Date flere jenter samtidig

Started by Openingherisont, October 17, 2013, 11:36:37 AM

Previous topic - Next topic

Openingherisont

Vet dette er en gjenganger, men tenker at det er tema som kanskje mange lurer på og føler ikke at erfaringene er konkrete nok på bloggen om dette temaet. For å komme til saken så dater jeg to-tre jenter samtidig for tiden. Og før jeg sårer noens etiske grunnlag, vil jeg bare si at bakgrunnen for at jeg dater flere jenter samtidig, er for det første fordi jeg ønsker å få et bedre sammenligningsgrunnlag. Når jeg mener sammenligningsgrunnlag, så tenker jeg at jeg vil ta en bedre beslutning om man har flere å velge mellom, enn om man kun var låst til en.

For det andre så vil jeg ikke låse meg fast til ei over en viss tid, for så å finne ut at hun ikke var noe å satse på allikevel. Det blir rett og slett upraktisk med tanke på tidsbruken man vil tillegge en date-prosess.

Jeg føler at jeg også har det mye bedre og avslappet når jeg dater flere. Jeg er forholdsvis åpen om at jeg dater flere, så jentene er klar over at jeg gjør dette. Og jeg velger ikke å fortsette å date noen, når jeg føler at jeg kjenner jenta godt nok til at jeg med større sikkerhet kan si at hun ikke vil passe meg på sikt. Og jentene jeg dater ser stort sett etter kjæreste.

Jeg finner ut av om hun er noe å satse på gjennomsnittlig etter 4-5 gangen vi treffes. For rundt denne tiden, så føler jeg at man bør ha et greit nok grunnlag for å si om det er bra nok kjemi og at man vet litt om hva slags person man har med å gjøre. Også føler jeg det er litt kynisk å vente for lenge, fordi jeg har erfart at jenta vil føle seg litt snytt etter dette.

Vet at intensjonen din er avgjørende (om man vil ha seg litt rundt eller om man ser etter et forhold) for hvor lang tid man venter med å gi slipp på noen, for så å gå for en man vil fortsette med. 

Hva er deres erfaringer rundt dette?
Hvor mange ganger treffer dere jentene gjennomsnittlig før dere velger å gå for en og gi slipp på resten? Eller bare fortsetter dere å date flere til dere går inn i et monogamt forhold?
Om man gjør det man alltid har gjort, vil man få det man alltid har fått.

Sola

Jeg kan date flere helt til jeg har sex med en jeg ser på som potensielt mer enn en fb. For meg er det umulig å ha flere sex-partnere som jeg ofte møter, og ikke bare hooker opp med en gang i blant. Så hvis jeg for eksempel dater to stykker (vi har ikke hatt sex ennå), og så plutselig møter en jeg etter feks 3 dater har sex med og vi fortsetter å møtes jevnlig, da avslutter jeg greia med de to andre med én gang. Blir mer ryddig på den måten, og jeg kan heller fokusere på den jeg er mest interessert i.

VB

Personlig er jeg i forhold nå så dater ikke noe særlig, men før hadde jeg ingen problemer med å drive på med flere jenter samtidig. Så lenge man er ærlig med jenta hvis hun spør og eventuelt gir signaler om at man ikke er eksklusiv så ser jeg ikke problemet. Hvis du har ditt på det rene og hun blir sint så er det hennes problem, ikke ditt. De fleste jenter vil også ha flere gutter pågang samtidig så det er sjeldent et problem.

Men man vil ofte miste et par hvis man er ærlig, det er noen jenter som ikke klarer tanken på at hun ikke er den eneste i verden for deg (selv om hun selv flørter med andre).

Ellers vil jeg si at hvor mange får være opp til hver enkelt, men personlig synes jeg at selv å treffe to-tre jenter ukentlig ofte blir litt mye, det er vanskelig å få tid til når man er i full jobb og har andre ting man vil gjøre.

Quote from: Openingherisont on October 17, 2013, 11:36:37 AMHvor mange ganger treffer dere jentene gjennomsnittlig før dere velger å gå for en og gi slipp på resten? Eller bare fortsetter dere å date flere til dere går inn i et monogamt forhold?

Personlig "datet" jeg dama jeg er sammen med nå i ca et halvt år før vi ble offisielt sammen, men det er mulig situasjonen vi var i gjorde at vi brukte litt lenger tid enn det som er vanlig. Hun gikk på skole og bodde 2 timer unna og jeg hadde fulltids jobb så vi traff ikke hverandre så ofte. Så selv om det var et halvt år var det kanskje kun 10-20 ganger vi traff hverandre.