Tinder!

Started by upandcoming, October 20, 2013, 21:49:15 PM

Previous topic - Next topic

Smooth

#165
Fått med ei jente på date, og sitter og tenker på hvor vi skal møtes. Jeg vet om en bar (Café Sør) ved Youngstorget som jeg har vært på et par ganger tidligere (en gang på date, en gang med vennegjeng), og trivdes forsåvidt godt der. Det er litt sånn brun bar/jazz-bar med levende band en gang iblant, men jeg er litt usikker på om det er noen spesielt sted vi ikke bør være på?

Planen er å ta et par øl og bli kjent :)

piken

Så er jeg aktiv på Tinder igjen. Byttet ut til mer oppdaterte bilder, men får mindre matcher nå enn før. Enten har jeg blitt styggere med årene eller så liker gutter bare jenter som tar duckface-selfies?

Neida. Men jeg har nå prøvd å endre litt til å ha bilder som viser mer interessene mine, og det funker særdeles dårlig. Må jeg krype til korset og vise kløft igjen? Evt begynne å ta naking-pics på fjellturene - bra combo? :P

Love

Quote from: piken on September 09, 2015, 20:49:08 PM
Så er jeg aktiv på Tinder igjen. Byttet ut til mer oppdaterte bilder, men får mindre matcher nå enn før. Enten har jeg blitt styggere med årene eller så liker gutter bare jenter som tar duckface-selfies?

Neida. Men jeg har nå prøvd å endre litt til å ha bilder som viser mer interessene mine, og det funker særdeles dårlig. Må jeg krype til korset og vise kløft igjen? Evt begynne å ta naking-pics på fjellturene - bra combo? :P

Nå sier du ikke noe om kvaliteten på matchene, altså om de har mer like interesser som deg....
En annen forklaring kan være at Tinder er mindre populært enn før?
Nå er jeg inne i en mild depresjon pga skulderskade og sykemelding, og merker at jeg ble hakket mer deprimert av å tenke på duckfacebilder med kløft :o

piken

Quote from: Love on September 09, 2015, 21:37:46 PM
Quote from: piken on September 09, 2015, 20:49:08 PM
Så er jeg aktiv på Tinder igjen. Byttet ut til mer oppdaterte bilder, men får mindre matcher nå enn før. Enten har jeg blitt styggere med årene eller så liker gutter bare jenter som tar duckface-selfies?

Neida. Men jeg har nå prøvd å endre litt til å ha bilder som viser mer interessene mine, og det funker særdeles dårlig. Må jeg krype til korset og vise kløft igjen? Evt begynne å ta naking-pics på fjellturene - bra combo? :P

Nå sier du ikke noe om kvaliteten på matchene, altså om de har mer like interesser som deg....
En annen forklaring kan være at Tinder er mindre populært enn før?
Nå er jeg inne i en mild depresjon pga skulderskade og sykemelding, og merker at jeg ble hakket mer deprimert av å tenke på duckfacebilder med kløft :o

Haha, beklager at jeg gjorde dagen din enda dårligere! Men jeg tror nok at tinder og verden burde spares for kløft og duckfacebilder fra ei på nesten 30 ...

Nja, kvaliteten på matchene er ok. Jeg trykker jo bare like på de som jeg tror har felles interesser som meg (trening, natur eller hund på minst ett av bildene), men samtidig er det lett å avskrive noen pga et dårlig førstebilde. Tror jeg må bytte tilbake til det gamle eller velge et nytt ..

Men hvordan legger man bilder man har fra iphoto eller andre ikke-facebook-bilder inn på Tinder? Jeg mener å huske at jeg fikk det til en gang tidligere, men aner ikke hvordan ...


Anax

#169
Last opp bildene i et hemmelig facebook album så velger du de på tinder derifra.

Kan ikke snakke for 'vanlige' gutter men personlig har bilder av damer med "kule interesser" bilder kun en mild negativ innvirkning. Dette fordi i de bildene ser du mest sansynlig ikke ut som ditt beste og helt ærlig bryr jeg meg ikke.

Du aner ikke hvor mange bilder jeg har sett av jenter med tiger, fattige barn i afrika, bilde av seg selv foran en kaffe kopp smilende, herregud i bunad... Spar dette til daten når de faktisk bryr seg.

Jeg finner noe interessant og kult med alle personer jeg møter så det eneste jeg bryr meg om på tinder er hva hu ser ut som (det er tinder after all).

Kløft og "myspace" angle er ganske obvious triks. Eneste du egentlig trenger som jente er 2 bilder.
Ett bilde av hva ansiktet ditt ser ut som (sminke, bra kamera og photoshop fikser dette)
Og ett bilde av kroppen. Mitt råd er å stå på hender eller i 'bru' i shorts / bikini på litt avstand. Bilde bakfra av; 1. at du går ned i vannet med solnedgangen eller 2. flasher til naturen er greit som kroppsbilder.

Når det kommer til bio heller ingenting enn "jente fra X som har forvillet seg inn i tigerstaden med humor bein i nesa og glimt i øyet. Studerer *noe jeg ikke bryr meg om* og liker å reise. Liker trening og friluftsliv men også vin og kos på sofan. Leter etter den rette så ikke noe ONS her."

Sett endel morsomme og da, som "går som regel uten truse og spiser pølse" og "glutenfri er ikke noe for meg, er for glad i mårrabrød.", "Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me. Fool me thrice, now I'm impressed and you've earned my respect".


Kan ikke svare for hvor populært det var før siden jeg ikke var veldig aktig da men nå til dags bruker jeg kanskje 30-45min ish hver dag pga dødtid på jobb etc og det gir meg ca 1 date i uka. Tilfeldigvis 3 denne uken men det er helt random at det løste seg så heldig.

Love

Jaha, skjønner at for gutta er Tinder en softporr app... så da er det vel bare å kle av seg Piken...haha
Satt ved siden av en fyr på byen som på død og liv ville vise meg alle han hadde "tatt" og bladde igjennom duckface etter duckface.... Som sagt, litt deprimerende at alle jenter er redusert til photoshoppede duckfaceskapninger i bikini..
LOL "i bro eller bakfra i solnedgang"....

Veldig glad for at det fortsatt er mulig å treffe nye folk i RL...jeg trives med det ;D

Anax

#171
Sa ingenting om duckface kun at du må vise hvordan du faktisk ser ut. Om jeg høres litt hard ut er det fordi slik er tinder.

Er utrolig mange jenter som kun har close-ups av ansiktet med litt kløft her og der men viser aldri hele kroppen eller når de gjør det er det diffuse bilder i spesielle vinkler eller i klær som gjør det umulig å vite hva kroppen hennes faktisk ser ut som.

I bikini er det ingen tvil. Om du står i bru ser du tynn ut. Stå i bru i stramme tur klær eller treningstøy til samme effekt.

Tinder er tinder, om noen ikke liker tryne eller kroppen vår kommer ikke felles interesser og at du backpacket jorda rundt og har en mastergrad i psykologi hjelpe.

piken

Hehe. Gøy med engasjement!

Vet jo , også fra tidligere profiler på andre nettsteder, hva slags bilder som funker. Men det er så sjeldent jeg legger opp de bildene på facebook, der deler jeg opplevelsene mine, så da blir det snevert utvalg.

Og jeg tar det du sier med en klype salt, anax, men kjernen i det du sier er likevel poenget: gutter er mer visuelle enn jenter, derfor er det viktigere at jenter har pene bilder.

Hadde vært gøy å teste å ha duckface og kløft-bilde en periode, og se hvordan det endret match-statistikken :p

Får teste hemmelige bilder på facebook da . .


Love

Kanskje ikke så rart at mange gutter skuffes av at jenter dropper dates....
Tenker at når man først legger ut litt avkledde bilder osv så vil det gi signaler om at man er "lett", og gutter kan tolke det som at de er mer tilgjengelige enn det jentene til syvende og sist egentlig vil være.
Har ikke noe imot at man sender et par sånne bilder til den man dater, men vil ikke ligge i "alle" gutters jente katalog (Tinder)...

Anax


Smooth

#175
Jeg har aldri skjønt greia med å kunne gå i bro. Har flere venninner som sier at de vil lære seg å gå i bro, men hva er greia med det? Er det alle jenters store drøm?

Uansett, min mening er at jenter ikke nødvendigvis skal ha masse bilder der de viser hva de gjør i fritida. 2-3 bilder holder i massevis (tips: ha likevel flere enn 3 bilder, ettersom det er mange spam-brukere som gjerne har utenlandsk navn og 3 bilder. Slå aldri feil, oppskriften er alltid den samme).

Vis deg med et smil, et tydelig bilde (ikke utydelig og kornete/blurry) som viser deg glad og man får se fjeset. Det er faktisk en veldig stor fordel å vise helkroppsbilde også, men ikke nødvendigvis lettkledd. En fin kjole der man ser hvordan jenta ser ut (om hun er stor, spinkel etc.) er et godt eksempel. Trenger ikke vise mer enn det, etter min mening. Da viser man at man er oppegående, ikke spiller på sex.

Og for guds skyld! Dropp trutmunn og bilder ovenfra der det er åpenbart at man tar bilde av puppene med et glimt av fjeset i det ene hjørnet. Personlig synes jeg det er mye kulere med jenter som ikke har behov for å vise frem kløften i hvert bilde. Det er ganske lett å se om det er åpenbart at jenta vil vise kløft, så ikke fokuser på det. Vis deg selv som den glade, hyggelige jenta du er!

Det har skjedd at en jente jeg fikk match med la ut et sånt 24-timers bilde, der det var så tydelig at hun måtte vise frem puppene. Jeg unmatchet henne på stedet, da det ikke er slike jenter jeg er ute etter. Pupper og former skal bare være en bonus i bakgrunnen, føler jeg.

piken

Hahah de brogreiene har jeg heller aldri skjønt? Tyder på av man er myk og kan gjøre alle mulige sexposisjoner? Kult at flexebilder er innafor da - siden jeg har mer guns enn buns :p

Men fra spøk til revolver .. veldig enig i det du sier smooth og synes faktisk det du sier gjelder gutta også. Fysisk tiltrekking er viktig, enten vi liker det eller ei.

Så da tester vi noe annet.

Har nemlig lovt meg selv i våres, at hvis jeg fortsatt var singel etter sommeren så skulle jeg gønne på med tinderdates til høsten. Så prosjekt "bli sexy på tinder" is on!

Kjetil GV

#177
Quote from: piken on September 09, 2015, 20:49:08 PM
eller så liker gutter bare jenter som tar duckface-selfies?

Hell NO! >:(

Duckface selfies er superkjipe, og forstår ærlig talt ikke hvorfor jenter gjør det på bilder. Det er kanskje riktig at man kan gjøre seg mer sexy med å få leppene til å stikke litt mer ut, men gjennomsnitt ducken ser jo bare latterlig ut.

Er du ikke modell å kan "ducke" profesjonellt, så smil heller naturlig.

Quote from: piken on September 09, 2015, 20:49:08 PM
Neida. Men jeg har nå prøvd å endre litt til å ha bilder som viser mer interessene mine, og det funker særdeles dårlig. Må jeg krype til korset og vise kløft igjen? Evt begynne å ta naking-pics på fjellturene - bra combo? :P

Se på det sånn at om en gutt liker uteseendet ditt så er det nøkkelen som åpner døren for at han skal vurdere deg videre. Det er ikke kynisk, men biologisk betinget. Jeg har sett mange profiler med jenter som har samme interesser som meg, men som jeg takker nei til fordi bildene er for utydelige eller ikke vise ansiktet eller kroppen godt nok.

Nå skal det være sagt at gutter har forskjellige preferanser, og det går an å vise seg fra sine "beste" sider uten å "gjemme" unna noe man er misfornøyd med.

Jeg trykker sjelden "JA" på feks jenter som bare har ansiktsbilder på profilen. 

Ting jeg liker:
-Naturlig smil
-God kroppsholdning
-At du ser naturlig blid ut og trives i livet ditt
-Feminin forsterkning (maksimer dine feminine trekk, eks vis midjen. Ha god holdning slik at du bærer brystene med stolthet uansett form eller størrelse.(men ikke press de unaturlig frem))

Dersom dette er på plass, så øker du i min bok i poeng. Dette blir nok på samme måte som selvtillit er sexy hos gutter.

Ting jeg ikke liker:
-Silikonbryster (Spes når det er tydlelig, sier også noe om hennes mentale innstilling)
-Duckface
-Ekstrem posing med diverse fingersymboler
-Kun ansiksbilder
-Jenter som gjør grimaser eller ablegøyer
-Dårlig tegna eller rare øynebryn.(Få noen som er ærlige til å fortelle deg om du har tegna crazy eyebrows. Kan du ikke tegne, så la vær)

Quote from: Anax on September 10, 2015, 00:54:48 AM
bilde av seg selv foran en kaffe kopp smilende, herregud i bunad... 

Uenig!

Bunad er sexy.

Jenter som smiler normalt er sexy.

Coaching: [email]kjetil@godevibber.no[/email]

piken

Da har jeg egentlig gjort det meste rett til nå. Har både bunad, bikinibilde bakfra og smilebilder i naturen. Men tror førstebildet mitt er litt for lite feminint - får finne et fint sommerbilde istedenfor.

Oog er ikke noe stort problem jeg har det her altså, får jo matcher, bare ikke 10 om dagen lenger :p

Smooth

#179
Kom nettopp fra et møte med en utrolig pen og hyggelig jente, der vi satt og drakk øl og pratet sammen på en kafé. Vi satt kanskje 1,5 time før vi gikk videre til et annet sted og kjøpte oss litt mat og en ny øl der vi pratet og hadde det utrolig hyggelig.

Jeg fokuserte på å ha ordentlig kroppsholdning, avslappet og se litt på henne som om jeg visste en hemmelighet. Jeg hadde lange blikk med henne og jeg følte det ble spenning med henne der. Ble ikke så veldig mye kroppskontakt ettersom vi som oftest bare satt overfor hverandre. Jeg satte meg strategisk slik at jeg hadde veggen bak meg og hun kun kunne se meg. Det jeg nå i ettertid angrer litt på var at jeg på tull ofte prøvde imponere med at "h*n kjendisen kjenner jeg". Det var ment kun som tull og ikke noe imponering, men det er kanskje vanskelig å skille mellom tull og realitet..

Jeg følte vi hadde god kjemi, veldig mye til felles og vi tullet med hverandre. Jeg er fortsatt ikke så veldig kjent i Oslo, selv etter å ha bodd her i ett år. Geografi-kunnskapene mine ble derfor tatt opp som tema et par ganger, og jeg sa ofte (med et smil) at jeg ikke visste hvor ditt og datt var da hun skulle prøve forklare meg hvor ting var. Hun ble derfor en slags guide for meg og viste meg rundt.

Hun skulle vise meg et utested, men det var dessverre stengt. Vi dro derfor til Tilt, og så hvordan lokalene der var. Der ble det litt rar stemning, for vi stod lenge og så på plakatene uten at noen av oss var noe særlig aktiv i samtale. Det ble mye "den plakaten likte jeg!" og lignende. Hva var greia her? Ville hun at noe spesielt skulle skje?

Jeg sa derfor "Nei, på tide at vi kommer oss hjem", og vi ruslet bort til Jernbanetorget. Hun skulle ta bussen, jeg skulle ta t-banen, så jeg ga henne en klem og sa at det var veldig hyggelig, noe hun også syntes  :D

Har ikke sendt henne noen melding etterpå, og har heller ikke fått noen av henne. Jeg følte selv det var en kjemi der, at hun var ivrig på å prate, finne på noe. Hun sa underveis "...så hvis du er heldig så kan vi lage pizzaen ;) " der jeg svarte "jeg pleier å ha ganske flaks  8) ". Det tolket jeg som et positivt tegn iallefall.

Men hvordan er det for et objektivt syn? Er det håp her?
Og jeg har lyst til å se film med henne. Vi kranglet litt om hvilken filmserie som er best av Harry Potter og Ringenes Herre, og jeg ble ertet litt for at jeg ikke har sett Ringenes Herre. Derfor tenkte jeg kanskje film på søndag kunne vært en idé? Hvor lenge venter jeg med å sende melding?