Får nesten bare flake på nr jeg tar. Hvorfor?

Started by fri90, October 07, 2013, 16:34:35 PM

Previous topic - Next topic

fri90

Begynner å bli ganske irritert og frustrert nå. Hver gang jeg tør å gå for å spørre jenta om nr ender det nesten alltid med at hun gir meg feil nr eller ikke svarer. Tidligst i dag. Føler at jeg har en gd tone med dem jeg snakker med og bygger mye tillit før jeg sier " men få nr ditt så kan vi ta en kaffe en dag" eller noe i den duren. Noen som kan gi meg forklaring på hva jeg gjør galt? Evt også en trinn for trinn leksjon i hva jeg må gjøre for å sikre det mer?

Donnie Darko


tom_gregor_80

Du må åpenbart misstolke interessen, og hun ser at letteste utvei er å gi deg et nr. (ikke hennes eget) for å slippe maset. Hard facts, bro.


Ananas

Du må gi hun en grunn til å ville gi deg riktig nummer/høre fra deg/snakke med deg en annen gang. Interessevekker!

fri90

hoder det å si etter vi har pratet litt " Du? Vi burde ta en kaffe sammen en dag å bli bedre kjent. Få nr ditt så sender jeg på en melding en dag som passer" Holder det?

piken

Quote from: fri90 on October 31, 2013, 22:49:50 PM
hoder det å si etter vi har pratet litt " Du? Vi burde ta en kaffe sammen en dag å bli bedre kjent. Få nr ditt så sender jeg på en melding en dag som passer" Holder det?

Etter min mening: Nei, dette holder ikke.

For det første er "etter å ha pratet litt" veldig subjektivt - hva er litt? 2 minutter? 3 setninger? Jeg tror ikke det er mulig å måle hva "litt" er, men tror du bør fokusere på å bygge opp mot målet (å få nummer) mer enn selve målet, om du skjønner hva jeg mener.

For det andre: "Bli bedre kjent" - hæ? Jeg misliker sterkt når folk sier det. Er ikke det underforstått? Tar man kaffe for å kun drikke kaffe og ikke bli bedre kjent? Synes det er klein ting å si for å spørre ut på date.

For det tredje: Sjekk om hun i det hele tatt er keen på kaffe (eller hva annet du måtte foreslå) før du krever telefonnummer.

For det fjerde: Det Ananas sa. Bygg opp samtalen og spenningen mellom dere på en slik måte at hun får lyst til å treffe deg igjen.

Rett og slett: Gjør grundigere arbeid fra starten av. Bedre med 1 ekte telefonnummer enn 10 fake.

fri90

Er itt dårlig på å forstå ting uten å ha noe konkret. kan du forklare meg konkret om hvilken setning jeg burde si eler hvordan jeg skal formulere meg når jeg bestemmer meg for å ta ting videre?

piken

Det er vanskelig å komme med konkrete forslag dessverre, da alt kommer an på hvordan samtalen har bygget seg opp.

Men generelt lurt å "Bygge opp" mot å spørre ut på date, slik at det ikke kommer ut fra ingensteds. F.eks snakke om en film som går på kino, og si at hun kan bli med hvis hun har lyst. Eller nevn ting du liker å gjøre og sjekk om hun også liker det, eventuelt henge deg litt på ting hun sier hun liker å gjøre. Hvis hun driver med klatring kan du f.eks si at du selv har lyst til å prøve det som en måte å teste om hun vil gjøre det sammen med deg (forutsett at du liker interessen hun nevner).

fri90

Og når jeg ar kommet så langt, hvordan skal jeg formuere meg når jeg tar nr ?

piken

Det har jeg dessverre ikke noe fasitsvar på til deg. Det viktigste er ikke formuleringen, men at du får formidlet det du vil formidle på en måte som er naturlig for deg og for settingen. Svarer hun ja til å treffe deg igjen, så henger hun seg ikke opp i hvordan du formulerer deg for å få selve nummeret. (Med mindre du sier JEG SKAL HA NUMMERET DITT FORDI JEG SKAL SENDE DEG SMS HVER DAG TIL DU DØR).

Prøv og feil - det er sånn du lærer :)

Greeneyed

Enig med piken i at det er litt det samme hvordan du tar nr. Du kan jo bare spørre sånn vanlig, som du sikkert gjør med nye venner f.eks, "men kan jeg få nummeret ditt, forresten, så kan vi avtale nærmere", eller noe sånt? Jeg vet ikke. Men så lenge du virker normal, har formuleringen lite å si, det er stemningen før og tilliten du bygger opp på forhånd som teller. Og som de nevner før meg her, sjekk om hun faktisk har lyst til det du foreslår før du spør om nr, ellers kan det føles litt "påtrengende" eller mye, på en måte, selv om det ikke er ment sånn.

Unloved

Sier meg enig med de andre jentene her, men akkurat det med nr er vanskelig. Selv er jeg litt paranoid ift det, og gir det ikke ut hvis ikke klokkeslett for daten er avtalt, slik at de kan sende en meldig hvis en ufo kidnapper dem rett før (eller hva de nå finner på hvis de skal ditche meg ;) ).

Nå var det jo en annen tråd her inne som lekset opp for oss paranoide jenter hvor lett det var å skaffe seg nummeret uansett, men det har noe med følelsen av kontroll å gjøre, tror jeg...