Gråe hår

Started by EM, August 09, 2013, 00:55:53 AM

Previous topic - Next topic

EM

Jeg begynner å få en del gråe hår, spesielt på sidene og bak. Sees vel sånn passe tydelig for de som står i snakkeavstand. Har det egentlig noe å si i forhold til jenter? Satt og funderte litt på dette da jeg blir student igjen nå, flytter, og vil gi et så godt inntrykk som mulig på alle måter. Som 28-åring vil jeg også være eldre enn de fleste andre, og vil nok henge med en del yngre folk.

Er egentlig veldig komfortabel med det, og gjør meg ingenting, funderte bare på om det er et minus eller om det ikke har noe betydning.

mortenoe

Jeg må si jeg ikke har noe personlig utgangspunkt å snakke fra.
Jeg føler dog at dette spørsmålet går under de samme som
"har høyde noe å si?"
"Har det noe å si at det ene øyet er litt større enn det andre?"

Ville du følt deg selv bedre om du farget håret, do it!
Bryr du deg egentlig ikke, no problem!

Det er dine indre tanker om det teller.

Imo...
Er du klein eller?

FatBoy

Vær den du er med hevet hode.
Det viktigste er din egen holdning til det. I seg selv spiller det liten rolle.

Du sier du er komfortabel med det, det er bra. Så lenge du er det, kan ingen fucke med framen din. (Hvis de kan det, betyr det at du faktisk ikke er komfortabel med det after all)
Om noen disser deg, le med. Fordi du er såpass komfortabel med hvem du er at du ikke lar deg vippe av pinnen om noen sier noe i negativ retning. Du tar det ikke ondsinnet.
Om du derimot prøver å skjule det, og er usikker på om jenter syns det er en issue, BLIR det en issue.

Grå hår er bare en ting ved deg som ikke er perfekt. Alle har ett eller annet ved seg som ikke er perfekt.
Jenter er mere opptatt av din egen holdning til det ved deg som er "ikke perfekt", enn det som er "ikke perfekt" i seg selv.

Hilsen en med noen grå hår på siden og tilløp til viker. :)

Doesnt effin matter.
Theres no reason why your not enough.
Spesielt ikke hårfarge.

Love,
FatBwoiii

Lisa

Jeg bryr meg ikke!

/Jente (25)

piken

Jeg tror jeg ville reagert mer negativt på at en fyr på nesten 30 farger håret for å skjule de grå fremfor å finne ut at han har litt grå striper. Det kommer selvfølgelig helt an på hvor mye det er, men noen menn (særlig hvis man har mørkebrunt hår) kan faktisk kle noen sølvstriper ganske godt :)

Så min konklusjon er: if it ain´t broken - dont fix it!

Northwind

Trodde grått hår på gutter var sexy. Det er iallefall det damene jeg kjenner sier.

Bare se på George Cloney og vokalisten i Kaizers f.eks.

Potet

Quote from: Northwind on August 09, 2013, 13:34:25 PM
Trodde grått hår på gutter var sexy. Det er iallefall det damene jeg kjenner sier.

Bare se på George Cloney og vokalisten i Kaizers f.eks.
Det er vel ikke at grått hår i seg selv som er sexy, men heller at de ikke bryr seg og prøver ikke skjule at de har fått grått hår => viser selvtillit. Selv om kjendiser med grått hår fortsatt er sexsymboler betyr ikke det nødvendigvis at grått hår er sexy. Det er så mange variabler som påvirker hva som gjør en person sexy i andres øyne, så det er veldig vanskelig å isolere ut hvilke som har mest å si.

Så lenge man ikke viser mye tegn på alderdom ellers er ikke grått hår noe krise spør du meg, og kan som påpekt gi deg mulighet til å vise deg at du er selvsikker og trygg på deg selv. Hvis grått hår kommer i samme pakke som poser under øyne, sliten hud og andre tegn på alderdom forsterker det inntrykket om at man ser sliten og gammel ut. Grått hår kan gi inntrykk av erfaring og visdom, så hvis du vil bli tatt mer seriøst i jobben kan det kanskje være en fordel? :)
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Lisa

Poser under øynene og sliten hud har mye mer å si enn hårfarge ;)

sitronsaft

Er det et problem for deg (dvs du blir usikker på deg selv og dine kvaliteter av det), ville jeg vurdert og ha gjort noe med det (farge det).
Men hvis det ikke plager deg, la det være.
Jeg hadde aldri brydd meg om en gutt jeg møtte, datet eller var sammen med hadde noen grå hår.
Men hadde han slitt pga det, hadde det blitt et problem.

Unloved

Det kommer veldig an på resten av deg, hvordan du er bygd og om du er kjekk fra før.

Jeg kjenner en fyr på 38 som er fullstendig gråhåret. Han ser ut som han er eldre enn faren min (som er over 60), og dermed ikke så innmari tiltrekkende.
Nå er han i tillegg imot alt av kjemikalier og faenskap, så han nekter å farge det, og han var blond tidligere så å bruke henna eller noe sånn ville bare sett rart ut.
Prøvde å prakke han på ei venninne som er litt eldre(blind date), men hun nektet når hun fant ut hun var høyere. Men hun ble jo litt nysgjerrig alikevel, så jeg ga henne facebook-profilen. Hun trodde bildet var av faren hans...

Hjalp litt når han fikk skjegg, da så han ut som en kjekk kar på noen-og-seksti, men hvem vil vel se ut som man er 20+ eldre enn man er? ;)

Så lenge du er under 40 synes jeg du bær vurdere å farge det. Og desto mørkere du er, desto mer grått tåler du. (Bare se på Rune Bratseth vs Jan Åge Fjørtoft f eks... )

Jenv

Menn med litt/mye grått hår er sexy! :)

Det gir inntykk av at de er erfarene og trygge. ;)