Sove sammen vs. sex

Started by Greeneyed, May 28, 2013, 17:00:48 PM

Previous topic - Next topic

Greeneyed

Lurte på om dere har noen tanker rundt dette. Jeg liker godt å sove sammen med en gutter/menn, men er veldig tilbakeholden når det gjelder sex. Forskjellen er vel likevel egentlig ikke så stor, det blir jo uansett lett ganske heftig roting, eller hva jeg skal kalle det. Trusa mi tas imidlertid aldri av, og dette antallet sexpartnere, som jeg desverre bryr meg for mye om, holdes nede. For meg er dette en god ordning, hvor jeg koser meg og slipper en veldig anger i etterkant.

Samtidig har jeg tenkt litt nå i dag. Er det like "løst" (jeg liker ikke det ordet, og synes egentlig hele konseptet er teit, men likevel, det er et mye brukt begrep, og uansett hvor dumt jeg synes det er, så påvirkes man av samfunnet) å sove nesten naken med en som stadig prøver seg, som å faktisk gå det lille skrittet lenger, og gi etter? Jeg mener, det blir jo fort uansett svært intimt, selv om man ikke har sex. Samtidig får jeg jo heller ingen seksuell erfaring, noe jeg føler litt på.

Mulig jeg bør skaffe en FB (det er forkortelse for fuck buddy?), for å unngå denne eventuelle fella ved å både være "løsaktig" OG uerfaren. Jeg vil ha en kjæreste, men fram til jeg møter ham vil jeg jo ha det gøy.

MVP

Det første jeg blir nyskjerrig på er hvorfor du er så redd for å fremstå som "løs"?

Når det gjelder det med å bare sove sammen er jo det i og for seg greit. Men vær klar over at det er noe jenter som er ute etter faste forhold ofte gjør, de "holder litt tilbake" og dermed kan det hende at guttene missoppfatter greia litt. Har opplevd det før og har ikke noe problem med å bare sove sammen i seg selv. Men det kan redusere sjangsen for at jeg treffer henne igjen, siden jeg ikke er ute etter kjæreste.

Det du heller burde tenke litt på er årsaken til at du er så redd for sex, og heller fikse opp i det :) Det er ikke så farlig som du tror! Folk har sex hver eneste dag!! Og uansett er det jo ikke noe folk går å hyler rundt om uansett.. Du blir ikke stemplet som hore eller løs eller hva det måtte være om du har et par ONS i månenden liksom ;) Bare ha det gøy og kos deg!! ;D
Feltrapporter:
[url="https://www.godevibber.no/forum/index.php?topic=3213.0"]https://www.godevibber.no/forum/index.php?topic=3213.0[/url]

Eksotisk

Haha stakkars fyren som du sover med hele tiden. Dette høres ut som noe du selv må tenke over og vurdere. Ingen kan gi deg svaret, og selv om vi gjør det kommer du ikke til å akseptere det lett fordi du virkelig må forme din mening basert på seg selv!

Før du skaffer deg en pulevenn burde du også tenke på konsekvensene som kan forekomme. Ikke glem at damer ofte faller gradvis og med tid for en mann, men dessverre ikke det samme med menn. Så det er større sannsynlighet for at du blir forelska i han og han ikke føler det samme i det hele tatt. Anyways du må sørge for at du kan håndtere konsekvensene.

MVP

Quote from: Eksotisk on May 28, 2013, 18:23:07 PM
Haha stakkars fyren som du sover med hele tiden. Dette høres ut som noe du selv må tenke over og vurdere. Ingen kan gi deg svaret, og selv om vi gjør det kommer du ikke til å akseptere det lett fordi du virkelig må forme din mening basert på seg selv!

Før du skaffer deg en pulevenn burde du også tenke på konsekvensene som kan forekomme. Ikke glem at damer ofte faller gradvis og med tid for en mann, men dessverre ikke det samme med menn. Så det er større sannsynlighet for at du blir forelska i han og han ikke føler det samme i det hele tatt. Anyways du må sørge for at du kan håndtere konsekvensene.

Det viktigste her er å ikke treffes for ofte. Tommelfingerregelen er ikke oftere enn hver 10. dag :)
Feltrapporter:
[url="https://www.godevibber.no/forum/index.php?topic=3213.0"]https://www.godevibber.no/forum/index.php?topic=3213.0[/url]

Lisa

Om en sover med en gutt og gjør alt bortsett fra sex og eller å faktisk ha sex har for meg ikke noe å si. Det skal en del til for at jeg skal stole nok på en gutt til å faktisk bli med ham hjem, og gjør jeg det ser jeg ingen grunn til å ikke ligge med ham. Til gjengjeld kan jeg telle antall gutter jeg har blitt med hjem på en hånd.

Hvor grensen for hva man kan gjøre med en gutt du er delvis interessert i for å ikke føle seg skitten tror jeg varierer fra jente til jente. Om din grense går ved å bli med en gutt hjem og ikke ligge med ham så synes jeg du skal holde den grensen. Min grense går ved å kysse/kline. Dvs at det er nesten umulig å få kysset meg, men har jeg først kysset en gutt så skal det veldig lite til for at jeg ligger med ham.

Jeagle

Ikke tenk på det. Sex betyr mye, men så utrolig lite.
Heller være sammen med ei dame jeg liker og ikke ha se  enn og ha sex med ei dame jeg ikke liker.

Ikke bry deg om hva andre sier. Jenter lyver usnsett på antallet så hvorfor skal ikke du? Vil du ha sex så ha sex. Din kropp du bestemer
å være eller ikke være

Greeneyed

Quote from: Gardilishious on May 28, 2013, 17:26:09 PM
Det første jeg blir nyskjerrig på er hvorfor du er så redd for å fremstå som "løs"?
Vel, både her og der hører man negative kommentarer om jenter som er såkalt "løse". Det ses generelt som noe negativt av mange. Jeg vil ikke føle meg truffet av det, vet ikke helt hvorfor, men jeg bryr meg (for mye) om hva andre mener om meg/ville ment om meg hvis de visste mer om meg. Dessuten har jeg alltid vært den "uskyldige", og det å bryte med den rollen føles ikke naturlig.

Quote from: Gardilishious on May 28, 2013, 17:26:09 PM
Når det gjelder det med å bare sove sammen er jo det i og for seg greit. Men vær klar over at det er noe jenter som er ute etter faste forhold ofte gjør, de "holder litt tilbake" og dermed kan det hende at guttene missoppfatter greia litt. Har opplevd det før og har ikke noe problem med å bare sove sammen i seg selv. Men det kan redusere sjangsen for at jeg treffer henne igjen, siden jeg ikke er ute etter kjæreste.
Hm, det har jeg ikke tenkt på! Takk for ny info der :) Kanskje dette er litt av grunnen til at mange gutter fort blir seriøse med meg, før jeg føler vi er helt der (og dermed enten blir overivrige eller tror jeg vil mer enn dem). Er det kanskje lettere å holde det hele mer avslappet hvis man faktisk har sex ganske tidlig?

Quote from: Gardilishious on May 28, 2013, 17:26:09 PM
Det du heller burde tenke litt på er årsaken til at du er så redd for sex, og heller fikse opp i det :) Det er ikke så farlig som du tror! Folk har sex hver eneste dag!! Og uansett er det jo ikke noe folk går å hyler rundt om uansett.. Du blir ikke stemplet som hore eller løs eller hva det måtte være om du har et par ONS i månenden liksom ;) Bare ha det gøy og kos deg!! ;D
Jeg er vel ikke akkurat redd for sex, men samtidig har du litt rett. Jeg har ikke hatt "ordentlig" sex på 1 1/2 år, men heller ikke følt noe behov - sikkert fordi jeg aldri har blitt vant til det. Når jeg "sover" med noen, er det utrolig koselig, jeg liker det SÅ godt. Men akkurat sex har jeg en slags sperre mot, mye pga. lite erfaring, og mye pga. at noen av venninnene mine kan finne på å slenge ut av seg kommentarer som kan såre (om å være "løs" etc.). Haha, et par ONS i måneden! Akkurat dét skjer nok ikke ;) Men noen å øve seg med hadde sikkert vært greit, haha ;D

Quote from: Eksotisk on May 28, 2013, 18:23:07 PM
Haha stakkars fyren som du sover med hele tiden. Dette høres ut som noe du selv må tenke over og vurdere. Ingen kan gi deg svaret, og selv om vi gjør det kommer du ikke til å akseptere det lett fordi du virkelig må forme din mening basert på seg selv!

Før du skaffer deg en pulevenn burde du også tenke på konsekvensene som kan forekomme. Ikke glem at damer ofte faller gradvis og med tid for en mann, men dessverre ikke det samme med menn. Så det er større sannsynlighet for at du blir forelska i han og han ikke føler det samme i det hele tatt. Anyways du må sørge for at du kan håndtere konsekvensene.
Haha, huff, ja, er en jeg har sovet med litt vel mange ganger uten at det ble noe mer. Men ellers er det mer sånn greie jeg kan gjøre hvis jeg møter noen på byen, eller, som for noen dager siden, på første (!) date, som et slags alternativ til ONS. Jeg synes det å sove sammen (eller kanskje rotinga før man sovner :p) er noe av det beste som finnes. Jeg er egentlig ikke noe redd for å bli forelska, men takk for advarselen, selvsagt! Må i tilfelle være forberedt på å ta konsekvensene, som du sier.

Quote from: Lisa on May 28, 2013, 20:37:20 PM
Om en sover med en gutt og gjør alt bortsett fra sex og eller å faktisk ha sex har for meg ikke noe å si. Det skal en del til for at jeg skal stole nok på en gutt til å faktisk bli med ham hjem, og gjør jeg det ser jeg ingen grunn til å ikke ligge med ham. Til gjengjeld kan jeg telle antall gutter jeg har blitt med hjem på en hånd.

Hvor grensen for hva man kan gjøre med en gutt du er delvis interessert i for å ikke føle seg skitten tror jeg varierer fra jente til jente. Om din grense går ved å bli med en gutt hjem og ikke ligge med ham så synes jeg du skal holde den grensen. Min grense går ved å kysse/kline. Dvs at det er nesten umulig å få kysset meg, men har jeg først kysset en gutt så skal det veldig lite til for at jeg ligger med ham.
Rart hvor forskjellige grenser man kan ha! Mine har nok flyttet seg litt, men det å kysse/kline synes jeg går fint. Jeg kan nok heller ikke gjøre alt annet enn sex, så fort det blir mer seksuelt trekker jeg meg litt tilbake, flytter vedkommendes hender til mer "anstendige" steder osv. Men sånn alt i alt, så synes jeg det er veldig koselig å sove med noen.

Greeneyed

Quote from: Jeagle on May 28, 2013, 21:01:31 PM
Ikke tenk på det. Sex betyr mye, men så utrolig lite.
Heller være sammen med ei dame jeg liker og ikke ha se  enn og ha sex med ei dame jeg ikke liker.

Ikke bry deg om hva andre sier. Jenter lyver usnsett på antallet så hvorfor skal ikke du? Vil du ha sex så ha sex. Din kropp du bestemer

Hm, kanskje litt dumt å tenke på. Jeg tenker vel egentlig ikke på at folk vil si eller tenke stygt om meg, bare at andres holdninger også påvirker hvordan jeg ser på meg selv. Og jeg vil ikke føle meg "skitten", som Lisa skriver. Samtidig så liker jeg jo å sove med noen, og har ikke tenkt på at det er såpass nærme det å ha sex før nå. Hvis mange anser det som nesten det samme, så setter jeg meg på en måte i en litt teit situasjon, blir jo ikke akkurat god i senga av å ha sovet med mange ;)

FatBoy

Går ut fra at du er forholdsvis ung?

Jeg tenker:

Dine grenser er dine grenser, og alt er greit. Om du kun vil sove med gutter/menn er det jo ditt valg, og guttene må jo respektere det.

Ikke tenk at du må fire på prinsippene dine for å få det som du vil. Da vil det raskt bli en "byttehandel", du "gir sex" i "bytte" mot en å sove inntil. Da kommer du til å angre som du sier.

Men når det er sagt, gjerne utdyp et par ting, sånn at det er lettere å gi noen råd til deg om det er "hos deg" det ligger:

HVA får deg til å angre?
-om du har gjort noe som ikke er "sosialt akseptert" (aka at du har samtykket til samfunnets/miljøet ditt sin definisjon av hva som er rett og frykter å bli dømt av deg selv eller andre)
- Bryte dine egne standarder? (Altså, om du har sex med noen du ikke liker, kontra noen du LIKER. ALtså, å ha sex med noen du liker bør jo være mer greit enn å ha sex med en du ikke liker..? DU bestemmer dine kriterier og hva du liker)


Snakker du om One night SLEEP btw? At du går ut på byen og møter nye og nye fremmede karer kun for å sove med dem?
Eller at du møter noen og sover første gang, men fortsetter å møte vedkommende? I så fall, har du sex med dem eller ikke?

Når du sier at du aldri har sex, mener du første kveld eller aldri?

Hvorfor er du så opptatt av å sove med gutten om det er en person du ikke har et seksuelt forhold til?
Kan det stemme at du "bruker gutten" for kos (meget snill måte å bruke noen på), og er redd for at kosen forsvinner om du har sex med ham?
Gir du inntrykk av å ville mer, for å så trekke deg, for å oppnå å sove sammen?


Ønsker du ikke å treffe en gutt som har kvalitetene du ser etter som du kan ha både i kose og pekk? Jeg mener pose og sekk! :)

Om du treffer en gutt som har de kvalitetene, klarer du å se det?
Om han har de kvalitetene, vil du ikke da ha sex med ham?

Om han må vente noen ganger forsvinner han sikkert ikke, men gutter kan gi opp etterhvert om det tar for lang tid.

Bottom line er, gjør som DU føler for uten å bry deg for mye om andres mening.
Å gjøre det DU føler for kan være å ha sex første kvelden om du liker gutten.
Eller det kan være å vente et par ganger før du har sex.
Det er ikke noe galt i å ha sex, og det er ikke noe galt i å ikke ha sex.
Ideelt sett gjør du som du vil (uten noen "baktanke" om å oppnå "kos").

Dette bestemmer du, men smart å bevisstgjøre seg på hvorfor du velger som du velger.
Og hva enn du bestemmer, er greit.

Men fortell gjerne hva det er med kosen som du setter høyere (?) enn sexen.

<3
Fatbwoiii

Greeneyed

Quote from: Kaizer on May 28, 2013, 21:18:39 PM
Kjipt med et og halvt år. Før eksamensperioden hadde jeg sex med en som ikke hadde hatt sex på 3 år, og hun omtalte seg selv som "seksuelt frustert". Jeg spurte hvorfor det hadde gått så lang tid, men fikk bare et helt diffust svar. En annen jente som jeg holdte på med hadde passert totalt 50 sexpartnere i en alder av 20 år. Nå skal det også sies at sistnevnte hadde en venninne som også var med på det samme.

Er det ikke et lite paradoks at du ikke tør å ha sex med andre fordi du ikke har mye erfaring? 
Jeg synes egentlig ikke det føles så kjipt at det er et og et halvt år siden sist. Den gangen likte jeg det ikke så veldig, mest pga. at jeg var så usikker at jeg egentlig ikke helt torde å si nei. Jeg liker ikke å skuffe folk. Og jaa, det er et stort paradoks! Men det er bare det, at jeg er vant til å mestre det jeg gjør, og når jeg strengt tatt ikke føler meg mye mer erfaren enn da jeg var jomfru, føles det veldig skummelt.

Quote from: FatBoy on May 28, 2013, 21:23:06 PM
Går ut fra at du er forholdsvis ung?

Jeg tenker:

Dine grenser er dine grenser, og alt er greit. Om du kun vil sove med gutter/menn er det jo ditt valg, og guttene må jo respektere det.

Ikke tenk at du må fire på prinsippene dine for å få det som du vil. Da vil det raskt bli en "byttehandel", du "gir sex" i "bytte" mot en å sove inntil. Da kommer du til å angre som du sier.

Men når det er sagt, gjerne utdyp et par ting, sånn at det er lettere å gi noen råd til deg om det er "hos deg" det ligger:

HVA får deg til å angre?
-om du har gjort noe som ikke er "sosialt akseptert" (aka at du har samtykket til samfunnets/miljøet ditt sin definisjon av hva som er rett og frykter å bli dømt av deg selv eller andre)
- Bryte dine egne standarder? (Altså, om du har sex med noen du ikke liker, kontra noen du LIKER. ALtså, å ha sex med noen du liker bør jo være mer greit enn å ha sex med en du ikke liker..? DU bestemmer dine kriterier og hva du liker)


Snakker du om One night SLEEP btw? At du går ut på byen og møter nye og nye fremmede karer kun for å sove med dem?
Eller at du møter noen og sover første gang, men fortsetter å møte vedkommende? I så fall, har du sex med dem eller ikke?

Når du sier at du aldri har sex, mener du første kveld eller aldri?

Hvorfor er du så opptatt av å sove med gutten om det er en person du ikke har et seksuelt forhold til?
Kan det stemme at du "bruker gutten" for kos (meget snill måte å bruke noen på), og er redd for at kosen forsvinner om du har sex med ham?
Gir du inntrykk av å ville mer, for å så trekke deg, for å oppnå å sove sammen?


Ønsker du ikke å treffe en gutt som har kvalitetene du ser etter som du kan ha både i kose og pekk? Jeg mener pose og sekk! :)

Om du treffer en gutt som har de kvalitetene, klarer du å se det?
Om han har de kvalitetene, vil du ikke da ha sex med ham?

Om han må vente noen ganger forsvinner han sikkert ikke, men gutter kan gi opp etterhvert om det tar for lang tid.

Bottom line er, gjør som DU føler for uten å bry deg for mye om andres mening.
Å gjøre det DU føler for kan være å ha sex første kvelden om du liker gutten.
Eller det kan være å vente et par ganger før du har sex.
Det er ikke noe galt i å ha sex, og det er ikke noe galt i å ikke ha sex.
Ideelt sett gjør du som du vil (uten noen "baktanke" om å oppnå "kos").

Dette bestemmer du, men smart å bevisstgjøre seg på hvorfor du velger som du velger.
Og hva enn du bestemmer, er greit.

Men fortell gjerne hva det er med kosen som du setter høyere (?) enn sexen.

<3
Fatbwoiii
Fatboy, du er så usannsynlig god på lange og reflekterte tilbakemeldinger! Man skulle tro jeg var veldig ung, men jeg er faktisk snart 23. Ganske flaut, men til mitt "forsvar" gikk tenårene med til å ordne med en del andre, litt mindre lystige problemer enn sånt som dette.

Takk for gode råd der. Tror du treffer ganske godt med dem. Med spørsmålene du stiller også, for den saks skyld. Jeg skal prøve å svare så godt jeg kan.

Hva får meg til å angre? Vel, det er en kombinasjon av flere ting. Jeg vet egentlig ikke om jeg kommer til å angre, men det kan skje hvis jeg ikke føler det var helt "rett". For eksempel forrige gang: jeg var så ekstremt trøtt at jeg ikke orket mer mas. Jeg ville ikke sove inntil engang, jeg ville bare sove, det sved i øynene fordi jeg var så trøtt, jeg var full og dårlig, og orket virkelig ikke at han holdt meg våken lenger. "Kjør på", liksom ::) Ikke noe godt minne. Her brøt jeg både egne standarder og hva en del venninner ville ment (de vet det ikke, men jeg gjorde fint jobben med å dømme meg selv sett fra deres synsvinkel, selv om jeg selv alltid er den som protesterer når de sier sånt om andre). Ellers, når jeg har ligget med noen jeg faktisk virkelig liker, så har jeg vært så usikker at det ikke har blitt særlig bra. Det har vært mer kleint og vondt, og jeg har angret etterpå, fordi jeg har følt jeg ikke har vært bra nok. Samtidig har jeg hele veien da vært veldig bevisst på at jeg ikke har peiling på hva jeg driver med, så ikke ett sekund har vært nytelse. Kanskje jeg er redd det fortsatt ville blitt sånn, selv om jeg har veldig mye bedre selvtillit og selvfølelse nå.

Vel, snakker kanskje om One night sleep. Det har skjedd noen ganger de siste månedene. Ikke bare på byen, men også dater som ble til overnatting. Viktig her er at jeg alltid sier veldig tydelig ifra om at jeg faktisk ikke kommer til å ha sex. Jeg sier det veldig instendig, og har også noen ganger forklart at akkurat sex er litt vanskelig for meg, men at jeg synes det er koselig å sove sammen. Ellers er det også en jeg har sovet med ganske mange ganger, men som jeg aldri har hatt sex med. Jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg ikke ville det, for jeg var uvanlig betatt av (kanskje forelsket i) ham.
Så når jeg sier jeg aldri har sex, mener jeg aldri. Det er ikke egentlig med vilje, men det har vokst fram en slags sperre. Noen ganger har jeg rasjonelle og fornuftige grunner til å ikke ville, andre ganger er det nok mer gammel usikkerhet som kommer fram igen, og det at jeg er redd for å angre etterpå.

Hvorfor jeg vil sove med en jeg ikke har noe seksuelt forhold til? Jeg liker kos, sex er mer skummelt. Enkelt og greit. Og det er jo ikke som at jeg ikke vil, for noen ganger vil jeg jo, selv om noe holder meg tilbake. Kompliserte greier ::) Har ikke egentlig tenkt på at jeg er redd kosen forsvinner om vi har sex, men det kan jo hende er tilfelle. I såfall ville jeg sikkert angret, ja, siden jeg for øyeblikket setter kos høyere enn sex.

Haha, kose og pekk :D Jo, det er vel ideellt sett det beste.

Veldig enig med deg i alt det du skriver, egentlig. Det virker fornuftig, og er helt i tråd med hva jeg egentlig mener på et rasjonelt plan. Følelsene er litt vanskeligere å forstå seg på! Men ja, hva ved kosen jeg setter høyere enn sex:
- Det er mer "kjent", jeg føler meg tryggere, og føler ikke at jeg må prestere på noen måte
- Jeg trenger ikke å "telle" hvem jeg sover med, ingen spør da noen gang om dét!
- Slipper tanken på at han jeg har sex med kanskje ikke engang liker meg, men bare vil ha seg noe (kos liker jeg jo, så da føler jeg meg ikke "brukt" på noen måte, men som det er nå, er sex en for stor greie for meg til at en som bare vil ligge med hvem som helst kan ha sex med meg uten at det vil føles veldig feil for meg).

Dette ble veldig langt! Håpe jeg gjør meg forstått, er for trøtt til å korrekturlese hele greia nå. Men både hjerte og karmapoeng sendes i din retning, Fatboy ;) <3

Quote from: Roark on May 28, 2013, 22:05:22 PM

Jeg hadde kastet deg ut  :)
Hadde aldri blitt med deg hjem, de jeg har sovet med har alle som én sagt at det går fint å bare sove sammen, og at det er koselig :)

Greeneyed

Quote from: Ananas on May 29, 2013, 00:05:46 AM
Du, hvis du er redd for å få et for høyt antall sexpartnere, så burde du som du selv skriver få deg en fuck buddy som du kan få erfaring med. Nå orker ikke jeg å grave i hvorfor du ikke vil fremstå som løs, da det som regel er samme grunn til at INGEN kvinner vil fremstå som løse, nemlig at det reduserer muligheten deres for å finne en skikkelig bra mann å få barn med. Om dette stemmer, er jo selvfølgelig en helt annen sak.

Å sove med noen og å ha sex med dem er ikke det samme, i alle fall ikke hvis du tenker på grader av "løsaktighet". Det du derimot risikerer, er å få på deg et rykte som luremus, som i noen tilfeller kan være like ille som å være løs. Det mener nå jeg!
Orker ikke å grave mer i det selv heller, antar det er en litt inngrodd holdning som har kommet til gjennom sekundærsosialiseringen fra ungdomsskolen og oppover, uten at jeg egentlig har noen gode argumenter for å tenke sånn, for jeg gjør virkelig ikke det når det gjelder andre. Men ja, tror jeg må skaffe en fuck buddy, hvertfall hvis det altså er sånn at det å ha sex er så mye "verre" enn å sove med noen. Jeg synes "luremus" også er et utrolig dumt uttrykk, men sant, det er vel heller ikke noe man vil omtales som. Men når man sier det ordentlig tydelig, at det ikke vil skje noe mer enn soving, burde da ikke det være aktuelt. :)

Anax

Hey Greeneyed,


Setter pris på at du har selvtillit nok til å komme til ett sjekkeforum for å finne ut av ting! Tøfft.

Mange gode svar her og folk har gode intensjoner om å hjelpe!


Håper ved svaret mitt å få deg til å få bedre innsikt i hvordan oss gutter oppfatter en slik situasjon.
Dette er kun mitt perspektiv (2 cents) så blir ikke fornærmet om du synes alt jeg sier er vrøvel..


Problemet her er en mangel på forståelse av menn;
Vi blir validert av sex.


Du er redd for å bli utnyttet av gutter for sex men du utnytter selv gutter for personligheten dems?

"What You Hate Most in Others, is the Shadow Within Yourself"


Sier meg da enig med Rorak..


De eneste menn du kommer til å finne med denne fremgangsmåten er tafatte gutter som ikke tør å sette grenser mest sansynlig pga mangel av overflod..

Needy / desperate gutter er nok ikke akuratt "drømme mannen".


Skjønner at du ønsker en mann som har empati for din situasjon og tålmodighet med deg, men vi har også respekt for vår egen tid og vet å sette grenser.


Quote
Nå orker ikke jeg å grave i hvorfor du ikke vil fremstå som løs, da det som regel er samme grunn til at INGEN kvinner vil fremstå som løse, nemlig at det reduserer muligheten deres for å finne en skikkelig bra mann å få barn med. Om dette stemmer, er jo selvfølgelig en helt annen sak.

Sier jeg enig i at dette ikke stemmer :)

Om "en skikkelig bra mann å få barn med" bryr seg om at kvinner fremstår som løse er han dømmende.
Dømmer han andre kvinner dømmer han også dere.
Er vell ingen som ønsker det - en person man aldri kan være segselv med i frykt for å bli dømt negativt.



Men opplyste/utviklede/modne menn søker opplyste/utviklede/modne kvinner;

https://www.facebook.com/jada/posts/10151360470541320



Uansett lykke til. Ender med ett sistat;

"The fact that you got knocked out by Mike Tyson doesn't make you a boxing champ."

Sistatet er egentlig ment for kvinner som gir gutter råd om å sjekke damer, men det motsatte er også sant.
Er ikke noe ekspert i å sjekke menn fordi jeg er mann..

Koraboros

Du sier du ikke turte å si nei. Så øvde du deg på det, og det høres ut som at du har blitt veldig flink til å si nei. Men fortsatt tør du ikke å si ja, så det er nok på tide å øve litt på det også.

Når det er sagt så må du ikke på død og liv skaffe deg erfaring og komme over usikkerheten din. Det er likevel ikke til å stikke under en stol at dette forumet handler om selvutvikling, og det å gå fra å ikke ha noe sexliv til å ha et sexliv er en viktig del av en persons utvikling.

Så selv om de første gangene blir langt ifra perfekte så utvider du komfortsonen din, blir mer erfaren og trygg, og lærer mye om deg selv som du ikke kan lære på noen annen måte. Mitt råd er derfor: Få det overstått. Det er skummelt, men det må gjøres. Som beskrevet her: FUCK IT!

Eddie

Mange gode svar som har kommet i denne tråden, men tenkte jeg skulle bidra med mitt.

Det blir kanskje litt intimt, men hvor god er du på din egen seksualitet?(ikke svar)
Onanerer du ofte, bruker du hjelpemidler, opplever du klimaks osv?(ikke svar)
Hvis du ikke er komfortabel med egen seksualitet, eller oppnår nytelse, så vil det være umulig og sikkert ikke spesielt ønskelig heller å ha sex med andre.

Ettersom det er endel damer som sliter med dette, tenkte jeg bare å nevne det.

Håper det ikke ble for intimt :-[



Lars GV

Quote from: Ananas on May 29, 2013, 10:55:02 AM
Quote from: Mr.Thomas on May 29, 2013, 08:28:34 AM
Quote
Nå orker ikke jeg å grave i hvorfor du ikke vil fremstå som løs, da det som regel er samme grunn til at INGEN kvinner vil fremstå som løse, nemlig at det reduserer muligheten deres for å finne en skikkelig bra mann å få barn med. Om dette stemmer, er jo selvfølgelig en helt annen sak.

Sier jeg enig i at dette ikke stemmer :)

Om "en skikkelig bra mann å få barn med" bryr seg om at kvinner fremstår som løse er han dømmende.
Dømmer han andre kvinner dømmer han også dere.
Er vell ingen som ønsker det - en person man aldri kan være seg selv med i frykt for å bli dømt negativt.
Enig, enig, enig! Som regel så opplever jeg at det er uopplyste, og uerfarne menn som dømmer mest. Opplever det motsatte med menn som har hatt mange sexpartnere. :)

Det finnes en annen side av denne saken også som er verdt å nevnes. Menn er generelt sett mer følesomme for fysisk utroskap enn kvinner, og leter instinktiv etter jenter som virker tilgjengelig for han, men utilgjengelig for andre menn. Jenter som er "løse" kan lettere trigge en "kommer hun til å være trofast??" frykt, som kan hindre menn i å utvikle følelser. Man trenger ikke å være dømmende fordi man mister tiltrekning, eller ikke utvikler følelser, hvis man tror en jente er lett tilgjengelig for mange menn. Man kan fortsatt ha lyst til å ha sex med jenta og like henne, men ikke klare å utvikle følelser.

Jeg møtte en jente en gang fra sukker som fortalte meg at de fleste andre hun hadde møtt fra sukker (sa ikke tall, men "de andre" får en til å tro at det er noen hvertfall) var enten verpesjuke menn som ville ha forhold med en gang (uviktig), eller menn hun bare hadde one night stand med. På andre date var vi hjemme hos henne, klina masse og masse berøring, men ikke noe sex. Likevel fortsatt hun med masse klining og kos. Mulig hun så på meg som kjærestemateriale og ville da "vente", men det at jeg visste fra før av at hun hadde hadde one night stands med andre fra sukker tidlig, for å så vente med sex med meg, føltes skikkelig skikkelig kjipt. Det føltes som en avvisning av meg, selv om hun viste interesse med klininga og kosinga, mens jeg visste at hun ikke hadde avvist andre menn. Jeg ville ikke møte henne igjen. Ikke fordi jeg dømte henne, hun kan gjøre absolutt hva hun vil for min del. Det var fordi jeg fikk en kjip følelse, og det er noe annet enn å dømme (som går på verdier og fordommer).
Motstand skaper smerte. Aksept skaper frihet.

Oppdragelse slutter ikke når du flytter hjemmeifra, det er da den virkelig begynner.