Vennefelle - til noe positivt?

Started by bareAre, July 12, 2013, 15:42:06 PM

Previous topic - Next topic

bareAre

Enda jeg jobber som en helt med å prøve eskalere og flørte på date, så ender jeg alt for ofte opp med den berømte vennefella etter 1-3 dater (jenter fra 23-35). Jeg antar at det også har litt med at et flertall av de jeg har truffet scorer ganske bra på skjønnhetsskalaen, er ganske oppegående og har mange muligheter (slik som meg ;)) Må også sies at disse fort blir værende på dating-nettstedene, så det kan jo godt være at de er for kresne også eller går inn og ut i veldig korte forhold.. Mange sier de søker "langvarig" forhold, i motsetning til "fra flørt->forhold".

En gjenganger er at de slenger ut et kompliment og ønsker å treffe meg som venn, jeg tror det ofte bunner ut i mangel på tiltrekning. Det harmonerer jo godt med at vi tross alt får god kontakt og at de ofte glemmer klokka når vi henger sammen og vi har det gøy. I disse tilfellene har jeg stort sett bare latt være å ta noe mer kontakt, for jeg har tenkt at det ikke er venner jeg er på utkikk etter og at det er sløsing med tid.. Har også tenkt litt at det er en høfflig måte å gi et avslag på og at de faktisk ikke mener det. Men de sier f.eks. dette når jeg prøver invitere på en ny date: "(...) Du er en flott kar, men jeg kan ikke tilby deg noe annet enn vennskap. Noe som i seg selv er relativt ålreit. Hvis du føler det på tilsvarende måte, så kan vi godt treffes på en øl en dag  :) "

1. I stedet for å se på dette som en kjip ting, bør jeg faktisk følge opp og treffe henne som venner? Det over er kun et eksempel fra en reell melding.

Positive effekter:
- Hun kan ha fine venninner og kan plutselig hooke meg opp med ei eller jeg treffer de tilfeldigvis sammen/ute.
- Jeg lærer å henge med en type jente jeg ønsker å få (og finner kanskje ut at det ikke er den type jenter jeg egentlig vil ha..)
- Utvider min sosiale sirkel, blir mer utadvent.

Negative effekter: