Tinder!

Started by upandcoming, October 20, 2013, 21:49:15 PM

Previous topic - Next topic

Greeneyed

Quote from: Stylish on November 17, 2013, 22:54:24 PM

(...)Nå har jeg ikke så mye erfaring med Tinder enda på grunn av at jeg kun har ett "ok" bilde og deaktiverte kontoen, men har dere jenter møtt noen via Tinder? Eller er det en arena for validering? For meg virker det som om mange bruker det på gøy for å sjekke hvor mange som "liker" dem.

Jeg har møtt én. Har aldri hatt det så gøy på en date før!
Men det er nok også en arena for validering. Én ting er å få match, noe annet er det å klare å dra i gang en samtale. Og for å få til et møte skal det selvsagt mer til. Ikke at jeg har så høye krav til utseende, men man må få til en morsom samtale og samtidig virke normal. Kjemien må være der. Man rekker jo ikke å møte alle, så man må tro at akkurat DU er en det er verdt å bruke tid på. Og dere gutter bør selvsagt også vurdere om hver enkelte jente dere har match med er ei det er verdt å møte (men sånt vet dere mer om enn meg :p ).

Men så må dere huske på hvem som er utvalget av jenter her på forumet. Tror kanskje de fleste av oss har møtt gutter fra nettet før, så vi er ikke så fremmede for den tanken som mange andre jenter. Jeg vet bare om ei jeg kjenner som er på Tinder, hun er veldig søt og hyggelig, og går i klassen min. Men jeg vet ikke om hun har møtt noen derfra før, eller hva hun tenker om det.

Jungeldyret

#31
Om en venninne liker profilen/bilde på tinder hva enn man skal kalle det. Hvordan skal/kan man tolke dette?
For meg er tinder en flørte app, og jeg velger å ikke trykke like på venninner jeg ikke kunne tenkt meg å date o.l.


Viktig info: Hun har nettopp blitt singel, men dette kan jo også øke valideringsbehovet.

Smooth

Jeg likte en venninne, men bare for moro skyld siden jeg kjenner henne  :D

dagligvare

Quote from: Smooth on November 18, 2013, 22:18:17 PM
Jeg likte en venninne, men bare for moro skyld siden jeg kjenner henne  :D

Riiight. For "moro skyld".  ;)

Hank Jennings

Jeg likte en venninne i går tidlig, for å teste. Sa fra til henne, og hun skulle si fra om jeg dukket opp i strømmen hennes. Det har jeg fortsatt ikke gjort, selv om hun har tømt lista flere ganger. Bekrefter min mistanke om at det er noe som ikke funker helt. Får også opp samme jenter veldig ofte. Virker jo nesten som om liksene mine ikke blir registrert.

TopGun

Quote from: dagligvare on November 19, 2013, 10:20:23 AM
Quote from: Smooth on November 18, 2013, 22:18:17 PM
Jeg likte en venninne, men bare for moro skyld siden jeg kjenner henne  :D

Riiight. For "moro skyld".  ;)
Jeg har vel likt alle venninnene mine som har kommet opp. De har gjort det samme da jeg har matchet med så og si alle. Legger egentlig ikke en drit i det.

Reas

Quote from: Hank Jennings on November 19, 2013, 11:06:44 AM
Får også opp samme jenter veldig ofte. Virker jo nesten som om liksene mine ikke blir registrert.

Virker som de kommer opp igjen om de bytter bilder, eller redigerer noe på profilen. Har fått opp samme jenter en del ganger, men de har byttet et bilde eller fjernet et.

Hank Jennings

#37
Aha, det kan gi mening. Det er jo en grei funksjon at man kan få en sjanse til om man hadde driti seg ut med bildene.
[Edit] Men jeg har fått opp folk jeg har liket tidligere da. Skal man da kunne ombestemme seg om de legger ut nye bilder? [/edit]

Nå har jeg begynt å få matcher fra jenter jeg har likt tidligere, så det er kanskje bare at det tar tid å bla.

Dette er jo beste greia ever. Har fått opp matcher med flere fine jenter enn jeg orker å chatte med. Har en date i morgen, og et par som var interesserte, men ikke kunne denne uka. Kan bli travelt!

Northwind

#38
Hvor mange matcher er det vanlig å få etter et par uker med sveiping egentlig?

piken

Hatt appen i ca ett døgn nå og foreløpig fått 9 matcher. Aner ikke om det er mye eller lite i forhold til hvor mange jeg har trykka like på og i forhold til hvor mange som bor i nærheten. Flere av guttene som jeg har chattet med som har vært tidlig ute med å spørre om hva jeg søker, og da har spenningen vært litt drept for min del. Synes det er bedre å starte litt åpent med å spørre hvordan det står til for å ta samtalen videre dit den måtte føre hen.

TopGun

Quote from: Northwind on November 20, 2013, 20:10:04 PM
Hvor mange matcher er det vanlig å få etter et par uker med sveiping egentlig?
Det kommer jo veldig an på hvor mange du liker da.

Potet

Kommer veldig ann på hvor mange du liker og hvilket nivå du legger deg på. Tror også relativt stor alderforskjell kan slå uheldig ut, for det kommer veldig tydelig fram hvor gammel man er og det er ikke så mye annet å vurdere andre på enn alderen og bilder (og eventuelt det man har til felles). Antall har ikke så mye å si, én utrolig bra match som du er veldig tiltrukket av er bedre enn mange som du synes virker ok og som du antageligvis ikke gidder å snakke til engang.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

tom_gregor_80

Hva bruker folk som åpnere a? Fikk meg mitt første Tinder-ligg i helgen, men merker jeg "blower" langt flere samtaler her enn på Sukker. Nå skriver jeg ganske funny, og får meg ikke helt til å sende "Hei, hva skjer?".

Er godt over middels god med høne, så gjerne innspill fra noen som spiller godt;)

Erfaringer?

night_drive

#43
Gankse kul app! Lastet det ned på søndag og har hittil 17 matches. Er i grunn ikke så fornøyd med det siden jeg sveipet «like» på VELDIG mange – men med god grunn ;) . Mange søte i lokalområdet, men ganske unge da, med snitt på 19-22 (kan hende noen av de synes jeg er litt for gammel for de, er 27). Bor i en by med rundt 70-90.000 innbyggere. Mange av matchene blir det ingen ordentlige samtaler ut av heller.

Mange av de aller peneste har tydeligvis ikke liket meg, så det betyr vel at de anser seg selv som «out of my league». Eller så har ikke bildene mine noen slags wow-faktor. Er ikke så lett å finne ut av hva som kjennetegner bildene til de guttene som faktisk får veldig mange likes. Så dere heterofile jenter her som har prøvd Tinder, hva får dere til å «like»? :)

Er på praten med ei veldig søt ei. Det er ikke så mye frekk og seksuell preik. Ikke at det må være det, men har ikke noe i mot det heller ;) Dreier seg mest bare om skole/eksamen, hvordan det er å bo i byen, osv. Hvis dette pågår for lenge tror jeg det vil dø ganske snart.

Noen tips til hvordan jeg kan unngå å kjede henne i hjel og heller skape litt god tiltrekning, uten at det plutselig virker veldig unaturlig, påtvunget eller i overkant frekt?

Har ikke lyst til å bli han som «bare» ender opp med å chatte med henne. Vil spørre om å møte, men det må føles mer på sin plass først. Kan være greit å få inn litt humor i chattingen også. Jeg har humor, men den er nokså sær. Og kun de jeg har kjent en stund vil forstå den... Er ikke helt på den Ylvis, Raske menn, Kristian Valen-type humoren. Forestiller meg at det er det de fleste «elsker». Er litt mer på type Tim & Eric (youtube Just 3 Boyz). Men så å si ingen andre jeg kjenner synes det er lattis :p

piken

Jeg har selv begynt å få igang praten litt med flere på Tinder, men har foreløpig ikke møtt noen derfra.

Er et par stykker jeg har ganske lyst til å møte, men er ikke typen til å spørre direkte om dette selv så holder foreløpig på med å "bygge opp samtalen" til at det blir naturlig å spørre om treff. Synes det er greit å først bli litt kjent (type interesser, skole/jobb osv) før man bygger opp spenning og så spør om treff. Men tenker også at gutta på Tinder er litt trege, ingen jeg har chattet med som har spurt om treff enda, selv om jeg har chattet en stund med de .. Mulig jeg bare matcher med chatte-gutter? Har generelt større tro på å treffes raskt for å unngå å kaste bort for mye tid fremfor å bli veeeldig godt kjent via chatting.

Og til night_drive: Jeg tror du gjør lurt i å bygge litt spenning i samtalen før du spør jenta på en eventuell date. Prøv å starte med forsiktige overganger fra hverdagslige tema. Noen eksempler: "Nå er det straks leggetid her. Frister lite å legge meg i den store senga mi helt alene". Eller: "Nå har jeg vært flink student hele dagen - føler jeg har gjort meg fortjent til en massasje nå. Er du god på det eller?" De aller fleste hverdagslige temaer kan knyttes opp til noe med mer spenning bare man bruker fantasien litt. Men pass på at det passer inn i sammenhengen og at det ikke kommer helt ut av det blå.