Sukker.no - bildekritikk!

Started by ruslebiffen, July 21, 2013, 22:11:36 PM

Previous topic - Next topic

Anugita

Enig med de andre ang nye briller, det er ett must... Nå ser jeg du har kjøpt nye, så håper de passer bedre... Ang linser så vil jeg anbefale ukeslinser, som man også sover med i ei uke i strekk... Litt uvant fra briller i begynnelsen, men nå merker jeg ikke engang at jeg har de på, de er så behagelige at det hender jeg glemmer å bytte hver mandag... Og jeg lover, jeg har ikke angret ett sekund på at jeg begynte med ukeslinser!



ruslebiffen

Clark Kent! Jeg tar det som et kompliment, som det ivrige fanet av Lois & Clark jeg var. ;)
Jeg synes absolutt de nye brillene passer en del bedre størrelsesmessig, men nå vil muligens ikke det ha så veldig mye å si lenger, da det ble optikertime i morgen allerede! Jeg fikk sneket inn en halvtime mellom ferieturer :-)

Jeg skal definitivt forhøre meg angående ukeslinser... det høres jo mer praktisk ut enn dags- og månedslinser.. og kanskje også mindre irritasjon på øyet i og med at jeg ikke pirker meg i øyet hver dag?

Unloved

Hvis du pirker i øyet gjør du noe feil ;)
I verste fall finnes det noe som heter LinsePinsett (kommer visstnok også i Hello Kitty, ifølge fjortissene jeg følger på youtube).

fri90

Vis du hr en venn som er flink å ta bilder vil jeg anbefale deg å spørre han om hjelp. Jeg oppdaget selv at når jeg fikk bedre kvalitet på bildene, så kom det mye mer svar og brev til meg. Hadde selv briller en god stund, men gikk over til linser, noe som hjalp veldig på selvtilliten og utsendemessing. Gå til en frisør og fåå deg en kul klipp, kjøp deg noen kule klær og prøv å finn noen som kan ta bra bilder av deg og du vil raskt se fremgang på respons. :)

Et lite spørsmål til slutt. Sliter med å legge ut bilder her inne, kan du gi meg en enkel forklaring på hvordan det gjøres? Vet det finnes en sånn link du må legge inn, men hva med di bildene man ikke har på nettet og kun på pc?

Knipetak

Quote from: fri90 on July 26, 2013, 11:38:35 AM
Vet det finnes en sånn link du må legge inn, men hva med di bildene man ikke har på nettet og kun på pc?

http://imgur.com, klikk upload from computer oppe til høyre.

dagligvare

Nå er ikke jeg noen dame, men du ga meg et typisk datanerd-inntrykk. Og det er nok ikke så bra. Kjedelig sveis og kjedelige stålbriller.

Jeg tror du kunne kledd et litt mer hipster-image. Briller med tjukke, mørke innfatninger og en litt mer spenstig sveis (type mer voks).

I tillegg virker bildene litt for "poserende". Prøv å få noen bilder som virker som de er tatt i litt mer aktive situasjoner. Og det er bedre å se litt bort fra kamera fremfor å stirre rett inn i linsa.

Biff

Nye klaer. Altsaa, ikke nye klaer av samme type som du bruker, men kulere klaer.

Gjoer noe med haaret.

Annen type briller.

Den stilen du har naa minner bare om en forvokst skolegutt. Bli en mann.

Stanley

Vil mene det viktigste med bilder, som også står på 0330-bloggen er:

- Ikke se i kamera.
- Bildet skal virke ''tilfeldig'' bra.
- Riktig klesstil.

Noen som er med meg på den?
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

ruslebiffen

Hei igjen,
Litt lite tid foran PCen for tiden så litt treg til å respondere, men setter fortsatt stor pris på svarene deres!

Siden sist så har jeg skaffet linser! Så da er iallefall den biten i boks. Ukeslinser måtte jeg visst vente med et par mnd, men har da dagslinser.

Så oppsummering av det som har blitt sagt:
- Nye klær! Jeg ser absolutt poenget; jeg har litt vanskelig for å plukke ut noe som ser bra ut når jeg går og handler klær. Jeg innser at jeg har en del å lære der.
- Hårstilen.. på tide med voks i håret. Igjen, jeg har en del å lære når det gjelder hårstil...
- Ikke se i kamera, og la det virke mindre posert.

Hår- og klesstil har aldri vært noe jeg har vært opptatt av.. det gjelder egentlig mye annet også. Jeg prøver å snu livet mitt rundt på en del områder, og dette blir nok et par av disse områdene.

fri90: Ang. å legge ut bilder her inne: Du kan bruke den "Sett inn bilde"-knappen (andre fra venstre i raden av knapper over smileyene). På forhåndsvisninga virket det dog som om bildene kom ut i full størrelse (altså uten thumbnails), som blir litt voldsomt i en forumpost. Derfor lastet jeg de opp på et nettsted og bare lenket til de istedet. imgur.com som Knipetak foreslo funker fint for det formålet.

Unloved

Gratulerer med linser :) Håper du finner ett merke du trives med, uansett om det er dagslinser, ukeslinser, månedslinser eller bare "jeg skal på sjekkern"-linser ;)

Hvis du synes det er vanskelig med klær/hår, og ikke kjenner noen med kul nok stil til å kunne hjelpe deg, så bør du prøve Personal Shopper eller makeover...
Blir det ikke ny sesong med Jan Thomas eller homsepatruljen snart? Kanskje du skulle meldt deg på?

PS: Gutter, hvorfor er dere så glad i voks i håret? Det er JÆVLIG ekkelt å ta på :P

Oslomann77


Spørsmål til damene:

Piketrøye eller rund hals ala første bildet til TS? På genser eller trøye altså.
Bare lurer.., bruker alltid pikè selv, men ser mange (muskuløse spesielt) menn som har rund hals, gjerne veeldig vid.
Synes det er Harry jeg da..

tore

#26
Bra du fikk deg linser, mann. De brillene der så litt sånn informatikkstudent på Gjøvik ut..

Fint at du liker å være ut i naturen, men det er vanskelig å se kul ut i allværsjakke.

Jeg syns du så litt blek ut. Kanskje du burde prøve å skaffe deg en liten tan? De fleste kler litt farge :)

sitronsaft

Quote from: Oslomann77 on July 29, 2013, 07:46:26 AM

Spørsmål til damene:

Piketrøye eller rund hals ala første bildet til TS? På genser eller trøye altså.


Om rund hals er fint spørs hvilket type plagg det er.
Genser i stoff slik som TS har på første bilde: rund hals er ikke fint, det passer ikke til stoffet. Rund hals + slikt stoff = minner meg om barneavd på H&M på 90-tallet. Hadde den hatt v-hals kunne det derimot gått an.
T-skjorte i vanlig bomull med rund hals: går som regel an.

Pique-trøye blir lett douche.
Meget vid hals (om den er rund eller v) blir veldig lett merkelig, da det minner om utringning. Og hvis du ikke har noe å vise frem (pupper), hvorfor fremheve det området?

Men det er vanskelig å si hva som passer deg, da det spørs på din kroppstype. Og sikkert noen som synes at genseren til TS er fin også (baklager ruslebiffen!).