Sove sammen vs. sex

Started by Greeneyed, May 28, 2013, 17:00:48 PM

Previous topic - Next topic

Stemning

Quote from: Lars GV on May 29, 2013, 13:26:26 PM
Quote from: Ananas on May 29, 2013, 10:55:02 AM
Quote from: Mr.Thomas on May 29, 2013, 08:28:34 AM
Quote
Nå orker ikke jeg å grave i hvorfor du ikke vil fremstå som løs, da det som regel er samme grunn til at INGEN kvinner vil fremstå som løse, nemlig at det reduserer muligheten deres for å finne en skikkelig bra mann å få barn med. Om dette stemmer, er jo selvfølgelig en helt annen sak.

Sier jeg enig i at dette ikke stemmer :)

Om "en skikkelig bra mann å få barn med" bryr seg om at kvinner fremstår som løse er han dømmende.
Dømmer han andre kvinner dømmer han også dere.
Er vell ingen som ønsker det - en person man aldri kan være seg selv med i frykt for å bli dømt negativt.
Enig, enig, enig! Som regel så opplever jeg at det er uopplyste, og uerfarne menn som dømmer mest. Opplever det motsatte med menn som har hatt mange sexpartnere. :)

Det finnes en annen side av denne saken også som er verdt å nevnes. Menn er generelt sett mer følesomme for fysisk utroskap enn kvinner, og leter instinktiv etter jenter som virker tilgjengelig for han, men utilgjengelig for andre menn. Jenter som er "løse" kan lettere trigge en "kommer hun til å være trofast??" frykt, som kan hindre menn i å utvikle følelser. Man trenger ikke å være dømmende fordi man mister tiltrekning, eller ikke utvikler følelser, hvis man tror en jente er lett tilgjengelig for mange menn. Man kan fortsatt ha lyst til å ha sex med jenta og like henne, men ikke klare å utvikle følelser.

Jeg møtte en jente en gang fra sukker som fortalte meg at de fleste andre hun hadde møtt fra sukker (sa ikke tall, men "de andre" får en til å tro at det er noen hvertfall) var enten verpesjuke menn som ville ha forhold med en gang (uviktig), eller menn hun bare hadde one night stand med. På andre date var vi hjemme hos henne, klina masse og masse berøring, men ikke noe sex. Likevel fortsatt hun med masse klining og kos. Mulig hun så på meg som kjærestemateriale og ville da "vente", men det at jeg visste fra før av at hun hadde hadde one night stands med andre fra sukker tidlig, for å så vente med sex med meg, føltes skikkelig skikkelig kjipt. Det føltes som en avvisning av meg, selv om hun viste interesse med klininga og kosinga, mens jeg visste at hun ikke hadde avvist andre menn. Jeg ville ikke møte henne igjen. Ikke fordi jeg dømte henne, hun kan gjøre absolutt hva hun vil for min del. Det var fordi jeg fikk en kjip følelse, og det er noe annet enn å dømme (som går på verdier og fordommer).

JA x uendelig. Dette er så absolutt på en prikk hvordan jeg selv føler om dette. Du er en smed med ord "Lars".

Lars GV

"Saken" jeg referte til var:
Quote.. Om "en skikkelig bra mann å få barn med" bryr seg om at kvinner fremstår som løse er han dømmende.

Burde kanskje ha spesifisert det, det var en kommentar til det jeg siterte, ikke hele tråden/førsteposten. Ville bare få frem at manglende interesse for jenter som har mange sexpartnere ikke bare handler om å dømme (som er en vanlig ting å slenge rundt i guttemiljøene om sjekking), men også emosjonell tiltrkening. Altså at det kan være begge deler. Såklart det er tilfeller hvor usikre og dømmende menn lager unødvendige hindringer og stempler jenter urettferdig. Det er bare ikke nødvendigvis alltid det som er tilfellet.

Historien var bare ett eksempel for å illustrere, jeg hentet ikke det jeg skrev fra den ene erfaringen alene.
Motstand skaper smerte. Aksept skaper frihet.

Oppdragelse slutter ikke når du flytter hjemmeifra, det er da den virkelig begynner.

Stylish

#17
Hvis jeg forstår Lars riktig så mener han at jenten fra sukker hadde ligget med en del gutter fra sukker(eller generelt) og sjansen for at hun er utro vil da være større enn om jenten var av typen som kun har sex med gutter hun er emosjonelt tiltrukket av.




vinteRR

Greia er bare at jenter som fremstår som om de ligger med forskjellige gutter ofte/lett kan generere en negativ følelse hos gutten uavhengig av hvilke holdninger han har. Dette blir synsing, men kan ha noe med genetiske predisposisjoner; finne potensielt avkom med lite konkurranse eller ha en jente med sunne holdninger rundt sex.

De fleste jenter prøver fremstå som om de ligger med få, noe jeg forsovet syns er ganske greit. Dessverre er jenter ofte ikke så flinke til å skjule det. Husker feks. en jente sa da jeg var med henne hjem "oi da Hanne burde også ha en gutt når jeg har med en hjem". Samtidig som hun hadde fortalt at roomien hadde holdt på med en fyr av/på. Inntrykket mitt var da at å ta med gutter hjem var noe som hendte ofte i dette huset.

Lars GV

Quote from: Stylish on May 29, 2013, 22:51:06 PM
Hvis jeg forstår Lars riktig så mener han at jenten fra sukker hadde ligget med en del gutter fra sukker(eller generelt) og sjansen for at hun er utro vil da være større enn om jenten var av typen som kun har sex med gutter hun er emosjonelt tiltrukket av.

Njæ, at en jente har hatt mange one night stands sier ingenting om hvor stor muligheten er for at hun kommer til å være utro. Greia er at menn tiltrekkes jenter som gjør seg tilgjengelig for han (og at han føler at han har fortjent det, at hun har grunn til å ville gjøre det), men utilgjengelig for andre menn. Det er slik man lettest utvikler følelser som mann.

Når det kommer til utroskap handler det mer om hvor lett/fort en jente kan gå til sengs med enn mann fremfor hvor mange det er, men nå går vi litt utenfor tema i tråden :) Min feil som sporer litt av.
Motstand skaper smerte. Aksept skaper frihet.

Oppdragelse slutter ikke når du flytter hjemmeifra, det er da den virkelig begynner.

tore

Lars GV: Sånn generelt. Hva mener du om å sove sammen etter å ha funnet noen på byen uten at det ender i sex. Føles det som en avvisning? Man får jo skyhøye forhåpninger av å bli med noen hjem.

Lars GV

Har gjort det før, kan være koselig det :)
Motstand skaper smerte. Aksept skaper frihet.

Oppdragelse slutter ikke når du flytter hjemmeifra, det er da den virkelig begynner.

Greeneyed

#22
Quote from: Roark on May 29, 2013, 04:02:30 AM
Jeg sier også at vi skal sove sammen. Så har vi sex.

<3
Haha, luring :P

Quote from: Mr.Thomas on May 29, 2013, 08:28:34 AM
Hey Greeneyed,


Setter pris på at du har selvtillit nok til å komme til ett sjekkeforum for å finne ut av ting! Tøfft.

Mange gode svar her og folk har gode intensjoner om å hjelpe!


Håper ved svaret mitt å få deg til å få bedre innsikt i hvordan oss gutter oppfatter en slik situasjon.
Dette er kun mitt perspektiv (2 cents) så blir ikke fornærmet om du synes alt jeg sier er vrøvel..


Problemet her er en mangel på forståelse av menn;
Vi blir validert av sex.


Du er redd for å bli utnyttet av gutter for sex men du utnytter selv gutter for personligheten dems?

"What You Hate Most in Others, is the Shadow Within Yourself"


Sier meg da enig med Rorak..


De eneste menn du kommer til å finne med denne fremgangsmåten er tafatte gutter som ikke tør å sette grenser mest sansynlig pga mangel av overflod..

Needy / desperate gutter er nok ikke akuratt "drømme mannen".


Skjønner at du ønsker en mann som har empati for din situasjon og tålmodighet med deg, men vi har også respekt for vår egen tid og vet å sette grenser.


Takk for svar av deg også, Mr.Thomas, setter pris på det :) Er jo anonym her, så det føles ikke så skummelt å være såpass åpen, men takk. Det virker som det er normale og oppegående folk her, i motsetning til mange andre steder på internett, så  jeg syntes dette var et greit sted å stille spørsmål :)

Jeg skjønner at dere føler dere validert av sex. Men blir man ikke validert av at ei jente som man nettopp har møtt vil sove og kose med en også (ikke i samme grad, men likevel)? Man må da ha gitt et ganske godt førsteinntrykk da! Det er jo forskjellig fra jente til jente hvor mye validering som faktisk ligger i en handling, og det å ligge med noen er på en måte en så stor "investering" fra min side, hvertfall, at hvem som helst ikke får den valideringen. Da ville den også betydd mindre.

Jeg synes det var interessant, det du skriver om å utnytte gutter for personligheten deres. Men jeg skjønner ikke helt hva du mener? Er det å prate og flørte med en gutt utnytting, fordi man trenger mer enn én kveld på å finne ut hvor godt man liker ham? Er det utnytting å kysse, kose og sove med en gutt, fordi man ikke vil gå lenger enn dét den kvelden? Hvorfor? Hva kan ei jente gjøre, da, hvis hun ikke har noe mål om å "lure" gutten til å bare kose og sove sammen, men virkelig er tiltrukket av ham, og vil være mer intim samme kveld - bare ikke SÅ intim? Det er jo ikke meninga å skape forventninger om at det skal skje noe mer.

Greit at ikke drømmemannen er tafatt og desperat, men en som ikke er desperat burde da også kunne være trygg nok på seg selv til å ikke måtte ha validering i form av sex ved første møte? En som ikke synes det er verdt å bruke litt tid på å bli kjent med meg er jeg ikke interessert i å ha sex med heller. Men igjen, skjønner det kan ses som utnytting når jenta liker kos, og gang på gang sover med samme gutt, uten at hun lar det skje noe mer. Har faktisk ikke tenkt på det, for gutter sier stort sett at de synes det er "veldig koselig å bare sove sammen", så jeg har trodd de synes det er like koselig som jeg synes, selv om de også ville gått lenger.

Håper ikke jeg virker snurt på meningene dine ;) Er ikke det, synes bare det er litt vanskelig å forstå. Fint med meningsutveksling:)

Quote from: Koraboros on May 29, 2013, 11:23:18 AM
Du sier du ikke turte å si nei. Så øvde du deg på det, og det høres ut som at du har blitt veldig flink til å si nei. Men fortsatt tør du ikke å si ja, så det er nok på tide å øve litt på det også.

Når det er sagt så må du ikke på død og liv skaffe deg erfaring og komme over usikkerheten din. Det er likevel ikke til å stikke under en stol at dette forumet handler om selvutvikling, og det å gå fra å ikke ha noe sexliv til å ha et sexliv er en viktig del av en persons utvikling.

Så selv om de første gangene blir langt ifra perfekte så utvider du komfortsonen din, blir mer erfaren og trygg, og lærer mye om deg selv som du ikke kan lære på noen annen måte. Mitt råd er derfor: Få det overstått. Det er skummelt, men det må gjøres. Som beskrevet her: FUCK IT!
Tror du har rett, har tenkt mer og mer i de baner i det siste. Den selvutviklingen der tror jeg er ganske essensiell for å være mer "fri", og faktisk gjøre som jeg egentlig vil heller enn å la meg stoppe av usikkerhet og prestasjonsangst. Har bestemt meg for å følge dette rådet, har til og med delvis bestemt meg for hvem den første "øvelsen" blir med, haha :P (tror det er bedre enn å bestemme seg for en random i fylla).

Quote from: Eddie on May 29, 2013, 11:53:48 AM
Mange gode svar som har kommet i denne tråden, men tenkte jeg skulle bidra med mitt.

Det blir kanskje litt intimt, men hvor god er du på din egen seksualitet?(ikke svar)
Onanerer du ofte, bruker du hjelpemidler, opplever du klimaks osv?(ikke svar)
Hvis du ikke er komfortabel med egen seksualitet, eller oppnår nytelse, så vil det være umulig og sikkert ikke spesielt ønskelig heller å ha sex med andre.

Ettersom det er endel damer som sliter med dette, tenkte jeg bare å nevne det.

Håper det ikke ble for intimt :-[
Du har absolutt et poeng. Ingen her vet hvem jeg er, så null stress :) Mulig det blir for intimt for dere om jeg svarer, men kan vel si som det er, at jeg ikke gjør noe sånt i det hele tatt.

Quote from: Lars GV on May 30, 2013, 00:13:12 AM
Greia er at menn tiltrekkes jenter som gjør seg tilgjengelig for han (og at han føler at han har fortjent det, at hun har grunn til å ville gjøre det), men utilgjengelig for andre menn. Det er slik man lettest utvikler følelser som mann.

Når det kommer til utroskap handler det mer om hvor lett/fort en jente kan gå til sengs med enn mann fremfor hvor mange det er, men nå går vi litt utenfor tema i tråden :) Min feil som sporer litt av.
Skjønner hva du mener. Men hvordan kan man egentlig praktisk få til at han føler seg fortjent til det? Og angående den historien med jenta fra sukker, ville du følt annerledes om du skjønte at jenta faktisk hadde gått lenger enn hun vanligvis gjør, eller ville det fortsatt føltes som en slags avvisning?

Lisa

Quote from: Greeneyed on May 30, 2013, 11:59:26 AM
Du har absolutt et poeng. Ingen her vet hvem jeg er, så null stress :) Mulig det blir for intimt for dere om jeg svarer, men kan vel si som det er, at jeg ikke gjør noe sånt i det hele tatt.

Er litt usikker på om jeg forsto deg riktig, men du har null moro på egenhånd? Om så er så er det kanskje der du bør starte ;) Kanskje sexlysten kommer etterhvert også. For å si det rett ut; Ta kontroll over vaginaen din jente! Prøv deg frem, finn ut hva du liker og ikke liker, hva som føles naturlig og hva som føles rart ut. Det er slik preastasjonsangsten og usikkerheten forsvinner.

Menn har stort sett null peiling på hvordan du vil ha sex, mest fordi "alle" jenter vil ha det ulikt. Så om du ikke vet det og klarer å tolke din egen kropp så er det nesten dømt til å bli dårlig sex. - og da forsterkes bare usikkerheten rundt temaet. 

Greeneyed

Quote from: Lisa on May 30, 2013, 13:41:13 PM
Er litt usikker på om jeg forsto deg riktig, men du har null moro på egenhånd? Om så er så er det kanskje der du bør starte ;) Kanskje sexlysten kommer etterhvert også. For å si det rett ut; Ta kontroll over vaginaen din jente! Prøv deg frem, finn ut hva du liker og ikke liker, hva som føles naturlig og hva som føles rart ut. Det er slik preastasjonsangsten og usikkerheten forsvinner.

Menn har stort sett null peiling på hvordan du vil ha sex, mest fordi "alle" jenter vil ha det ulikt. Så om du ikke vet det og klarer å tolke din egen kropp så er det nesten dømt til å bli dårlig sex. - og da forsterkes bare usikkerheten rundt temaet. 

Du forsto meg riktig :) Og du har nok rett, ser logikken. Jeg har bare syntes det har vært så utrolig kjedelig når jeg har prøvd, så det frister ikke å bruke tid på det. Haha, huff, nei, nå blir det intimt her.

VB

#25
Quote from: Greeneyed on May 30, 2013, 14:28:57 PMDu forsto meg riktig :) Og du har nok rett, ser logikken. Jeg har bare syntes det har vært så utrolig kjedelig når jeg har prøvd, så det frister ikke å bruke tid på det. Haha, huff, nei, nå blir det intimt her.

Dama mi hadde samme "problemet" som deg når jeg møtte henne, hun gjorde aldri noe alene fordi hun synes det var kjedelig/rart. Jeg sørget for at vi sammen skaffet noen leketøy som hun var interessert i samtidig som jeg oppfordret henne til å teste ut ting på egenhånd, det tok en del tid før hun ble komfortabel med det men når hun endelig ble det så fant hun ut at det kan være ganske morsomt alene også.

Hun hadde heller aldri fått noen orgasmer før jeg møtte henne, men etter en del øvelse alene og etter at hun ble mer komfortabel med seg selv så har orgasmene også kommet.

Så min anbefaling vil være å prøve med hender, hvis det er for kjedelig så sjekk ut nettbutikker som selger sex leketøy og velg et eller annet som ser interessant ut.

Det er også greit å huske at sex er mest om det mentale, ikke så mye om fysisk stimulering, så hvis du ligger der å tenker på jobben mens du prøver ting så vil det ikke fungere så bra.

Lars GV

Quote from: Ananas on May 30, 2013, 18:42:10 PM
Quote from: Lars GV on May 30, 2013, 00:13:12 AM
Quote from: Stylish on May 29, 2013, 22:51:06 PM
Hvis jeg forstår Lars riktig så mener han at jenten fra sukker hadde ligget med en del gutter fra sukker(eller generelt) og sjansen for at hun er utro vil da være større enn om jenten var av typen som kun har sex med gutter hun er emosjonelt tiltrukket av.

Njæ, at en jente har hatt mange one night stands sier ingenting om hvor stor muligheten er for at hun kommer til å være utro. Greia er at menn tiltrekkes jenter som gjør seg tilgjengelig for han (og at han føler at han har fortjent det, at hun har grunn til å ville gjøre det), men utilgjengelig for andre menn. Det er slik man lettest utvikler følelser som mann.
Quote from: Lars GV on May 29, 2013, 21:41:27 PM
"Saken" jeg referte til var:
Quote.. Om "en skikkelig bra mann å få barn med" bryr seg om at kvinner fremstår som løse er han dømmende.

Burde kanskje ha spesifisert det, det var en kommentar til det jeg siterte, ikke hele tråden/førsteposten. Ville bare få frem at manglende interesse for jenter som har mange sexpartnere ikke bare handler om å dømme (som er en vanlig ting å slenge rundt i guttemiljøene om sjekking), men også emosjonell tiltrkening. Altså at det kan være begge deler. Såklart det er tilfeller hvor usikre og dømmende menn lager unødvendige hindringer og stempler jenter urettferdig. Det er bare ikke nødvendigvis alltid det som er tilfellet.

Historien var bare ett eksempel for å illustrere, jeg hentet ikke det jeg skrev fra den ene erfaringen alene.
Og det er greit at dere mener det. Jeg kan bare fortelle dere at for meg, så virker det som om dere bunner tiltrekningen deres, eller den eventuelle tiltrekningen dere muligens kan utvikle til en jente, ut i fra frykt/sjalusi. At hvis hun er i en posisjon til å kunne vise andre menn interesse, så vil dere ikke ha henne som kjæreste.

At hun kan vise interesse i andre er ikke noe stress. Om hun er fysisk tilgjengelig, det er noe annet. Det er umulig at en person kan bare like én, som blir kjæresten, og ikke noen andre senere. Men om man er fysisk tilgjengelig, og viser seg lett fysisk tilgjengelig for flere menn i starten når man møtes og blir kjent, det er ikke et pluss.

EDIT: Jeg kan si meg enig i at det kan ligge en frykt der ja. Menn har masse å tape på å investere langvarig i "feil" jente. I verste fall kan han ende opp med å oppdra barn som ikke er hans eget, og den frykten tror jeg instinktivt påvirker menn og om de tillater seg selv å utvikler følelser for en jente. Til og med den mest selvsikre mannen tror jeg ikke slipper unna dette, i en grad eller annen.
Motstand skaper smerte. Aksept skaper frihet.

Oppdragelse slutter ikke når du flytter hjemmeifra, det er da den virkelig begynner.

Greeneyed

VB: Takk for gode tips! Når jeg ikke er med en mann glir tankene lett over til andre ting, så skjønner det mentale er en utfordring. Men til høsten (da har jeg privatliv igjen, juhuu) får jeg prøve meg ;)

Quote from: Lars GV on May 30, 2013, 20:30:38 PM
At hun kan vise interesse i andre er ikke noe stress. Om hun er fysisk tilgjengelig, det er noe annet. Det er umulig at en person kan bare like én, som blir kjæresten, og ikke noen andre senere. Men om man er fysisk tilgjengelig, og viser seg lett fysisk tilgjengelig for flere menn i starten når man møtes og blir kjent, det er ikke et pluss.
Akkurat det der har jeg hatt om i sosialpsykologi også :) Men jeg savner mer konkrete eksempler. Altså, om man, som jeg da, har sovet med en fyr på første eller andre date, har jeg da vært såpass lett fysisk tilgjengelig (selv om vi ikke har hatt sex) at det er mindre trolig at han kan utvikle emosjonell tiltrekning seinere? Jeg mener selvsagt på generell basis, om det er mulig å si noe generelt her i det hele tatt, da. Skjønner hvis dere vil spare svar på sånne spørsmål til de som er med på jentekurs :)

Anax

Quote from: Greeneyed on May 30, 2013, 11:59:26 AM
Jeg skjønner at dere føler dere validert av sex. Men blir man ikke validert av at ei jente som man nettopp har møtt vil sove og kose med en også (ikke i samme grad, men likevel)? Man må da ha gitt et ganske godt førsteinntrykk da! Det er jo forskjellig fra jente til jente hvor mye validering som faktisk ligger i en handling, og det å ligge med noen er på en måte en så stor "investering" fra min side, hvertfall, at hvem som helst ikke får den valideringen. Da ville den også betydd mindre.

Spørs hva slags mål du har, så jeg hoppet vell litt til antagelser der.

Kan kun snakke for megselv, men personlig er jeg ikke motivert av å møte igjen jenter om ting ikke eskalerte til sex.

Det er med mindre hun er en av de FÅ som lever opp til en lang rekke kresne, rare standarer eller at ting ikke løste seg pga logistikk.


Quote from: Greeneyed on May 30, 2013, 11:59:26 AM
Jeg synes det var interessant, det du skriver om å utnytte gutter for personligheten deres. Men jeg skjønner ikke helt hva du mener? Er det å prate og flørte med en gutt utnytting, fordi man trenger mer enn én kveld på å finne ut hvor godt man liker ham? Er det utnytting å kysse, kose og sove med en gutt, fordi man ikke vil gå lenger enn dét den kvelden? Hvorfor? Hva kan ei jente gjøre, da, hvis hun ikke har noe mål om å "lure" gutten til å bare kose og sove sammen, men virkelig er tiltrukket av ham, og vil være mer intim samme kveld - bare ikke SÅ intim? Det er jo ikke meninga å skape forventninger om at det skal skje noe mer.

Greit at ikke drømmemannen er tafatt og desperat, men en som ikke er desperat burde da også kunne være trygg nok på seg selv til å ikke måtte ha validering i form av sex ved første møte? En som ikke synes det er verdt å bruke litt tid på å bli kjent med meg er jeg ikke interessert i å ha sex med heller. Men igjen, skjønner det kan ses som utnytting når jenta liker kos, og gang på gang sover med samme gutt, uten at hun lar det skje noe mer. Har faktisk ikke tenkt på det, for gutter sier stort sett at de synes det er "veldig koselig å bare sove sammen", så jeg har trodd de synes det er like koselig som jeg synes, selv om de også ville gått lenger.

En bra løsning på frustrasjonene dine for øyeblikket virker som;
http://www.avansertseksualitet.no/

De gir ett godt innblikk i menns syn på sex etc.

Lisa

Quote from: Greeneyed on June 01, 2013, 11:58:13 AM
Men jeg savner mer konkrete eksempler. Altså, om man, som jeg da, har sovet med en fyr på første eller andre date, har jeg da vært såpass lett fysisk tilgjengelig (selv om vi ikke har hatt sex) at det er mindre trolig at han kan utvikle emosjonell tiltrekning seinere? Jeg mener selvsagt på generell basis, om det er mulig å si noe generelt her i det hele tatt, da. Skjønner hvis dere vil spare svar på sånne spørsmål til de som er med på jentekurs :)

Personlig så synes jeg den der rote masse og sove sammen for å ikke ligge sammen virker litt sært. Når det er sagt så er det vel ikke akkurat dette som avgjør om han vil utvikle følelser eller ikke, personlighet, kjemi og alt det andre er nok viktigere. Men for å si det slik, klarer du å få en fyr til å fortsatt møte deg etter du bare har sovet med ham to ganger så er det nok en stor sjanse for at han vil utvikle emosjonell tiltrekning. Det kan dog føre til at du "mister" en del andre gutter som også kunne utviklet følelser for deg.

Husk; jeg bare synser, jeg har ingen erfaring med dette =)