Hurra-ur for nettdating-ur. /"feltrapporter"

Started by Kikoff, September 14, 2013, 14:46:32 PM

Previous topic - Next topic

Kikoff

Holy shamwows batman. (be warned. Det kommer en vegg med tekst. Pluss masse uhemmet skryt til gutta.)

Startet skamløst med å skryte litt av gutta. Allerede dag en med "ny" profil på sukker. Så må jeg si at jeg har fått bli med på "det hemmelige nettdatingstedet" hvor alle de heite jentene vil ha deg. Jeg har fortsatt bare et middels bra bilde. Så jeg opplever ikke ofte at jenter tar den første kontakten. Men kan vel si at jeg får svar av ca 70 prosent av alle brevene jeg sender ut. Pluss at en del jenter gir meg "hjerter" og sånn.

I forskningens ånd. Pluss at jeg er det du kan kalle frigjort seksuelt. Så har jeg også profil på henholdsvis gaysir, og fetlife. Sistnevnte er en bdsm side. Ikke nødvendigvis en sjekkeside. Siden det er litt tungvint å lete seg frem til folk. Men det funker likevel. Kanskje mye fordi settingen der inne er som den er.

Før jeg går videre med rapporter og ting jeg ønsker feedback på. Så får dere en kort bakgrunn på meg i forhold til dating. Jeg er, som mange andre, av "the game" generasjonen. Syntes aldri helt skoen passet. Men hadde sånn halvveis suksess. Nå i ettertid tror jeg rett og slett det kom av at jeg faktisk prøvde noe. Halve jobben er jo som sagt gjort i det du sier hei. For noen år siden møtte jeg en jente som jeg havnet i forhold med. Det har mildt sagt vært turbulent og rævva. Men siden jeg var i heeelt feil mindset så holdt jeg på henne. I mai i år ble det slutt. Men med litt ekstra fuck up. Så ble jeg ikke kvitt henne før i juli. (viljestyrke sa du? Har vi aldri hørt om.)

Når jeg kom meg ut av "buhu så synd det er på meg som ikke kan være sammen med en hakke gal jente som er utro."-fasen. Så begynte jeg å legge ut ordet til kompiser at jeg ville begynne å date igjen. Men syntes det var litt vanskelig å angripe alene. En av gutta sendte meg en diskre link til 0330. Dette åpnet opp en helt ny verden. Siden jeg ikke har hatt cash til å gå på bootcamp enda. Så gikk jeg for the next best thing. Jeg har begynt å permlese bloggen. Pluss at jeg har lastet ned e-boka om nettdating.

Jeg kommer til å lage en egen tråd i feltrapport delen om all sjekking som foregår utenom nett. Selv om kanskje alt skulle havnet i en slags dagbok ting. (?)


The Juicy Parts:

Siden jeg da har profil på tre forskjellige sider. En av dem er betalingsside. De andre to er gratis. Så kan jeg si med en gang at det gutta anbefaler gir jevnt over gode resultater. Både fra menn, kvinner, yngre, eldre, folk med forskjellig smak, som er på utkikk etter forskjellige ting, osv...

I skrivende stund er jeg ca en måned ut i gamet. Med akkurat nok erfaring til at jeg kan begynne å søke råd, og polere litt.

Det kommer til å komme en egen post med profilteksten min. Pluss vurdering av bildet mitt. Så kan dere kose dere med å plukke alt fra hverandre og sette det sammen på nytt.

Til dere som ikke har kjøpt e-boka enda. Om dere ønsker å vite hvor enkelt det er å sjekke på nett. Akkurat nå har jeg en kinky jente som har kjæreste. Som kommer til meg for å få straff for at hun er en slut, samtidig som hun... vel. Er nettopp det. Også har jeg en sexferie linet opp i Trondhjem i høstferien. En helg med ei som kommer fra bergen (som jeg begynte å snakke med i går). Pluss fire andre jenter som har bedt seg selv til meg for å ha sex. Hverken mer eller mindre. Så kommer de forskjellige vanlige datene i tillegg. Åja. Også har vi hun atten år gamle blondina fra Ski. Som ville ta med en venninne opp en helg. Fordi da ble det så mye enklere å eksperimentere med jenter.

Det kan være verdt å merke seg. At jeg ikke en gang snakker om sex noen steder i profilen min. Eller når jeg snakker med dem. Er dette noe andre opplever også. At jenter åpner seg mye mer når man bare oppfører seg som en helt normal person?

Rant end.

Lover struktur og orden i de neste postene. Måtte bare få ut litt hoppe i taket giggly giggly stuff først.

Kikoff

Da er det på tide å begynne å hakke litt på nybegynneren her.

Plukk fra hverandre profilteksten min og gi meg all kritikk dere har. Målet er å bli jedi-mester i sjekking på alle fronter. Så da må alt gåes etter i sømmene.

Profiltekst sukker:

Om meg:

Jeg er vokst opp på tjukkeste landsbygda og tråkket mine barnesko på Toten av alle steder så jeg har den klassiske brede dialekten og føler meg hjemme i arbeidsdressen. Med en mor som er gourmetkokk og en far som er byggmester har jeg en allsidig verktøykasse av ferdigheter med hjemmefra. Så ja, jeg kan skru sammen IKEA møblene dine og lage middag samtidig. Studerer pedagogikk og jobber i et bofellesskap. Bokhyllen min er nok også en smule mer innholdsrik enn hos mannen i gaten. Da jeg har bakgrunn både innen filosofi, kjønnsstudier, og lærerstudier.

Elsker å reise og oppleve nye ting. Alt fra korte spontanturer til månedslange ekspedisjoner og pilegrimsferder til de fjerne himmelstrøk er ting som fasinerer meg.

Drømmepartner:

Alle kvinner har jo noe ved seg som gjør dem vakre. Men den rette for meg må nok være en livsglad, positiv jente med gnist i øyet og en god porsjon humor. Hun må være ganske sosial og uredd i møte med nye personer også må hun like å prøve nye ting. Om hun er glad i naturen og helst dyr også så er ikke det en negativ ting.

Vi må kunne snakke sammen så hun må nok være av typen som liker å dele av seg selv og gjerne ha en del tanker om alle livets spørsmål. Hun behøver ikke å være noen stor partyjente, men det er ikke feil å like en øl eller to på et brunt sted en torsdagskveld. Om hun også er like glad i å reise og å oppleve nye ting som meg så er ikke det feil heller.

Stuff jeg gjør og sånn:

Liker å fiske, gå turer i skog og mark, jakt og dykking. Jeg sykler og svømmer en del for mosjonen sin skyld. Også spiller jeg airsoft fordi det er mye morsommere å løpe når man leker krig enn når man jogger langs en trist landevei i oktober. Fra tid til annen bruker jeg også kveldene mine til å få juling. (Les: jeg trener BJJ.)

For tiden jobber jeg som nevnt over i et bofellesskap. Som er Norges hyggeligste jobb. Om jeg havner i helsevesenet, eller ender opp med å undervise i noe vil fremtiden vise. Siden jeg er rimelig spontan av meg og liker å prøve nye ting.

Bildet kommer også.

Knipetak

Quote from: Kikoff on September 16, 2013, 16:21:45 PM
Så ja, jeg kan skru sammen IKEA møblene dine og lage middag samtidig.

Dette stikker ut hos meg som litt "selgermentalitet", som kan være litt uheldig. (Metaramme)

Quote from: Kikoff on September 16, 2013, 16:21:45 PM
Studerer pedagogikk og jobber i et bofellesskap. Bokhyllen min er nok også en smule mer innholdsrik enn hos mannen i gaten. Da jeg har bakgrunn både innen filosofi, kjønnsstudier, og lærerstudier.

Litt uklart for meg hva det vil si å jobbe i et bofellesskap, uten at jeg tror det er noe problem. Det som kommer etterpå ville jeg skrevet om, både fordi det er dårlig norsk (den andre setningen er ikke en helt god frittstående setning), og fordi jeg tror det finnes bedre måter å få fram det budskapet der på.

Quote from: Kikoff on September 16, 2013, 16:21:45 PM
fasinerer meg.

fascinerer meg. Så ingen andre stavefeil, men kjør alltid stavekontroll på det du skriver hvis du kan.

Quote from: Kikoff on September 16, 2013, 16:21:45 PM
Også spiller jeg airsoft fordi det er mye morsommere å løpe når man leker krig enn når man jogger langs en trist landevei i oktober. Fra tid til annen bruker jeg også kveldene mine til å få juling. (Les: jeg trener BJJ.)

Brasiliansk Jiu-Jitsu? Tror de færreste jenter kan den forkortelsen, skjønt du kan jo la det være der som en potensiell convsersation starter (lett spørsmål å stille for en potensiell match). Tror heller ikke de vet hva airsoft er. Det ville jeg likevel kanskje bare føyd det inn i oppramsinga, sånn som det er nå så på en måte "rettferdiggjør" du det samtidig som du snakker det litt ned, imo.