Walk-in-closet

Started by SpantaX, August 13, 2013, 07:44:15 AM

Previous topic - Next topic

SpantaX

Hellu alle sammen :)

Jeg har tenkt å pusse opp litt hjemme, og har bestemt meg for å lage et walk-in-closet.

Er det noen her som har noen tips? (Fine løsninger, organisering, lys, speil, innredning, farger osv..)

Kommer ikke til å kjøpe noen ferdig "innredning" for å kalle det det, siden det er altfor dyrt. Blir nok en åpen løsning, som blir selvbygd.

Noe slikt f.eks:



Men tenkte kanskje litt mørkere farger på hyllene..

Alle tips og forslag er velkomne :) (spesielt de som er pengebesparende)
"Don't trust quotes on the Internet" - Abraham Lincoln.

Unloved

Åh så kult :D

Vel, det enkleste når det kommer til enhver oppussing av hjemmet, er å sjekke Pinterest for inspirasjon ;)
Veldig mye Ikea-løsninger der som ser mye dyrere ut enn det er.

Stemning

Ville holdt meg til hvitt eller en hvitvariant/offwhite var jeg deg. Klærne selv er jo gjerne fargerike/mørke og med mørke hyller kan det bli litt "tett" feeling med mindre du har veldig god plass.

Du er heldig som har plass til walk-in ass..  8)

SpantaX

Quote from: Stemning on August 13, 2013, 15:42:37 PM
Ville holdt meg til hvitt eller en hvitvariant/offwhite var jeg deg. Klærne selv er jo gjerne fargerike/mørke og med mørke hyller kan det bli litt "tett" feeling med mindre du har veldig god plass.

Du er heldig som har plass til walk-in ass..  8)

Ikke no sånt no altså?



Syntes det der var jævli pent :)

Jeg har 15 m2 å bruke :)

Men jeg har ingen "hele vegger".. Det er enten ei dør eller et vindu på hver av dem.
"Don't trust quotes on the Internet" - Abraham Lincoln.

Potet

Walk in closet er konge! Digget den siste der. Hvor mye tvilsomme stoffer og andre ulovligheter har du solgt for å få råd til en leilighet/hus hvor det er plass til 15 kvadratmeter walk in closet? :)

Ta bilde av rommet (+ha mål) og vis det til de som jobber på Ikea. De har sikkert mange gode forslag til hvordan du skal klare å utnytte plassen på best mulig måte.

http://www.tumblr.com/tagged/walk-in-closet
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Lars GV

Motstand skaper smerte. Aksept skaper frihet.

Oppdragelse slutter ikke når du flytter hjemmeifra, det er da den virkelig begynner.

tore

Haha, jeg tenkte også på den Heinieken-reklamen da jeg leste denne posten.

Sjekketips: Lyst til å bli med meg hjem for å se på walk-in-closetet mitt eller?  ;)

SpantaX

#7
Quote from: Lars GV on August 14, 2013, 00:51:06 AM

Pffft!



Hahah! Ja, det blir vel et kjølerom etterhvert også, men det blir da jeg skal pusse opp kjøkkenet, og det er et litt mer dyrt og krevende prosjekt :)

Quote from: Potet on August 13, 2013, 22:54:24 PM
Walk in closet er konge! Digget den siste der. Hvor mye tvilsomme stoffer og andre ulovligheter har du solgt for å få råd til en leilighet/hus hvor det er plass til 15 kvadratmeter walk in closet? :)

Ta bilde av rommet (+ha mål) og vis det til de som jobber på Ikea. De har sikkert mange gode forslag til hvordan du skal klare å utnytte plassen på best mulig måte.

http://www.tumblr.com/tagged/walk-in-closet

Kjøpte meg hus da jeg var 21 (er 25 nå), sammen med eksen, og kjøpte ut hu igjen et år senere da hu dumpa meg. Hus er ikke så dyrt hvis man flytter litt ut på bygda ;) Jeg ga det samme for huset mitt på 200 kvm som det en kollega ga for en leilighet i Lillestrøm på 25 kvm (!)

Er ingen stor fan av Ikea :/ veit det er billig men.. Kanskje jeg kan modifisere noe av det de har der? hmmm..
"Don't trust quotes on the Internet" - Abraham Lincoln.

Lisa

Det er en del ting du bør tenke på før design, jeg går ut fra du har tenkt på det fra før, men just in case. Det er både fordeler og ulemper med alle alternativene
- Liker du at klærne ligger eller henger
- Skal du ha skittentøy der inne
- Vil du ha skapdører eller rene hyller
- Har du ekstra plass til sessongklær
- Hvordan skal du sortere klærne dine
- Hva av tilbehør skal du ha der inne. Er det noe som trenger ekstra oppbevaringsplass? Skal du f.eks. lagre smykker, skopuss, svamper, vesker/sekker/kofferter der inne?
-Hvor store hyller trenger du? Er skuffer mer eller mindre praktisk enn hyller?
- Trenger du stol eller lignende for å legge fra deg brukte klær?

NB: Pass på at du har godt lys og at plasseringen av speil passer inn med hvor lyset kommer fra. Jeg ville også hatt skap som går helt opp til taket for å unngå støv.

SpantaX

Quote from: Lisa on August 14, 2013, 09:54:53 AM
Det er en del ting du bør tenke på før design, jeg går ut fra du har tenkt på det fra før, men just in case. Det er både fordeler og ulemper med alle alternativene
- Liker du at klærne ligger eller henger
- Skal du ha skittentøy der inne
- Vil du ha skapdører eller rene hyller
- Har du ekstra plass til sessongklær
- Hvordan skal du sortere klærne dine
- Hva av tilbehør skal du ha der inne. Er det noe som trenger ekstra oppbevaringsplass? Skal du f.eks. lagre smykker, skopuss, svamper, vesker/sekker/kofferter der inne?
-Hvor store hyller trenger du? Er skuffer mer eller mindre praktisk enn hyller?
- Trenger du stol eller lignende for å legge fra deg brukte klær?

NB: Pass på at du har godt lys og at plasseringen av speil passer inn med hvor lyset kommer fra. Jeg ville også hatt skap som går helt opp til taket for å unngå støv.

Takk!! :)

Flere ting her jeg ikke hadde tenkt over!

Hadde tenkt en kombinasjon av skap og åpne hyller. (Gjemme bort skidress, thermodress o.l i skap med dør)
Liker at ting henger. (Siden jeg da slipper å brette de) Men blir selvsagt ikke plass til å henge ALT, så noen skuffer blir det jo.
Skittentøy skal på vaskerommet, så det slipper jeg å tenke over, og brukte klær havner som regel på soverommet. Men en stol eller en pall er kanskje en idè uansett.

Fikk mye å tenke over her nå! Får vel begynne å tegne litt :)
"Don't trust quotes on the Internet" - Abraham Lincoln.