BOOTCAMP MED SJEKKESKOLEN STARTER OM:
0
DAGER
00
TIMER
00
MIN
00
SEK

Vennefelle - til noe positivt?

Started by bareAre, July 12, 2013, 15:42:06 PM

Previous topic - Next topic

bareAre

Enda jeg jobber som en helt med Ä prÞve eskalere og flÞrte pÄ date, sÄ ender jeg alt for ofte opp med den berÞmte vennefella etter 1-3 dater (jenter fra 23-35). Jeg antar at det ogsÄ har litt med at et flertall av de jeg har truffet scorer ganske bra pÄ skjÞnnhetsskalaen, er ganske oppegÄende og har mange muligheter (slik som meg ;)) MÄ ogsÄ sies at disse fort blir vÊrende pÄ dating-nettstedene, sÄ det kan jo godt vÊre at de er for kresne ogsÄ eller gÄr inn og ut i veldig korte forhold.. Mange sier de sÞker "langvarig" forhold, i motsetning til "fra flÞrt->forhold".

En gjenganger er at de slenger ut et kompliment og Ăžnsker Ă„ treffe meg som venn, jeg tror det ofte bunner ut i mangel pĂ„ tiltrekning. Det harmonerer jo godt med at vi tross alt fĂ„r god kontakt og at de ofte glemmer klokka nĂ„r vi henger sammen og vi har det gĂžy. I disse tilfellene har jeg stort sett bare latt vĂŠre Ă„ ta noe mer kontakt, for jeg har tenkt at det ikke er venner jeg er pĂ„ utkikk etter og at det er slĂžsing med tid.. Har ogsĂ„ tenkt litt at det er en hĂžfflig mĂ„te Ă„ gi et avslag pĂ„ og at de faktisk ikke mener det. Men de sier f.eks. dette nĂ„r jeg prĂžver invitere pĂ„ en ny date: "(...) Du er en flott kar, men jeg kan ikke tilby deg noe annet enn vennskap. Noe som i seg selv er relativt Ă„lreit. Hvis du fĂžler det pĂ„ tilsvarende mĂ„te, sĂ„ kan vi godt treffes pĂ„ en Ăžl en dag  :) "

1. I stedet for Ä se pÄ dette som en kjip ting, bÞr jeg faktisk fÞlge opp og treffe henne som venner? Det over er kun et eksempel fra en reell melding.

Positive effekter:
- Hun kan ha fine venninner og kan plutselig hooke meg opp med ei eller jeg treffer de tilfeldigvis sammen/ute.
- Jeg lÊrer Ä henge med en type jente jeg Þnsker Ä fÄ (og finner kanskje ut at det ikke er den type jenter jeg egentlig vil ha..)
- Utvider min sosiale sirkel, blir mer utadvent.

Negative effekter:
- NĂ„ har jeg som regel kun truffet jenta over en del timer, fortrinnsvis over 1-2/3 dater, men det er jo en fare for Ă„ "falle" for jenta.
- Sjalusi (f.eks. hvis dudes prĂžver sjekke henne opp mens vi henger sammen eller forteller om andre fyrer).
- Fare for klein "vennedate"?

Andre effekter:
- Fb venn pÄ sikt? Kan ogsÄ vÊre en negativ ting hvis jeg tror det er mulighet for det, og det ikke er det.

Men tenker litt at selv de negative effektene er ting som er nyttig erfaring. I vennekretsen har jeg jenter jeg har rotet med som nÄ har type (til og med unger) og det gjÞr meg ikke noe (bortsett fra at jeg fÄr mer lyst pÄ forhold og mindre lyst pÄ unger). Men her er det mer miljÞ/felles venner som gjÞr at vi henger sammen fortsatt. Ei av de fÞrste jeg datet via nett for 10 Är siden er en av mine beste venner i dag, men der var det ikke tiltrekning fra noen av oss sin side, vi fant ut umiddelbart at vi bare skulle vÊre venner. Vi har bl.a. gÄtt pÄ de kleine sukkerfestene sammen.

2. Hvordan bÞr jeg oppfÞre meg pÄ "vennedate" hvis jeg avtaler et tidspunkt? Jeg antar jo at de med formuleringen ikke er ute etter fb-venn (det hadde ikke vÊrt meg imot). BÞr jeg la vÊre Ä eskalere/berÞre overhodet? BÞr jeg legge henne til pÄ Facebook ganske kjapt?

Hvis jeg hadde fulgt opp alle venneforespÞrslene etter nettdatingen min, sÄ hadde jeg jo plutselig hatt mange tusen venners venner litt nÊrmere ;)

SuitUp

Her synes jeg det virker som de positive sidene veier tyngst. Som du sier, sÄ er det jo stor sjanse for at du mÞter venner av henne som kan vÊre av interesse! Er jo selvsagt greit Ä ikke bruke en masse tid pÄ disse damene som ikke har interesse for deg, men selv om de synes at dere ikke har sÄ god kjemi, sÄ kan det jo vÊre at FB kan vÊre en lÞsning som du nevner. Men jeg tror det er viktig Ä ta det som det kommer og ikke "presse" henne.

Er jo alltids en fare for en klein vennedate, men du vil jo ikke akkurat dÞ av dette, ikke vÊr redd for Ä ha en dÄrlig date. Uansett sÄ er det jo ikke dumt Ä fÄ jente venner, kan lÊre mye av dem vet du ;-) AngÄende sjanse for Ä falle for en av disse jentene, sÄ vil det jo alltids vÊre en hvis sjanse for dette, men da ville jeg heller bare trukket meg tilbake fÞr det hadde gÄtt for langt hvis dette var tilfellet..

Potet

En annen positiv side er at hun etter hvert kan falle for deg / begynne Ä like deg nok til at dere kan bli noe mer enn bare venner. Men hvis du fortsatt skal vÊre venner med henne og er tiltrukket av henne kan det fort tÊre deg veldig opp hvis du ikke klarer Ä holde fÞlelsene i sjakk. Den beste mÄten Ä holde fÞlelsene unna pÄ er om du jevnlig mÞter minst én annen jente som du er minst like tiltrukket av som du har et fysisk forhold til. AltsÄ reell overflod. Det hjelper lite med de andre fordelene et venneforhold med henne vil gi deg hvis man er i vennefellen og intenst vil noe mer med henne. Det verste er hvis du fÞler det alltid er et lite hÄp om at de kan bli noe mer, selv om det gjerne ikke er tilfellet. Da bruker du for mye tid og energi pÄ noe som ikke vil gi deg tilsvarende glede tilbake.

Hvis du vil fÄ en jentevenn som kan gi deg mange av de tilsvarende fordelene du nevner uten sÄ mye spenning/fÞlelser kan du befriende en bra dame som har kjÊreste/mann. Det kan ogsÄ fÄ henne til Ä oppfÞre seg mer genuint og Êrlig siden det er mer tydelig at du er venn med henne nettopp pÄ grunn av personligheten hennes og ikke fordi bare vil komme tettere innpÄ henne og egentlig vil ha noe mer fysisk. Man kan fÄ mye bra ut av Ä fÄ kvinnelige perspektiver.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

dagligvare

Jeg vet ikke helt om jeg stĂžtter teorien om at du kan treffe jenter via henne.

Jenter har en ekstrem flokkmentalitet i forhold til om de synes gutter er attraktive eller ikke. Hvis de vet at du ble dumpet av venninna sÄ stiller du med et massivt handicap.

Bli med pÄ 3 dagers GRATIS nettkurs i sjekking