Å bli eldre. Kanskje ikke så galt likevel :)

Started by tore, June 01, 2013, 13:29:24 PM

Previous topic - Next topic

QueenB

Quote from: Anders GV on June 12, 2013, 16:52:21 PM
Quote from: --WTF?-- on June 12, 2013, 16:37:26 PM
Ja, og de tiltrekker seg nesten bare damer som knytter sosial verdi til kontekstavhengige posisjoner. Risikoen med dette er at damene forsvinner igjen med én gang konteksten endres.
Kilde?

han har litt rett, da. I mange tilfeller tiltrekkes jenter like mye av statusen og pengene like mye som selve fyren. Dette betyr IKKE at alle jenter foretrekker menn med status og penger, men de aller fleste av de som er sammen med rike/kjente menn er opptatt av status. derfor blir det veldig merkelig å bruke kjendiser som eksempler på at helt vanlige gutter kan få supermodell-damer.

Vanlige gutter KAN få heite kjærester, men ikke akkurat de jentene dere bruker som eksempler. Tone damli hadde ikke kastet to blikk på aksel hennie, hadde han ikke vært norges største "filmstjerne". Fordi hun er en type som er opptatt av status, å vise seg frem i designerklær osv Men det finnes sikkert mange jenter som er like pene som henne som hadde digget en aksel hennie-lignende gutt, mn det er noe annet.
I don't want to talk like you. I don't want to live like you. I'm going to be like me.

Stanley

#16
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Andreas GV

Quote from: QueenB on June 12, 2013, 21:04:20 PM
Vanlige gutter KAN få heite kjærester, men ikke akkurat de jentene dere bruker som eksempler. Tone damli hadde ikke kastet to blikk på aksel hennie, hadde han ikke vært norges største "filmstjerne".

Jeg tror for å være helt ærlig at Tone faktisk ikke bare falt for kjendisstatusen hans, men først og fremst for hvordan han oppførte seg første gang de møttes. Vi instruktørene har også god erfaring med å sjekke opp "kjendisjenter", og det er forbausende likt med å sjekke opp vanlige heite jenter.

QueenB

joda. du skjønt eikke poenget mitt, tror jeg.

Les innlegget en gang til  ;)
I don't want to talk like you. I don't want to live like you. I'm going to be like me.

Stanley

#19
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

QueenB

forrige svaret mitt var til Selvtillit, men det er egentlig relevant for deg også, Andreas.

Selvfølgelig likte hun personlighten hans etc. Noe ekte måtte være til stede, siden de var sammen en stund og bodde sammen. det sier seg selv.

Men  jeg har vanskelig for å tro at en person som henne ikke er opptatt av status, kjendiseri, å bli sett/ å bi sett sammen med andre kjendiser. Hadde han jobbet på et bakeri, og bare kommet bort og snakket med henne på et utested, så vet jeg ikke omh hun hadde følt det samme, selv om han hadde  oppført helt likt første gang de møttes. Det har jeg bare veldig vanskelig for å tro.

hva mener du med "kjendisjenter"?
I don't want to talk like you. I don't want to live like you. I'm going to be like me.

QueenB

joda, men kjendisstatusen spiller en sentral rolle- den kommer man ikke unna. + hva jentene faktisk forbinder med statusen.
I don't want to talk like you. I don't want to live like you. I'm going to be like me.

--WTF?--

Quote from: QueenB on June 12, 2013, 21:04:20 PM
I mange tilfeller tiltrekkes jenter like mye av statusen og pengene like mye som selve fyren. Dette betyr IKKE at alle jenter foretrekker menn med status og penger, men de aller fleste av de som er sammen med rike/kjente menn er opptatt av status. derfor blir det veldig merkelig å bruke kjendiser som eksempler på at helt vanlige gutter kan få supermodell-damer.

Takk, QueenB!  Jeg burde ha presisert at det jeg kommenterte var eksempelet med Gene Simmons og Rune Rudberg.

Quote from: Roark on June 12, 2013, 21:47:59 PM
Det er kanskje ikke hans status i seg selv som er tiltrekkende, men selvtilliten, karismaen osv som han har som et resultat av en vellykket karrière, som gjør han attraktiv.

At selvtillit og karisma (uavhengig av hvordan man personlig har oppnådd den) er tiltrekkende, stemmer nok for "lyst"-delen, men er ingen selvfølgelighet for "lov"-delen. Ulike miljøer og subkulturer har sine egne regler og statushierarkier , og "kjendisverdenen" er ihvertfall ikke noe unntak. Mainstream-kjendisers samfunnsoppgave (sammen med reklamebransjen) er å til enhver tid påvirke massene i den retning makthaverne ønsker, ikke å oppfordre til selvstendig tenkning og kritisk refleksjon. (For det er det ingen penger å tjene på!) Ved å være en del av mainstream-kjendismiljøet, har man altså gjort et verdivalg. Og det sier seg selv at man da ikke vil passe sammen med noen som står for det motsatte verdisyn.

Quote from: Andreas GV on June 12, 2013, 21:19:04 PM
Vi instruktørene har også god erfaring med å sjekke opp "kjendisjenter", og det er forbausende likt med å sjekke opp vanlige heite jenter.

Det har jeg aldri tvilt på!  ;) Å sjekke opp jenter er egentlig ikke så vanskelig, det som er vanskelig er å finne noen man passer sammen med, spesielt hvis man har en ikke-mainstream holdning til tilværelsen. Da ryker man ut på "lov"-delen, om man har aldri så mye selvtillit og karisma på plass.

Jeg studerer til et "statusyrke" (ifølge GV ihvertfall  :P ), og ser disse mekanismene på skolen. Hadde alder, livserfaring og selvtillit vært utslagsgivende, ville jeg hatt et helt harem av unge studiner rundt meg. Når dette likevel ikke er tilfelle, er det fordi jeg er omtrent den eneste som har en totalt annen innfallsvinkel til faget og utdanningen enn det som er sosialt akseptert i studentmiljøet. (Men jeg får ihvertfall faglig anerkjennelse.)

Date only grown-ups. If you're not a grown-up, fix that first.

tore

Denne tråden handlet ikke om kjendiser. Grunnen til at jeg la ut bilder av kjendiser er at jeg ikke ville ikke bruke eksempelbilder av vanlige folk.

urutinert

Quote from: Andreas GV on June 12, 2013, 21:19:04 PM
Vi instruktørene har også god erfaring med å sjekke opp "kjendisjenter", og det er forbausende likt med å sjekke opp vanlige heite jenter.

Med fare for å spore litt av på det tråden handler om..så er dette noe jeg gjerne skulle lest en bloggpost/forumpost om! Altså deres erfaringer med å sjekke opp "kjendisjenter".  :)
Do something today that your future self will thank you for.

tore

Mens vi er inne på det.. Hva er greia med de sykt store aldersforskjellene man ofte ser på landet og ute i bygdene?

bareAre

Mindre overflod/valgmuligheter (for både gutter og jenter)? Erfaring har kanskje mer å si rent praktisk på landet og således er mer prissatt egenskap.

Oslomann77

Etter jeg passerte 34-35 år fikk jeg myye mer draget av en eller annen grunn. Var lite singel i tjueårene da, men allikevel , merker stor forandring. Måtte det vare forever...hehe.
På sukker har jeg fått meldinger fra 21 år gamle damer, og av 47 år gamle damer.. Noen liker mora, andre liker dattera!:P