt til hver dame, men som går ut på det samme, som jeg får kjempebra respons på. Har en smiley mitt i, og et blunk til slutt, det er det.
Nå er en del av responsen kanskje mer pga mld var morsom, enn at de likte profilen min så jævlig godt, så noe "falsk respons" blir det jo.

Men mye smileys bruker jeg aldri, så tror nok det er noe i det. Når dialogen er i gang legger jeg meg på samme nivå som henne, tar det på feelingen som regel.