Hva er greia?

Started by Lurer, September 12, 2013, 13:32:58 PM

Previous topic - Next topic

Lurer

Hei!

Jeg er i en situasjon som gir litt hodebry, setter pris på å få høre hva slags tanker dere gjør dere....

Hooker opp med en mann jeg har kjent en stund, i påsken 2013- på by`n
Vi har fantastisk sex og forstetter å treffes- for å ha sex...  Jeg var veldig klar på at det var kun dette jeg ville... han var litt der at det er i allefall viktig å leke først, også får man se hva som skjer. Jeg får etterhvert beskjed om at han aldri kunne vært i et forhold med meg( der og da så var det greit)

Vi blir raskt eksklusive- noe han ymtet frempå. Også går jeg på en smell og faller for han. Tror ikke han fikk det med seg engang jeg?!
Jeg blir i allefall alltfor ivrig, han avslutter- han syns det ble for mye. 

Det går en uke, så tar i opp kontakten igjen og selvsagt havner vi tilbake der vi var. Jeg har tatt hintet og trekker meg selvsagt noe tilbake. Dette funker fint- vi er fremdeles eksklusive.  Trenden har vært sex og samvær i 3-9 timer også drar den ene eller den andre.
Han sliter en del med en sykdom som gjør at han sover svært dårlig om natta, mye opp.

Det går litt tid også får jeg beskjed om at han har truffet en som han har blitt sjarmert av og avslutter derfor med meg
Han var egentlig ute etter et forhold og det var jo ikke jeg som han sa... Jeg holder maska og sier ikke noe om hvor lei meg jeg faktisk er.

Han gir litt forskjellige signaler, har en venninne som postet på veggen min på fb- **** er best, ingen protest.  Hun ville bare muntre meg opp og den går han inn og liker ?????.....

Det går 5 uker uten noe kontakt- også tar vi opp den igjen, da holder han på med hun andre, så vi sender kun meldinger på fb. Jeg må etterhvert fortelle han at jeg tenker mye på han og liker han godt nok til å ønske å bli bedre kjent med han.  Han sier han også tenker på meg. Samtidig sier han noe om at han vet at det som trigger han med meg er sex`n.
Men at han er der vi var, kan ha sex, ha det hyggelig osv...
Han følte han ikke kom noe videre med hun andre.

Vi blir enige om at jeg skal komme opp en tur. Så jeg reiser opp og med alt det begjæret som er mellom oss- så går jo det som det må.
Vi prater litt etterpå, jeg sier det som jeg skrev til han- at jeg øsnker å bli bedre kjent med han.  Tenker at når jeg går, så er vi vel egentlig ferdige.
Dette var i slutten av juli og vi holder fremdelse på...

Vi har sex, prater en stund også har vi sex- det er trenden.
Samtalene har utviklet seg til å bli litt dypere. Han er mer kosete og spør spm som dreier seg om barna osv-  Altså mer engasjert.

Følelsen etter vi har vært sammen er bra- da tenker jeg at vi går rette veien.  Problemet er det som har blitt sagt og hva han viser når vi er sammen-  JEG SKJØNNER IKKE EN DRITT!!!!!

Hva tenker dere?
Skal jeg gi det litt tid og se hva som skjer?





(dette ble langt....)

Knipetak

Kan jeg spørre hvor gamle dere er?

Lurer

#2
Selvsagt...  30 ish

Hvem hadde trodd man skulle holde på sånn i denne alderen...  *rødmer*

Knipetak

Det kan hende at han sitter litt med følelsen av at om dere blir sammen slik ting er nå så er det fordi han står stille og lar seg fange, mens det nok hadde vært mer tilfredsstillende for ham om han følte det var en mer gjensidig "fanging"? Veldig spissformulert her, men om det blir for ensidig/for "lett" - så er det lett å undervurdere det man har og føle at man kunne fått bedre om man selv hadde jobba for det. Kanskje derav "for mye", og at han var mer opptatt av hun andre en stund.

Kan ikke garantere at dette er riktig, og heller ikke si så mye om hva du skal gjøre helt konkret, men mener det er en god del bra artikler på usminket.no om emosjonell investering som kanskje kan gi deg noe.

Lurer

Takker for tilbakemelding!:) 

Slik jeg skjønner deg nå, så tenker du at jeg burde, ikke spille kostbar, heller kanskje begrense litt? 

Jeg kjenner meg godt igjen i det å gi noen høyere verdi- så det skal jeg slutte med.  Jeg har også tenkt igjennom hva det er JEG ønsker. 

Har ingen planer om å "dingle" for lenge, det er jeg jo alt for bra til- sant? hehe ;)





Knipetak

Quote from: Lurer on September 12, 2013, 21:51:57 PM
Slik jeg skjønner deg nå, så tenker du at jeg burde, ikke spille kostbar, heller kanskje begrense litt? 
Kall det hva du vil - jeg tror han trenger å føle at han har jobbet litt for å overvinne deg, og ikke at du "løper etter ham".  Men jeg sier det igjen, jeg er ingen ekspert :)

Quote from: Lurer on September 12, 2013, 21:51:57 PM
Jeg kjenner meg godt igjen i det å gi noen høyere verdi- så det skal jeg slutte med.  Jeg har også tenkt igjennom hva det er JEG ønsker. 

Har ingen planer om å "dingle" for lenge, det er jeg jo alt for bra til- sant? hehe ;)
Det var dine ord.

Eksempel på post om emosjonell tiltrekning: http://www.usminket.no/2013/05/hvordan-far-jeg-en-gutt-forelska.html
Et par utklipp:

Selv om menn gjerne ikke viser følelser like lett som mange kvinner gjør, så er det like mye kaos på innsiden av hodet og like viktig å beskytte seg selv mot kjipe følelser. Derfor vil mange menn ha det ekstremt lite travelt med å utvikle følelsene sine mer enn det de føler de kan kontrollere.

[...]

Men det forutsetter altså at han har nok emosjonell tiltrekning til å kunne ta steget. Du har nemlig ikke lyst til at han tar større steg enn det han føler han kan rettferdiggjøre med følelser for deg. Det har nemlig en stygg tendens til å backfire.


Det er vel kanskje nettopp en slik backfire du opplevde tidlig der.

[...]

Emosjonell tiltrekning er litt mer komplisert da det består av flere komponenter, men jeg kan forklare et par av de viktigste: Hvor "ettertraktet" han tror du er generelt gjennom hvor komfortabel du er med å flørte med han, hvor gode følelser han føler når dere er sammen, og hvor sterk tillit han har til deg. Han må føle at du liker han fordi han "klarte å imponere deg" og ikke bare fordi han er hannkjønn og kjekk.

(Min utheving)

Lurer

#6
Jeg har lest en del og selvsagt blitt klokere. Mye fornuftig og ta med seg. :)   







Lurer

Ingen som gjør seg noen flere tanker? 

Veldig takknemlig for tilbakemeldinger. :)

Koraboros

Han liker deg tydeligvis men jeg tror ikke han er klar til å binde seg til deg. Kanskje det skjer av seg selv hvis dere fortsetter som nå, kanskje ikke.

Jeg er ingen ekspert, men det er tankene mine ihvertfall.

Unloved

Dropp han. Han virker som han bare er ute etter en ting med deg, og hvis du vil ha noe mer kommer du bare til å bli såret.

piken

Slik jeg leser den første posten din her så kan det virker som om du har vært litt utydelig med han. Ettersom han sier noe om at "hun andre kan han se for seg noe mer med, og det ville jo ikke du..". Gutter/menn kan virke kompliserte, men på mange måter er de også ganske enkle. De skjønner det sjeldent hvis du sier èn ting og mener noe helt annet. Så det å si at du ønsker å "bli bedre kjent" kan virke ganske utydelig for en mann. Jeg foreslår at du er litt tydeligere på hva du vil - sett ord på at du tror du kunne ønske deg noe seriøst med han (hvis det er det du vil?!) og se hvordan han reagerer. Godt mulig du skremmer han vekk med det, men da har du ihvertfall fått svar ... Lykke til!

Lurer

Supert med flere svar:)


Quote from: Koraboros on September 17, 2013, 14:02:56 PM
Han liker deg tydeligvis men jeg tror ikke han er klar til å binde seg til deg. Kanskje det skjer av seg selv hvis dere fortsetter som nå, kanskje ikke.

Jeg er ingen ekspert, men det er tankene mine ihvertfall.

Jeg får følelsen av det jeg også, samtidig som jeg tenker at det er noe som holder han igjen...  Jeg vil jo anta at det er en grunn til at han ikke eskalerer dette?! 

Quote from: Unloved on September 17, 2013, 19:15:52 PM
Dropp han. Han virker som han bare er ute etter en ting med deg, og hvis du vil ha noe mer kommer du bare til å bli såret.
Har tenkt tanken- blir litt forvirret da han tydligvis ikke kan slippe meg. Men han har jo funnet seg "noe bedre" en gang, så sjansen er jo der. Kan bare ikke tro at han holder på sånn med meg, dersom det er tilfelle.
Vi har nå holdt på mer eller mindre siden påsken og litt styr har det jo blitt. Han velger jo ikke den enkle løsningen, eller?:/


Unloved

Det er nettopp dte at han har funnet seg noe bedre som gjør at jeg tror han kun er ute etter en ting.. greit nok at du kanskje har vært litt utydelig i kommunikasjonen også, men slik jeg forstår deg så har du sagt at du vil noe mer, og han har sagt at det han liker best ved deg er sex.....
Jeg tolker det som at du er en grei fuckbuddy inntil noe annet (bedre?) dukker opp, og hvis han må være litt hyggelig for å holde deg på gress i mellomtiden så spiller det liten rolle for han om han sårer deg.

Og han har jo sagt han ikke kunne vært i ett forhold med deg, så det er jo ganske klar tale, egentlig.

Lurer

Quote from: Unloved on September 17, 2013, 21:56:20 PM
Det er nettopp dte at han har funnet seg noe bedre som gjør at jeg tror han kun er ute etter en ting.. greit nok at du kanskje har vært litt utydelig i kommunikasjonen også, men slik jeg forstår deg så har du sagt at du vil noe mer, og han har sagt at det han liker best ved deg er sex.....

Neida, jeg har ikke sagt det til han. Jeg har sagt at jeg liker han godt nok til at jeg kunne tenke meg å bli bedre kjent med han. Og han har sagt at han kan ikke se for seg han og meg i et forhold. (dette ble jo da sagt i april en gang) Jeg unnskylder han hele tiden... blæ...

Jeg tolker det som at du er en grei fuckbuddy inntil noe annet (bedre?) dukker opp, og hvis han må være litt hyggelig for å holde deg på gress i mellomtiden så spiller det liten rolle for han om han sårer deg.
Jeg er jo redd du har rett...

Og han har jo sagt han ikke kunne vært i ett forhold med deg, så det er jo ganske klar tale, egentlig.
Ja, det er det.  Alikevel så oppfatter jeg noe annet fra han når vi treffes... 

Jeg ser jo at det eneste som vil gjøre noe med situasjonen, vil være å prate med han. 


Eksotisk

Tro på en mann når han sier han ikke vil i forhold med deg!