BOOTCAMP MED SJEKKESKOLEN STARTER OM:
0
DAGER
00
TIMER
00
MIN
00
SEK

Vennefelle - til noe positivt?

Started by bareAre, July 12, 2013, 15:42:06 PM

Previous topic - Next topic

bareAre

Enda jeg jobber som en helt med Ä prÞve eskalere og flÞrte pÄ date, sÄ ender jeg alt for ofte opp med den berÞmte vennefella etter 1-3 dater (jenter fra 23-35). Jeg antar at det ogsÄ har litt med at et flertall av de jeg har truffet scorer ganske bra pÄ skjÞnnhetsskalaen, er ganske oppegÄende og har mange muligheter (slik som meg ;)) MÄ ogsÄ sies at disse fort blir vÊrende pÄ dating-nettstedene, sÄ det kan jo godt vÊre at de er for kresne ogsÄ eller gÄr inn og ut i veldig korte forhold.. Mange sier de sÞker "langvarig" forhold, i motsetning til "fra flÞrt->forhold".

En gjenganger er at de slenger ut et kompliment og Ăžnsker Ă„ treffe meg som venn, jeg tror det ofte bunner ut i mangel pĂ„ tiltrekning. Det harmonerer jo godt med at vi tross alt fĂ„r god kontakt og at de ofte glemmer klokka nĂ„r vi henger sammen og vi har det gĂžy. I disse tilfellene har jeg stort sett bare latt vĂŠre Ă„ ta noe mer kontakt, for jeg har tenkt at det ikke er venner jeg er pĂ„ utkikk etter og at det er slĂžsing med tid.. Har ogsĂ„ tenkt litt at det er en hĂžfflig mĂ„te Ă„ gi et avslag pĂ„ og at de faktisk ikke mener det. Men de sier f.eks. dette nĂ„r jeg prĂžver invitere pĂ„ en ny date: "(...) Du er en flott kar, men jeg kan ikke tilby deg noe annet enn vennskap. Noe som i seg selv er relativt Ă„lreit. Hvis du fĂžler det pĂ„ tilsvarende mĂ„te, sĂ„ kan vi godt treffes pĂ„ en Ăžl en dag  :) "

1. I stedet for Ä se pÄ dette som en kjip ting, bÞr jeg faktisk fÞlge opp og treffe henne som venner? Det over er kun et eksempel fra en reell melding.

Positive effekter:
- Hun kan ha fine venninner og kan plutselig hooke meg opp med ei eller jeg treffer de tilfeldigvis sammen/ute.
- Jeg lÊrer Ä henge med en type jente jeg Þnsker Ä fÄ (og finner kanskje ut at det ikke er den type jenter jeg egentlig vil ha..)