Jente som ikke foreslår ny dag

Started by bobsy, May 22, 2013, 19:59:08 PM

Previous topic - Next topic

bobsy

Hei!
Dette har kanskje blitt diskutert opp og mente, men lurer på om noen kunne tipse meg hva jeg burde gjøre i denne situasjonen :)

Har skrevet litt med en jente på Sukker. Hun har vært veldig interessert i hva jeg driver med og nesten spurt mer om meg enn jeg om henne. Hun har også svart veldig kjapt på alle meldinger og vi har mange felles interesser.

Her er de siste meldingene:

Jeg: Men, du... Hypp på å henge med på en kaffe en dag?:)

Hun: Ja, kanskje det:)

Jeg: Kult:) Hva med torsdag i sjutiden? xxx i yyygate:)

Hun: Torsdag kveld kan jeg desverre ikke.. :/

Det er vel et dårlig tegn at hun ikke foreslår ny tid? Så jeg tenker jeg har tre alternativer:

1. Foreslå ny dag (evt 2 alternativer)
2. Be henne foreslå ny dag
3. Ikke svare, "move on"

Noen som har noen tanker om dette? Settes stor pris på :)

Stanley

#1
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

bobsy

Quote from: Selvtillit on May 22, 2013, 20:07:25 PM
3.

Takk for forslag, Selvtillit! Noen spesiell grunn til at du velger alt 3?

Stanley

#3
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

bobsy

Det skal du få slippe, Selvtillitt ;)

Noen med personlig erfaring, evt jenter som mener noe om dette?

Selveste

Vil du fra nå av være selvstendig og prøve å finne fram til dette blogg-innlegget og Podcasten de har diskutert dette på, eller må jeg gjøre arbeidet for deg, igjen?

hahah hva skjer. For noe tull.

Foreslå en ny dag selv. Skal du gi deg så lett?

Lars GV

Hun svarte "kanskje det", men kom ikke med et nytt forslag, så det betyr at hun har litt lyst, men er ikke heeelt sikker enda. Antageligvis så mangler du litt lyst(tiltrekning) for at hun sier ja.

Alternativene er:
1. Droppe henne og finne en ny jente
2. foreslå ny dato og se om hun svarer ja (bare for å være sikker)
3. Fortsette å prate litt til for å bygge mer interesse, og etter noen meldinger foreslå ny dato.

Siden hun har skrevet mest, som du selv skriver i starten av innlegget, kan det hende at hun er keen, men ikke vet nok om deg til at hun enten helt tørr eller er nok interessert. Det er en god ting at jenter skriver mye og investerer, men hvis du ikke nogenlunde matcher det tilbake kan hun selv føle at du ikke er like interessert, og da ikke tørre/ikke ha like mye lyst til å møte deg.

Du får vurdere alternativene ut i fra hvor interessert du selv er og hvor mye arbeid du føler at det vil være. :)
Motstand skaper smerte. Aksept skaper frihet.

Oppdragelse slutter ikke når du flytter hjemmeifra, det er da den virkelig begynner.

bobsy

Tusen takk, Selveste og Lars for gode innspill :)

Jeg tror jeg har matchet interessen hennes. Kanskje blitt lokket til å skrive litt for utfyllende svar. På den annen side har hun spurt mye og skrevet mye selv og. Tror nok jeg vil prøve å foreslå ny dato. Virker rart å skulle begynne på'n igjen med "samtale". Med mindre jeg finner på noe veldig lurt:)

Burde jeg la det gå litt tid eller prøve meg igjen allerede i morgen?

Lisa

Jeg ville sendt svar "med en gang" og foreslått ny dato, svarer hun nei uten ny dato så ville jeg tolket det som en avvisning. Det kan være hun ikke ville være frempå og foreslå ny dato selv.

dagligvare

Quote from: bobsy on May 22, 2013, 19:59:08 PM
Hei!
Dette har kanskje blitt diskutert opp og mente, men lurer på om noen kunne tipse meg hva jeg burde gjøre i denne situasjonen :)

Har skrevet litt med en jente på Sukker. Hun har vært veldig interessert i hva jeg driver med og nesten spurt mer om meg enn jeg om henne. Hun har også svart veldig kjapt på alle meldinger og vi har mange felles interesser.

Her er de siste meldingene:

Jeg: Men, du... Hypp på å henge med på en kaffe en dag?:)

Hun: Ja, kanskje det:)

Jeg: Kult:) Hva med torsdag i sjutiden? xxx i yyygate:)

Hun: Torsdag kveld kan jeg desverre ikke.. :/

Det er vel et dårlig tegn at hun ikke foreslår ny tid? Så jeg tenker jeg har tre alternativer:

1. Foreslå ny dag (evt 2 alternativer)
2. Be henne foreslå ny dag
3. Ikke svare, "move on"

Noen som har noen tanker om dette? Settes stor pris på :)

For det første er det urutinert å bare foreslå en spesifikk dag når du inviterer. ALLTID ha to alternativer.

Men nå som du ikke gjorde det, ville jeg svart "OK, hva med xdag eller xdag neste uke?"

Svarer hun negativt på den så er det kjørt.

mortenoe

Quote from: dagligvare on May 22, 2013, 23:31:27 PM
Quote from: bobsy on May 22, 2013, 19:59:08 PM
Hei!
Dette har kanskje blitt diskutert opp og mente, men lurer på om noen kunne tipse meg hva jeg burde gjøre i denne situasjonen :)

Har skrevet litt med en jente på Sukker. Hun har vært veldig interessert i hva jeg driver med og nesten spurt mer om meg enn jeg om henne. Hun har også svart veldig kjapt på alle meldinger og vi har mange felles interesser.

Her er de siste meldingene:

Jeg: Men, du... Hypp på å henge med på en kaffe en dag?:)

Hun: Ja, kanskje det:)

Jeg: Kult:) Hva med torsdag i sjutiden? xxx i yyygate:)

Hun: Torsdag kveld kan jeg desverre ikke.. :/

Det er vel et dårlig tegn at hun ikke foreslår ny tid? Så jeg tenker jeg har tre alternativer:

1. Foreslå ny dag (evt 2 alternativer)
2. Be henne foreslå ny dag
3. Ikke svare, "move on"

Noen som har noen tanker om dette? Settes stor pris på :)

For det første er det urutinert å bare foreslå en spesifikk dag når du inviterer. ALLTID ha to alternativer.

Men nå som du ikke gjorde det, ville jeg svart "OK, hva med xdag eller xdag neste uke?"

Svarer hun negativt på den så er det kjørt.

Ikke nødvendigvis..
Har et eksempel som har fungert for meg noen ganger.

Meg: Kaffe på torsdag?
Hun: Det passer ikke for meg.
Meg: Ok. Passer det best før eller etter?

Bare ta det for gitt at hun selvfølgelig har lyst å møte deg.
Folk får teste det litt ut selv, men jeg har god erfaring med den.
Er du klein eller?

bobsy

Quote from: mortenoe on May 22, 2013, 23:36:01 PM

Ikke nødvendigvis..
Har et eksempel som har fungert for meg noen ganger.

Meg: Kaffe på torsdag?
Hun: Det passer ikke for meg.
Meg: Ok. Passer det best før eller etter?

Bare ta det for gitt at hun selvfølgelig har lyst å møte deg.
Folk får teste det litt ut selv, men jeg har god erfaring med den.

Takk Lisa og Dagligvare! Urutinert? Jepp, det er meg :)

Mortenoe: Er dette en melding du sender som oppfølging til andre gang hun ikke foreslår noe? Eller første?

dagligvare

Quote from: mortenoe on May 22, 2013, 23:36:01 PM
Ikke nødvendigvis..
Har et eksempel som har fungert for meg noen ganger.

Meg: Kaffe på torsdag?
Hun: Det passer ikke for meg.
Meg: Ok. Passer det best før eller etter?

Bare ta det for gitt at hun selvfølgelig har lyst å møte deg.
Folk får teste det litt ut selv, men jeg har god erfaring med den.

Joda, det funker nok det også, men her blir det mange flere meldinger frem og tilbake, det tar lengre tid og dermed er det større sjanse for at alt går i vasken.

Ved å presentere to alternativer så er det mye større sjanse for at man får et positivt svar med en gang.

Stanley

#13
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.