Hvordan takle..?

Started by Jenv, October 31, 2013, 22:32:15 PM

Previous topic - Next topic

Jenv

Hvordan er det dere takler det at en person dere er betatt av ikke viser noen interesse tilbake?

Jobber fryktelig mye med meg selv om dagen og trenger litt hjelp til å se ting fra litt flere perspektiver. Vil gjerne lære litt av deres erfaringer. :)

Smooth

Kanskje slemt, men når jeg skjønner at personen jeg liker ikke liker meg tilbake, tvinger jeg meg selv til å tenke stygt om denne personen. Jeg finner opp masse stygt inni hodet, noe som tvinger meg til å komme meg videre. Dette holdes heldigvis bare inne i hodet mitt, og er bare fantasi

Jenv

Men hvis det er sånn at du egentlig syns at denne personen er såpass ålreit at du gjerne vil være venn om ikke annet. Hva gjør du da?

piken

Hvis du vil være venn med noen (uavhengig om det kan bli flørt eller ikke) er det ikke verre enn å spørre om de vil finne på noe. Hvis personen er interessert vil h*n si ja, og responderer h*n ikke på flørting så er det bare å tone det ned.

Selv synes jeg det er vanskelig å "bare være venn" med noen jeg er betatt av, da må jeg ofte ta en pause for å fokusere på noe annet før jeg eventuelt kan ta opp et vennskap. Så hvis du tror at denne personen ikke er interessert i deg så er mitt tips å tone ned kontakten en periode (for begge sin del) og så heller forsøke igjen om en stund med å spørre om å finne på noe vennskapelig. For alt du vet kan det hende at personen faktisk blir mer interessert når du legger deg litt bakpå også. Men husk å fokusere på noe annet (overflodsmentalitet) så du ikke blir helt gal :)

Jenv

Aaah.. Merker at følelsene har en tendens til å ta av. Skulle ønske det var en av/på knapp :p

piken

Ja, hadde ikke det vært enkelt? Ta tiden til hjelp, så dukker det nok opp noen andre interessante hvis dette skjærer seg ;)

Unloved

Quote from: Jenv on October 31, 2013, 23:27:31 PM
Men hvis det er sånn at du egentlig syns at denne personen er såpass ålreit at du gjerne vil være venn om ikke annet. Hva gjør du da?

Da løper du vekk så fort bena kan bære deg. Dette ender bare med hjertesmerte, og du kommer til å bli klin kokos av å ha en sånn person i livet ditt.
Fordi du selv er interessert, glemmer du lett at den andre ikke er det og dermed overtolker du absolutt alt det h*n sier. Og så blir det misforståelser i kommunikasjonen, og så skjønner kanskje den andre at du ikke er helt over dem enda, og dermed trekker den seg unna.

Dwerg

Jeg ser på det slik at hvis jeg har gjort mitt og er sikker på at interessen er kommunisert så er det ingen grunn til å fortsette hvis den andre ikke er interessert. Det er opp til den andre å velge i det tilfellet. Så jeg glemmer det og en av to ting kan skje, enten kommer svaret litt sent eller så hører jeg aldri noe igjen. Uansett utfall så er det ikke en bekymring. :)

Jenv

Det hørtes smart ut, Dwerg! Ikke dumt.. :)